
Σε ένα σημαντικό ορόσημο για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, ο Λιμένας Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) γίνεται το πρώτο λιμάνι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Μεσόγειο που ενσωματώνει το Maritime Emissions Portal (MEP) της RightShip, στο πλαίσιο του έργου METAVASEA, το οποίο συντονίζει η HELMEPA, με την υποστήριξη του βρετανικού κοινωφελούς ιδρύματος Lloyd’s Register Foundation.
Μέσω αυτής της πιλοτικής εφαρμογής διάρκειας ενός έτους, η Θεσσαλονίκη θέτει ένα νέο περιφερειακό σημείο αναφοράς για τη βιωσιμότητα, παρέχοντας κρίσιμα δεδομένα για τις εκπομπές αερίων της αλυσίδας αξίας (Scope 3) και επιτρέποντας τη λήψη στοχευμένων μέτρων, βάσει δεδομένων. Αυτή η πρωτοποριακή πρωτοβουλία προάγει σημαντικά την παρακολούθηση των αέριων εκπομπών, δίνοντας τη δυνατότητα σε λιμένες και φορείς της ναυτιλίας να παρακολουθούν και να μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
«Στην ΟΛΘ Α.Ε., η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής μας. Η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος MEP ενισχύει τον ρόλο μας στον καθορισμό νέων προτύπων στη λιμενική βιομηχανία. Παρακολουθώντας και μετρώντας τις εκπομπές της αλυσίδας αξίας από τα εισερχόμενα πλοία, αποκτούμε πολύτιμες πληροφορίες για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αυτής της δραστηριότητας, επιτρέποντας στοχευμένες δράσεις που υποστηρίζουν πιο «πράσινες» πρακτικές στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Πέραν του ρόλου μας ως λιμάνι, συμμετέχουμε ενεργά στην κοινότητα, διασφαλίζοντας ότι οι επιχειρηματικές μας πρακτικές ευθυγραμμίζονται με τις αρχές της περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης. Αυτή η πρωτοβουλία υποστηρίζει τη διαρκή πρόοδό μας στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος στην περιοχή που εξυπηρετούμε, δημιουργώντας κοινωνική προστιθέμενη αξία», δήλωσε ο Αθανάσιος Λιάγκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε.
«Η HELMEPA συντονίζει το πρόγραμμα METAVASEA, μια συλλογική πρωτοβουλία φορέων της ναυτιλίας για την προώθηση της απανθρακοποίησης στην Ανατολική Μεσόγειο. Η πρωτοβουλία ενισχύει τις προσπάθειες του κλάδου, αξιολογεί την ετοιμότητα για τη χρήση νέων καυσίμων, και εντοπίζει βασικές προκλήσεις για τη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης στα λιμάνια και τη ναυτιλία», δήλωσε η Όλγα Σταυροπούλου, Γενική Διευθύντρια της HELMEPA.
Ο Andrew Roberts, Εκτελεστικός Διευθυντής της RightShip για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Αμερική, σχολίασε: «Η RightShip είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένη που βλέπει την πιλοτική εφαρμογή του MEP ως μέρος του καινοτόμου έργου METAVASEA. Συνεργασίες όπως αυτή αναδεικνύουν τη μετασχηματιστική δύναμη της τεχνολογίας στη διαμόρφωση ενός πιο καθαρού και βιώσιμου ναυτιλιακού μέλλοντος. Το ορόσημο αυτό υπογραμμίζει πώς τα λιμάνια μπορούν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία αιχμής για να μετρήσουν και να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις. Πρόσθεσε, επίσης, ότι «το MEP έχει ήδη γίνει αναπόσπαστο μέρος της εργαλειοθήκης βιωσιμότητας για έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό λιμανιών παγκοσμίως, παρέχοντάς τους τα δεδομένα και τις πληροφορίες που απαιτούνται για την επίτευξη περιβαλλοντικών στόχων, τη μείωση των εκπομπών και τη βελτίωση της υγείας των τοπικών κοινοτήτων».
Ο Δρ Tim Slingsby, Διευθυντής Δεξιοτήτων και Εκπαίδευσης του Lloyd’s Register Foundation, σχολίασε: «Για να επιτύχουμε μια δίκαιη και ισότιμη μετάβαση προς μια απανθρακοποιημένη ναυτιλία, είναι κρίσιμο να αναλάβουμε δράση και να καθιερώσουμε αξιόπιστα συστήματα μέτρησης που παρακολουθούν την απόδοση σε σχέση με τους στόχους βιωσιμότητας και άλλες στρατηγικές προτεραιότητες. Η μακροπρόθεσμη στρατηγική επένδυση του Lloyd’s Register Foundation στο METAVASEA συμβάλλει στη σύγκλιση υπεύθυνων ηγετών από όλο το ναυτιλιακό οικοσύστημα, συμπεριλαμβανομένης της ΟΛΘ Α.Ε. Ελπίζουμε ότι αυτό το σημαντικό ορόσημο θα εμπνεύσει και άλλα λιμάνια στην Ανατολική Μεσόγειο και την Ευρώπη να συμμετάσχουν στη HELMEPA και να συνεισφέρουν στην επίτευξη ασφαλέστερων και βιώσιμων αποτελεσμάτων για τη ναυτιλία και τις παράκτιες κοινότητές μας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Η Ryanair, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεταρρυθμίσει επειγόντως «το ανοργάνωτο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Air Traffic Control ‒ ATC) της…
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής. Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ