
Ιδιαίτερα εστιασμένη στα bulk carriers και στα δεξαμενόπλοια είναι η δραστηριότητα στη second-hand αγορά τις πρώτες εβδομάδες του νέου έτους, με 100 από τα 136 πλοία που έχουν αλλάξει χέρια να είναι bulk carriers και tankers.
Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Allied, από την αρχή του έτους έχουν πωληθεί 60 bulk carriers αθροιστικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. dwt. Η ευρύτερη κατηγορία των Panamax και Kamsarmax bulk carriers πρωταγωνιστεί, με 25 πλοία να ανήκουν στην κατηγορία αυτή. Ακολουθούν τα Supramaxes/Ultramaxes με 16 πλοία και τα Handysizes με 11 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οκτώ Capesizes άλλαξαν χέρια μέχρι στιγμής το 2025, μέσης ηλικίας 18 ετών.
Την ίδια ώρα, 40 tankers έχουν πωληθεί φέτος, αθροιστικής χωρητικότητας 5 εκατ. dwt. Η κατανομή ανά μέγεθος είναι ισορροπημένη, με μονάχα τα Aframaxes/LR2s να ξεχωρίζουν με 12 πωλήσεις πλοίων. Ακολουθούν τα Suezmaxes με εννέα πωλήσεις και μετά τα Small Tankers, MR tankers και VLCCs με έξι πωλήσεις έκαστα. Ακόμα, ένα Panamax/LR1 έχει πωληθεί το 2025.
Παράλληλα, φέτος έχουν αλλάξει χέρια 21 containerships, οκτώ gas carriers και επτά πλοία άλλου τύπου. Συνολικά, η μέχρι στιγμής δραστηριότητα στη second-hand αγορά το 2025 αφορά 136 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 10,6 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 16 ετών, βάσει των δεδομένων της Allied.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 7 Σεπτεμβρίου 2025, πολλά υποβρύχια καλώδια τηλεπικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των SMW4, IMEWE και FALCON GCX, κόπηκαν κοντά στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, προκαλώντας εκτεταμένες…
Στις 31 Αυγούστου, η κυβέρνηση της Νορβηγίας ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη αμυντική επένδυση που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα, με τη σύμβαση ύψους $13,5 δισ. για…
Οι ΗΠΑ διεξάγουν μια «εμπορική επίθεση» κατά πάντων, με δασμούς και άλλες κυρώσεις, ακόμα και εναντίον συμμάχων τους, όπως η Ινδία, που είναι μέλος…
Η αμμωνία αποκτά ακόμα πιο ισχυρή θέση ως καύσιμο-λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, με την παρουσίαση μιας νέας ναυτικής μηχανής από την Japan…
Η Αιθιοπία πρόκειται να εγκαινιάσει επισήμως σήμερα το Μεγάλο Φράγμα της Αναγέννησης (Grand Ethiopian Renaissance Dam − GERD) στον Νείλο, πηγή εντάσεων με την…
Μια πλατφόρμα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας από τη Noria Energy πρόκειται να καλύψει τις τοπικές υδάτινες εγκαταστάσεις στο Κολοράντο. Η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή…
Ένα σαφές μήνυμα με αποδέκτες τις Βρυξέλλες και το Λονδίνο επιχείρησε να στείλει η CCSA, η κορυφαία ευρωπαϊκή ένωση που επιταχύνει την εμπορική ανάπτυξη…
Chalkis Shipyards SA has successfully achieved full certification to ISO/IEC 27001:2022, the internationally recognized standard for Information Security Management Systems (ISMS). This milestone complements…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ