
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia) ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμές πλήρους κλίμακας, φτάνοντας το 100% φορτίου. Πρόκειται για μια καινοτόμο λύση από τη MAN Energy Solutions, που βασίζεται στην έγχυση υγρής αμμωνίας, με σκοπό την αντικατάσταση των συμβατικών ορυκτών καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας λειτουργεί με τη θερμική αρχή του κύκλου Diesel, χρησιμοποιώντας μικρές ποσότητες diesel-pilot για την ανάφλεξη της αμμωνίας. Η ομάδα ανάπτυξης ξεκίνησε τις πλήρους κλίμακας δοκιμές τον Νοέμβριο του 2024 και προχώρησε σταδιακά από 25% έως 100% φορτίου, δηλαδή στη μέγιστη δυνατή λειτουργία του, εξασφαλίζοντας ασφαλή και ομαλή λειτουργία σε όλες τις φάσεις.
Ένα κρίσιμο στοιχείο της επιτυχίας των δοκιμών ήταν η λειτουργία του Selective Catalytic Reduction (SCR), του καταλυτικού συστήματος που μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Το SCR παρέμεινε πλήρως λειτουργικό σε όλα τα επίπεδα φορτίου, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση του κινητήρα με τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
Η MAN Energy Solutions επιβεβαίωσε επίσης ότι όλα τα συστήματα παροχής και ασφαλείας λειτούργησαν όπως αναμενόταν, ανοίγοντας τον δρόμο για την επόμενη φάση δοκιμών, η οποία θα επικεντρωθεί στη βελτιστοποίηση απόδοσης και εκπομπών. Αυτό θα περιλαμβάνει προσαρμογές στο σύστημα έγχυσης καυσίμου, στην απόδοση του SCR, καθώς και στις στρατηγικές ελέγχου του κινητήρα. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό του ME-LGIA είναι η δυνατότητα Power Take-Off (PTO), η οποία επιτρέπει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τον κύριο κινητήρα.
Η επόμενη φάση δοκιμών θα καθορίσει τις τελικές ρυθμίσεις πριν από την εμπορική διάθεση του κινητήρα, φέρνοντας τη ναυτιλία ένα βήμα πιο κοντά στην πλήρη αποανθρακοποίηση μέσω της χρήσης καυσίμου αμμωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ