
Ιδιαίτερα εστιασμένη στα bulk carriers και στα δεξαμενόπλοια είναι η δραστηριότητα στη second-hand αγορά τις πρώτες εβδομάδες του νέου έτους, με 100 από τα 136 πλοία που έχουν αλλάξει χέρια να είναι bulk carriers και tankers.
Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Allied, από την αρχή του έτους έχουν πωληθεί 60 bulk carriers αθροιστικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. dwt. Η ευρύτερη κατηγορία των Panamax και Kamsarmax bulk carriers πρωταγωνιστεί, με 25 πλοία να ανήκουν στην κατηγορία αυτή. Ακολουθούν τα Supramaxes/Ultramaxes με 16 πλοία και τα Handysizes με 11 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οκτώ Capesizes άλλαξαν χέρια μέχρι στιγμής το 2025, μέσης ηλικίας 18 ετών.
Την ίδια ώρα, 40 tankers έχουν πωληθεί φέτος, αθροιστικής χωρητικότητας 5 εκατ. dwt. Η κατανομή ανά μέγεθος είναι ισορροπημένη, με μονάχα τα Aframaxes/LR2s να ξεχωρίζουν με 12 πωλήσεις πλοίων. Ακολουθούν τα Suezmaxes με εννέα πωλήσεις και μετά τα Small Tankers, MR tankers και VLCCs με έξι πωλήσεις έκαστα. Ακόμα, ένα Panamax/LR1 έχει πωληθεί το 2025.
Παράλληλα, φέτος έχουν αλλάξει χέρια 21 containerships, οκτώ gas carriers και επτά πλοία άλλου τύπου. Συνολικά, η μέχρι στιγμής δραστηριότητα στη second-hand αγορά το 2025 αφορά 136 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 10,6 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 16 ετών, βάσει των δεδομένων της Allied.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ