
Την κατάταξή της για τα δέκα κορυφαία ναυτιλιακά κράτη, σε όρους αξίας στόλου, δημοσίευσε η Veson Nautical.
Και μπορεί οι πρώτες θέσεις της κατάταξης να μην επιφύλασσαν εκπλήξεις, με τις Κίνα (αξία στόλου $255 δισ.), Ιαπωνία (αξία στόλου $231,3 δισ.) και Ελλάδα (αξία στόλου $188 δισ.) να φιγουράρουν στην κορυφή, ωστόσο η είσοδος της Ελβετίας στη δεκάδα, και μάλιστα πάνω από τη Γερμανία, παρουσιάζει ενδιαφέρον.
Η αξία του στόλου ανέρχεται στα $68 δισ., με την αξία του στόλου των containerships να αποτελεί τη μερίδα του λέοντος, στα $41,1 δισ. Κατά τη Veson Nautical, η πολύ καλή απόδοση της ναυλαγοράς των containerships πέρυσι είχε άμεσο αντίκτυπο στις αξίες. Την ίδια ώρα, η εξήγηση πίσω από την είσοδο της περίκλειστης Ελβετίας στα δέκα κορυφαία ναυτιλιακά κράτη ακούει στο όνομα «MSC».
Ο ελβετικός κολοσσός συνέχισε και το 2024 το κρεσέντο επενδύσεων, προσθέτοντας στον στόλο του 63 second-hand πλοία, κυρίως containerships. Ακόμη, τοποθέτησε 64 παραγγελίες για πλοία, μεταξύ των οποίων ULCVs και New Panamax Containerships. Tα πλοία αναμένεται να παραδοθούν από κινεζικά ναυπηγεία μεταξύ 2026 και 2029. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι ο ελβετικών συμφερόντων στόλος των κρουαζιερόπλοιων ανέρχεται σε $14,2 δισ., με την πλειονότητα αυτών των πλοίων πιθανώς να ανήκουν στον βραχίονα της MSC, MSC Cruises.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ