
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia) ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμές πλήρους κλίμακας, φτάνοντας το 100% φορτίου. Πρόκειται για μια καινοτόμο λύση από τη MAN Energy Solutions, που βασίζεται στην έγχυση υγρής αμμωνίας, με σκοπό την αντικατάσταση των συμβατικών ορυκτών καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας λειτουργεί με τη θερμική αρχή του κύκλου Diesel, χρησιμοποιώντας μικρές ποσότητες diesel-pilot για την ανάφλεξη της αμμωνίας. Η ομάδα ανάπτυξης ξεκίνησε τις πλήρους κλίμακας δοκιμές τον Νοέμβριο του 2024 και προχώρησε σταδιακά από 25% έως 100% φορτίου, δηλαδή στη μέγιστη δυνατή λειτουργία του, εξασφαλίζοντας ασφαλή και ομαλή λειτουργία σε όλες τις φάσεις.
Ένα κρίσιμο στοιχείο της επιτυχίας των δοκιμών ήταν η λειτουργία του Selective Catalytic Reduction (SCR), του καταλυτικού συστήματος που μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Το SCR παρέμεινε πλήρως λειτουργικό σε όλα τα επίπεδα φορτίου, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση του κινητήρα με τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
Η MAN Energy Solutions επιβεβαίωσε επίσης ότι όλα τα συστήματα παροχής και ασφαλείας λειτούργησαν όπως αναμενόταν, ανοίγοντας τον δρόμο για την επόμενη φάση δοκιμών, η οποία θα επικεντρωθεί στη βελτιστοποίηση απόδοσης και εκπομπών. Αυτό θα περιλαμβάνει προσαρμογές στο σύστημα έγχυσης καυσίμου, στην απόδοση του SCR, καθώς και στις στρατηγικές ελέγχου του κινητήρα. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό του ME-LGIA είναι η δυνατότητα Power Take-Off (PTO), η οποία επιτρέπει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τον κύριο κινητήρα.
Η επόμενη φάση δοκιμών θα καθορίσει τις τελικές ρυθμίσεις πριν από την εμπορική διάθεση του κινητήρα, φέρνοντας τη ναυτιλία ένα βήμα πιο κοντά στην πλήρη αποανθρακοποίηση μέσω της χρήσης καυσίμου αμμωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Στην εξασφάλιση μιας σημαντικής συμφωνίας στην αγορά της Ινδίας προέβη πρόσφατα η Trafigura. Συγκεκριμένα, η Trafigura υπέγραψε πενταετή συμφωνία για την προμήθεια LNG με…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Μετά την πρόσφατη τρομοκρατική επίθεση στο Παχαλγκάμ, η Ινδία προέβη στην απαγόρευση εισαγωγών αγαθών που προέρχονται από το Πακιστάν ή διέρχονται από το Πακιστάν,…
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ