
Ένα ανέλπιστο ίσως «μπάσιμο» στις ΑΠΕ επιχειρούν τα κράτη της Μέσης Ανατολής, που παραδοσιακά εξαρτώνται από τον «μαύρο χρυσό» για τις ενεργειακές τους ανάγκες.
Η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) ανακοίνωσαν πρόσφατα σημαντικά έργα ηλιακής ενέργειας, τα οποία πρόκειται να αυξήσουν το μερίδιο των ΑΠΕ στο ενεργειακό τους μείγμα. Αναλυτικότερα, η Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε τη σύνδεση ενός εργοστασίου ηλιακής ενέργειας 500 MW/2.000 MWh και αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες στην Bisha με το δίκτυο. Πρόκειται πλέον για το μεγαλύτερο σε λειτουργία μονοφασικό έργο αποθήκευσης ενέργειας στον κόσμο. Η ανακοίνωση της Σαουδικής Αραβίας επισκιάστηκε από τα ΗΑΕ, τα οποία νωρίτερα αυτόν τον μήνα ανακοίνωσαν σχέδια για την έναρξη του πρώτου «round the clock» γιγαντιαίου έργου στον κόσμο, το οποίο συνδυάζει ηλιακή ενέργεια και αποθήκευση σε μπαταρίες στο Άμπου Ντάμπι.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι οι εν λόγω πετρελαιοπαραγωγικές χώρες της Μέσης Ανατολής γυρίζουν την πλάτη στο πετρέλαιο και στο φυσικό αέριο. Αντιθέτως, αποδεσμεύουν μεγαλύτερες ποσότητες, οι οποίες καθίστανται πλέον διαθέσιμες προς εξαγωγή.
Το 2023, η περιοχή της Μέσης Ανατολής κατέγραψε ρεκόρ προστιθέμενης δυναμικότητας στις ΑΠΕ. Μπορεί οι αριθμοί να μη συγκρίνονται με τους αντίστοιχους των ΗΠΑ και ΕΕ, ωστόσο τα 5,1 GW που προστέθηκαν στο υπάρχον δίκτυο συνιστούν αύξηση 16,1%, τη δεύτερη μεγαλύτερη μετά την Κίνα. Σύμφωνα δε με τη Rystad Energy, η δυναμικότητα των ΑΠΕ στη Μέση Ανατολή θα ξεπεράσει τη χρήση ορυκτών καυσίμων έως το 2040. Τα ηλιακά φωτοβολταϊκά αναμένεται να αναδειχθούν σε κυρίαρχη πηγή, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ήμισυ του ενεργειακού εφοδιασμού της περιοχής έως το 2050, από μόλις 2% το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ