
Η αυξανόμενη ανάγκη για αξιόπιστα μέσα μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα, στο πλαίσιο των έργων Δέσμευσης και Αποθήκευσης Διοξειδίου του Άνθρακα (CCS), καθιστά εξαιρετικά σημαντικό το τεχνολογικό επίτευγμα της Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. (MHI) και της Nippon Gas Line Co., Ltd. (NGL). Ο καινοτόμος σχεδιασμός τους για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) χαμηλής πίεσης έλαβε πρόσφατα έγκριση από τον ιαπωνικό νηογνώμονα ClassNK. Το συγκεκριμένο πλοίο είναι σχεδιασμένο για παράκτια χρήση.
Η καινοτομία του συγκεκριμένου πλοίου αφορά κυρίως τη χρήση τεχνολογίας χαμηλής πίεσης για την υγροποίηση και την αποθήκευση του CO₂. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε έρευνες που διεξήχθησαν στο πλαίσιο του «Japanese Advanced CCS Projects» για το οικονομικό έτος 2024, υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ασφάλειας Μετάλλων και Ενέργειας της Ιαπωνίας (JOGMEC).
Το νέο πλοίο χαμηλής πίεσης έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά CO₂ από μικρές εγκαταστάσεις δέσμευσης, κυρίως στην περιοχή της Θάλασσας Σετό, προς κεντρικούς σταθμούς συγκέντρωσης, από όπου θα μεταφέρεται για αποθήκευση στο εξωτερικό ή σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις. Η χρήση χαμηλής πίεσης για την υγροποίηση του CO₂ προσφέρει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας το κόστος μεταφοράς.
Η Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον ClassNK αποδεικνύει ότι το νέο σχέδιο πληροί τις τεχνικές απαιτήσεις και τα πρότυπα ασφαλείας για τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων. Η αξιολόγηση του πλοίου πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τον Διεθνή Κώδικα για την Κατασκευή και τον Εξοπλισμό Πλοίων που Μεταφέρουν Υγροποιημένα Αέρια Χύμα (IGC Code), ο οποίος εξασφαλίζει την ασφαλή μεταφορά υγροποιημένων αερίων, όπως το CO₂ και το LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η συμφόρηση στους κορυφαίους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης εντείνεται, με spillover φαινόμενα να εμφανίζονται και σε λιμένες σε Ασία και ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Η Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά ενισχύει τις πρωτοβουλίες της με επίκεντρο τον περιορισμό των δραστηριοτήτων του σκιώδους στόλου. Ειδικότερα, τα περισσότερα από 8.500 ‒βάσει…
Αναπτυσσόμενες χώρες που έχουν λάβει δάνεια από την Κίνα θα της καταβάλουν φέτος ποσά-ρεκόρ, υποδεικνύει έρευνα του Lowy Institute της Αυστραλίας που δημοσιεύεται σήμερα…
Ο στόλος του κολοσσού των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC συνεχίζει να αυξάνεται. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ADNOC παρέλαβε το…
Ορόσημο στις στρατηγικές επενδύσεις της Neste στα ανανεώσιμα καύσιμα αποτελεί η πρωτοβουλία ενός ακόμα διυλιστηρίου στην Ευρώπη. Ειδικότερα, η Neste γνωστοποίησε την εκκίνηση της…
Οι επενδύσεις κολοσσών της liner ναυτιλίας διεθνώς βαίνουν ακάθεκτες, με τη CMA CGM να ανακοινώνει την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με τη Saigon Newport Corporation…
Καθώς η Αίγυπτος ταλανίζεται τα τελευταία δύο χρόνια από αλλεπάλληλες διακοπές ηλεκτροδότησης, λόγω της ελλιπούς εγχώριας παραγωγής φυσικού αερίου, το Κάιρο στρέφεται στις διεθνείς…
Η Ρωσία δίνει εμμέσως πράσινο φως στις εξαγωγές σιτηρών, καθώς προχώρησε σε άρση του πλαφόν που είχε επιβάλει στις τιμές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ