Συνέντευξη του Σπύρου Ν. Βλασσόπουλου, Managing Director της IONIC

Συνέντευξη του Σπύρου Ν. Βλασσόπουλου, Managing Director της IONIC
Συνέντευξη του Σπύρου Ν. Βλασσόπουλου, Managing Director της IONIC
1. Με δεδομένο ότι η IONIC διαχειρίζεται έναν διαφοροποιημένο στόλο πλοίων μεταφοράς πετρελαίου και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, ποιες διαφορές θα εντοπίζατε σε ό,τι αφορά τη διαχείριση δεξαμενόπλοιων έναντι bulk carriers;
Η δέσμευση της IONIC για υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, εφαρμόζοντας τα «πρότυπα διαχείρισης δεξαμενόπλοιων» και στη διαχείριση των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, έχει αναγνωριστεί ευρέως, χαρίζοντάς μας μια εξαιρετική φήμη για την ποιότητα, την αποδοτικότητα και την αξιοπιστία των υπηρεσιών μας.
Οι ευθύνες σε θέματα Ασφάλειας, Υγείας, Ποιότητας και Περιβάλλοντος εκτείνονται σε ολόκληρο τον οργανισμό, ενώ τα υψηλά ηθικά μας πρότυπα αποτελούν, και θα συνεχίσουν να αποτελούν, τις βασικές μας αξίες. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την επίτευξη αυτών των υψηλών προδιαγραφών και επικεντρωνόμαστε στη διατήρησή τους.
Η διαχείριση του κάθε τύπου πλοίων αντανακλά μοναδικές προκλήσεις και προτεραιότητες. Παρόλο που και οι δύο τύποι απαιτούν αυστηρή διαχείριση, τα δεξαμενόπλοια απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή σε θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικής συμμόρφωσης λόγω της επικινδυνότητας του φορτίου τους. Επιπλέον, ο κλάδος διέπεται από πρότυπα (SIRE 2.0, TMSA, κ.λπ.), πέρα από τα θεσμικά και κανονιστικά πλαίσια, τα οποία οφείλουμε να υιοθετήσουμε ώστε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Αυτό ουσιαστικά οδηγεί σε αυξημένες ανάγκες και ιδιαιτερότητες τόσο στην επάνδρωση του στόλου όσο και στη στελέχωση του γραφείου.
Από την άλλη πλευρά, τα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου χύδην, αν και επιχειρησιακά απλούστερα, απαιτούν μεγάλη προσοχή σε ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια φόρτωσης του πλοίου, καθώς και την αποτελεσματική διαχείριση του φορτίου.
Με βάση τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό ότι η αποτελεσματική διαχείριση των πλοίων σε όλα τα επίπεδα είναι η ραχοκοκαλιά μιας επιτυχημένης ναυτιλιακής επιχείρησης. Ο κλάδος απαιτεί ακρίβεια, υπευθυνότητα και αταλάντευτη δέσμευση στην ασφάλεια, στην αποδοτικότητα και στη συμμόρφωση. Για να ανταποκριθούμε σε αυτές τις απαιτήσεις, είναι αναγκαίο να εστιάζουμε στη συγκρότηση και στη διατήρηση της κατάλληλης ομάδας με την απαραίτητη τεχνογνωσία, εμπειρία και κοινή φιλοσοφία για την επίτευξη των στόχων μας.
Σε αυτό το πλαίσιο, είμαι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος για την ομάδα της IONIC στην Αθήνα, στο Λονδίνο και στη Μανίλα, καθώς, όπως λέω πάντα, όλα βασίζονται στην ομαδική δουλειά και σε τίποτα περισσότερο!
2. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα bulk carriers ακολουθούν βραδύτερους ρυθμούς ανανέωσης και τεχνολογικής ανέλιξης, πώς μπορεί να επιτευχθεί η προσέλκυση ναυτικών από άλλους τύπους πλοίων; Ειδικότερα αν υπολογιστούν και οι διαφορές στην ευελιξία του χρόνου ναυτολόγησης.
Ομολογουμένως, δεν πιστεύω ότι αυτό ισχύει πλέον, ή τουλάχιστον εμείς στην IONIC δεν ακολουθούμε αυτή την προσέγγιση. Πάντα υποστηρίζαμε ότι ο στόλος πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην της IONIC αποτελεί μια προσεκτική επιλογή σύγχρονων πλοίων υψηλής ποιότητας, που αυτή τη στιγμή αριθμεί 11 πλοία σε λειτουργία, με μέσο όρο ηλικίας κάτω των 10 ετών, όλα ναυπηγημένα στην Ιαπωνία.
Επιπλέον, συνεχίζουμε να εξετάζουμε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες, ώστε ο στόλος μας να παραμένει όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικός, έχοντας ως κύριο μέλημά μας την ασφάλεια και την ευημερία του πληρώματος.
Βέβαια, στην εποχή μας, έχοντας να αντιμετωπίσουμε και την παγκόσμια έλλειψη ναυτικών, είναι επιτακτική η ανάγκη να αναπτύξουμε στρατηγικές ώστε να προσελκύσουμε και να διατηρήσουμε ικανούς ναυτικούς.
H IONIC επενδύει συστηματικά σε εκπαιδευτικά προγράμματα υποτροφιών δοκίμων, διασφαλίζοντας έτσι τη διαρκή επάνδρωση του στόλου με στελέχη στα οποία παρέχουμε σαφείς προοπτικές όσον αφορά την επαγγελματική τους εξέλιξη.
Έχοντας λάβει σοβαρά υπόψη τις σύγχρονες απαιτήσεις των νέων ναυτικών, προωθούμε προγράμματα παροχών πλήρους ασφαλιστικής οικογενειακής κάλυψης, ευέλικτα προγράμματα ναυτολόγησης (π.χ. δυνατότητα για πιο σύντομες περιόδους ναυτολόγησης), καθώς και ανταγωνιστικές απολαβές και προγράμματα επιβράβευσης χωρίς να υπάρχει καμία διάκριση ή διαφοροποίηση μεταξύ των στολών μας.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Σπύρου Ν. Βλασσόπουλου στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στο πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατόρθωσε η Aegean Shipping. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς. Συγκεκριμένα,…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ