
Η αυξανόμενη ανάγκη για αξιόπιστα μέσα μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα, στο πλαίσιο των έργων Δέσμευσης και Αποθήκευσης Διοξειδίου του Άνθρακα (CCS), καθιστά εξαιρετικά σημαντικό το τεχνολογικό επίτευγμα της Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. (MHI) και της Nippon Gas Line Co., Ltd. (NGL). Ο καινοτόμος σχεδιασμός τους για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) χαμηλής πίεσης έλαβε πρόσφατα έγκριση από τον ιαπωνικό νηογνώμονα ClassNK. Το συγκεκριμένο πλοίο είναι σχεδιασμένο για παράκτια χρήση.
Η καινοτομία του συγκεκριμένου πλοίου αφορά κυρίως τη χρήση τεχνολογίας χαμηλής πίεσης για την υγροποίηση και την αποθήκευση του CO₂. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε έρευνες που διεξήχθησαν στο πλαίσιο του «Japanese Advanced CCS Projects» για το οικονομικό έτος 2024, υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ασφάλειας Μετάλλων και Ενέργειας της Ιαπωνίας (JOGMEC).
Το νέο πλοίο χαμηλής πίεσης έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά CO₂ από μικρές εγκαταστάσεις δέσμευσης, κυρίως στην περιοχή της Θάλασσας Σετό, προς κεντρικούς σταθμούς συγκέντρωσης, από όπου θα μεταφέρεται για αποθήκευση στο εξωτερικό ή σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις. Η χρήση χαμηλής πίεσης για την υγροποίηση του CO₂ προσφέρει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας το κόστος μεταφοράς.
Η Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον ClassNK αποδεικνύει ότι το νέο σχέδιο πληροί τις τεχνικές απαιτήσεις και τα πρότυπα ασφαλείας για τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων. Η αξιολόγηση του πλοίου πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τον Διεθνή Κώδικα για την Κατασκευή και τον Εξοπλισμό Πλοίων που Μεταφέρουν Υγροποιημένα Αέρια Χύμα (IGC Code), ο οποίος εξασφαλίζει την ασφαλή μεταφορά υγροποιημένων αερίων, όπως το CO₂ και το LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός επιβεβαίωσε ότι εξαπέλυσε επίθεση με στόχο υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Χαμάς στο Κατάρ. Ο στρατός δεν διευκρίνισε σε ποιό σημείο έγινε η…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025 η τελετή εγκαινίων του Θεραπευτηρίου της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, η ανακαίνιση του οποίου αποτελεί δωρεά της εταιρείας ΜΟΤOR…
Την πρώτη μελέτη στην Ελλάδα με θέμα «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης» παρουσίασε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) σε…
Μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός πράσινου και ψηφιακού ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ της Σιγκαπούρης και της Ινδίας υπέγραψαν, μεταξύ άλλων, οι πρωθυπουργοί των δύο…
Η Νιγηρία επανέρχεται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά αργού πετρελαίου ως βασικός παραγωγός, σύμφωνα με δεδομένα από πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean. Πιο συγκεκριμένα, οι…
Οι εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας τον Αύγουστο σημείωσαν πτώση 3,4% σε σχέση με τον Ιούλιο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Ο μεγαλύτερος παραγωγός…
Η καθιέρωση της Τουρκίας ως διεθνούς κόμβου της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την αρωγή της αυστριακής εταιρείας logistics Gebruder Weiss,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου του γιόρτασε πρόσφατα ο νορβηγικός κολοσσός Odfjell. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Κυριακή 21 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ