
Ορόσημο για την οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο της Σαουδικής Αραβίας αποτέλεσαν τα αποκαλυπτήρια του τερματικού σταθμού South Container Terminal στο λιμάνι της Τζέντα, την Παρασκευή 7 Μαρτίου, από την DP World και την Αρχή Λιμένων της Σαουδικής Αραβίας (Mawani).
Έπειτα από ένα τριετές πρόγραμμα επέκτασης και αναβάθμισης, ο South Container Terminal έχει πλέον μετατραπεί σε έναν από τους πιο προηγμένους και βιώσιμους τερματικούς της Μέσης Ανατολής. Η χωρητικότητά του αυξήθηκε από τα 1,8 εκατ. TEUs στα 4 εκατ. TEUs, ενώ στο κάδρο βρίσκεται μία επιπλέον επέκταση, που θα διαμορφώσει τη χωρητικότητα στα 5 εκατ. TEUs. Επίσης, η χωρητικότητά του για εμπορευματοκιβώτια-ψυγεία αυξήθηκε από 1.200 TEUs σε 2.340 TEUs.
Πλέον ο τερματικός σταθμός διαθέτει αποβάθρα συνολικού μήκους 2.150 μ., καθώς και αποβάθρα βαθέων υδάτων με βάθος 18 μ. Επίσης, διαθέτει 22 γερανούς, καθώς εξοπλίστηκε με νέα αυτοματοποιημένη και ηλεκτροκίνητη ανωδομή.
Παράλληλα, η DP World αναπτύσσει δίπλα στον τερματικό σταθμό το εμπορευματικό κέντρο Jeddah Logistics Park, συνολικής έκτασης 415.000 τ.μ. Το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το β΄ τρίμηνο του 2026, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της Τζέντα ως βασικού εμπορικού κόμβου.
Σημειώνεται ότι το κολοσσιαίο αυτό έργο επέκτασης του South Container Terminal εντάσσεται στο πρόγραμμα επέκτασης και ανάπτυξης της DP World, το ύψος του οποίου ανέρχεται στα $800 δισ. Τέλος, ο εκσυγχρονισμένος τερματικός θα ενισχύσει τη συνδεσιμότητα της Σαουδικής Αραβίας και τη θέση της χώρας ως εμπορικού κόμβου διεθνούς εμβέλειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ