
Πτώση έχει καταγράψει η ναυλαγορά των containerships τις πρώτες επτά εβδομάδες του έτους, με τον δείκτη Freightos Baltic Index (FBX) να σημειώνει απώλειες 25%.
Οδηγός αυτής της εξέλιξης είναι η κατά 40% μείωση των ναύλων στα δρομολόγια Ασίας-Βόρειας Ευρώπης, ενώ μικρότερες είναι οι απώλειες στα δρομολόγια Ασίας-Βόρειας Αμερικής. Ειδικότερα, οι ναύλοι στα routes Ασίας-Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σημείωσαν πτώση 20%, ενώ η αντίστοιχη πτώση στα routes Ασίας-Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ήταν της τάξεως του 7%.
Ωστόσο, η πτώση των ναύλων δεν φαίνεται να αντανακλάται στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε σημαντικά λιμάνια, αν και τα διαθέσιμα δεδομένα είναι περιορισμένα. Στον λιμένα του Λονγκ Μπιτς, η διακίνηση διαμορφώθηκε σε 952.700 TEUs τον περασμένο Ιανουάριο, που μεταφράζεται σε αύξηση 41% συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2024. Σε μηνιαία βάση, η άνοδος της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε στο 10%. Παράλληλα, ετήσια αύξηση 5,8% κατέγραψε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη Σιγκαπούρη, ενώ στο Χονγκ Κονγκ η πτώση άγγιξε το 10%.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι η εικόνα της ναυλαγοράς μέχρι στιγμής είναι αρκετά πιο βελτιωμένη σε σχέση με τον μέσο όρο του 2023. Είναι ενδεικτικό ότι το 2023 οι κατά μέσο όρο spot ναύλοι για ταξίδια από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη ήταν στα $1.600/FEU, ενώ στα μέσα Φεβρουαρίου κυμαίνονται στα $3.300/FEU. Παρόμοια είναι η απόδοση της ναυλαγοράς και στα δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Βόρειας Αμερικής.
Στο μέτωπο της προσφοράς, ενώ εντείνεται η συζήτηση περί υπερπροσφοράς και ανάγκης διαλύσεων, μόλις τρία containerships έχουν πωληθεί προς διάλυση το 2025. Για φέτος, η Braemar εκτιμά, στο βασικό της σενάριο, ότι η υπερπροσφορά θα μπορούσε να αυξηθεί στο 15-16%, με την υπόθεση της πλήρους αποκατάστασης της κίνησης στην Ερυθρά Θάλασσα. Ωστόσο, είναι πιθανό ότι η πλήρης αξιοποίηση της Διώρυγας του Σουέζ θα χρειαστεί αρκετούς μήνες και η απόφαση για την επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας θα απαιτήσει ενδελεχή αξιολόγηση κινδύνου, καθιστώντας τη διαδικασία χρονοβόρα.
Οι νέες παραγγελίες συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς και μέχρι στιγμής φέτος έχουν παραγγελθεί 40 πλοία ή 393.000 TEUs, με εστίαση στα Ultra Large Container Ships (ULCS), ενώ έντονο είναι το ενδιαφέρον και για τα μεσαίας μεταφορικής ικανότητας πλοία με κινητήρες διπλού καυσίμου. Πάντως, η αβεβαιότητα για τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα και στο μέτωπο των δασμών Τραμπ ενδέχεται να οδηγήσει σε μείωση των παραγγελιών, αν και το orderbook κινείται ήδη στο 30%.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ