
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia) ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμές πλήρους κλίμακας, φτάνοντας το 100% φορτίου. Πρόκειται για μια καινοτόμο λύση από τη MAN Energy Solutions, που βασίζεται στην έγχυση υγρής αμμωνίας, με σκοπό την αντικατάσταση των συμβατικών ορυκτών καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας λειτουργεί με τη θερμική αρχή του κύκλου Diesel, χρησιμοποιώντας μικρές ποσότητες diesel-pilot για την ανάφλεξη της αμμωνίας. Η ομάδα ανάπτυξης ξεκίνησε τις πλήρους κλίμακας δοκιμές τον Νοέμβριο του 2024 και προχώρησε σταδιακά από 25% έως 100% φορτίου, δηλαδή στη μέγιστη δυνατή λειτουργία του, εξασφαλίζοντας ασφαλή και ομαλή λειτουργία σε όλες τις φάσεις.
Ένα κρίσιμο στοιχείο της επιτυχίας των δοκιμών ήταν η λειτουργία του Selective Catalytic Reduction (SCR), του καταλυτικού συστήματος που μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Το SCR παρέμεινε πλήρως λειτουργικό σε όλα τα επίπεδα φορτίου, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση του κινητήρα με τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
Η MAN Energy Solutions επιβεβαίωσε επίσης ότι όλα τα συστήματα παροχής και ασφαλείας λειτούργησαν όπως αναμενόταν, ανοίγοντας τον δρόμο για την επόμενη φάση δοκιμών, η οποία θα επικεντρωθεί στη βελτιστοποίηση απόδοσης και εκπομπών. Αυτό θα περιλαμβάνει προσαρμογές στο σύστημα έγχυσης καυσίμου, στην απόδοση του SCR, καθώς και στις στρατηγικές ελέγχου του κινητήρα. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό του ME-LGIA είναι η δυνατότητα Power Take-Off (PTO), η οποία επιτρέπει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τον κύριο κινητήρα.
Η επόμενη φάση δοκιμών θα καθορίσει τις τελικές ρυθμίσεις πριν από την εμπορική διάθεση του κινητήρα, φέρνοντας τη ναυτιλία ένα βήμα πιο κοντά στην πλήρη αποανθρακοποίηση μέσω της χρήσης καυσίμου αμμωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Φορτηγό πλοίο σημαίας Sierra Leone με 14 άτομα πλήρωμα προσάραξε στη θαλάσσια περιοχή Κυριαμάδι Σητείας. Στο σημείο σπεύδουν 3 ΠΛΣ, 2 παραπλέοντα και ιδιωτικά…
Ανακοινώθηκαν το απόγευμα της Πέμπτης 24 Ιουλίου 2025, τα αποτελέσματα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Οι υποψήφιοι μπορούν να πληροφορούνται…
Ένα ταϊλανδέζικο μαχητικό αεροσκάφος F-16, βομβάρδισε πριν από λίγη ώρα στόχους στην Καμπότζη, σύμφωνα με δηλώσεις και των δύο πλευρών. Η ένταση που επικρατούσε…
Παραγγελία-ορόσημο για την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία τοποθετήθηκε πρόσφατα στο ναυπηγείο Hanwha Philly Shipyard, που εδρεύει στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το…
Από 1η Ιανουάριου 2026 καταργείται η κατάταξη στρατεύσιμων σε Πολεμικό Ναυτικό και Αεροπορία και όλοι οι στρατεύσιμοι θα υπηρετούν στο Στρατό Ξηράς και θα…
Η εθνική υδατοσφαίρισης των ανδρών πραγματοποίησε ολοκληρωτική εμφάνιση απέναντι στη Σερβία, στον «μικρό» τελικό της Σιγκαπούρης, και εξασφάλισε το τέταρτο χάλκινο μετάλλιό της (πέμπτο…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται (και) το 2025 η επέκταση του στόλου της Navios Maritime Partners, η οποία, με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου, γιόρτασε…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη νέα της στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ