Συνέντευξη του Σπύρου Ν. Βλασσόπουλου, Managing Director της IONIC

Συνέντευξη του Σπύρου Ν. Βλασσόπουλου, Managing Director της IONIC
Συνέντευξη του Σπύρου Ν. Βλασσόπουλου, Managing Director της IONIC
1. Με δεδομένο ότι η IONIC διαχειρίζεται έναν διαφοροποιημένο στόλο πλοίων μεταφοράς πετρελαίου και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, ποιες διαφορές θα εντοπίζατε σε ό,τι αφορά τη διαχείριση δεξαμενόπλοιων έναντι bulk carriers;
Η δέσμευση της IONIC για υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, εφαρμόζοντας τα «πρότυπα διαχείρισης δεξαμενόπλοιων» και στη διαχείριση των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, έχει αναγνωριστεί ευρέως, χαρίζοντάς μας μια εξαιρετική φήμη για την ποιότητα, την αποδοτικότητα και την αξιοπιστία των υπηρεσιών μας.
Οι ευθύνες σε θέματα Ασφάλειας, Υγείας, Ποιότητας και Περιβάλλοντος εκτείνονται σε ολόκληρο τον οργανισμό, ενώ τα υψηλά ηθικά μας πρότυπα αποτελούν, και θα συνεχίσουν να αποτελούν, τις βασικές μας αξίες. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την επίτευξη αυτών των υψηλών προδιαγραφών και επικεντρωνόμαστε στη διατήρησή τους.
Η διαχείριση του κάθε τύπου πλοίων αντανακλά μοναδικές προκλήσεις και προτεραιότητες. Παρόλο που και οι δύο τύποι απαιτούν αυστηρή διαχείριση, τα δεξαμενόπλοια απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή σε θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικής συμμόρφωσης λόγω της επικινδυνότητας του φορτίου τους. Επιπλέον, ο κλάδος διέπεται από πρότυπα (SIRE 2.0, TMSA, κ.λπ.), πέρα από τα θεσμικά και κανονιστικά πλαίσια, τα οποία οφείλουμε να υιοθετήσουμε ώστε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Αυτό ουσιαστικά οδηγεί σε αυξημένες ανάγκες και ιδιαιτερότητες τόσο στην επάνδρωση του στόλου όσο και στη στελέχωση του γραφείου.
Από την άλλη πλευρά, τα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου χύδην, αν και επιχειρησιακά απλούστερα, απαιτούν μεγάλη προσοχή σε ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια φόρτωσης του πλοίου, καθώς και την αποτελεσματική διαχείριση του φορτίου.
Με βάση τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό ότι η αποτελεσματική διαχείριση των πλοίων σε όλα τα επίπεδα είναι η ραχοκοκαλιά μιας επιτυχημένης ναυτιλιακής επιχείρησης. Ο κλάδος απαιτεί ακρίβεια, υπευθυνότητα και αταλάντευτη δέσμευση στην ασφάλεια, στην αποδοτικότητα και στη συμμόρφωση. Για να ανταποκριθούμε σε αυτές τις απαιτήσεις, είναι αναγκαίο να εστιάζουμε στη συγκρότηση και στη διατήρηση της κατάλληλης ομάδας με την απαραίτητη τεχνογνωσία, εμπειρία και κοινή φιλοσοφία για την επίτευξη των στόχων μας.
Σε αυτό το πλαίσιο, είμαι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος για την ομάδα της IONIC στην Αθήνα, στο Λονδίνο και στη Μανίλα, καθώς, όπως λέω πάντα, όλα βασίζονται στην ομαδική δουλειά και σε τίποτα περισσότερο!
2. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα bulk carriers ακολουθούν βραδύτερους ρυθμούς ανανέωσης και τεχνολογικής ανέλιξης, πώς μπορεί να επιτευχθεί η προσέλκυση ναυτικών από άλλους τύπους πλοίων; Ειδικότερα αν υπολογιστούν και οι διαφορές στην ευελιξία του χρόνου ναυτολόγησης.
Ομολογουμένως, δεν πιστεύω ότι αυτό ισχύει πλέον, ή τουλάχιστον εμείς στην IONIC δεν ακολουθούμε αυτή την προσέγγιση. Πάντα υποστηρίζαμε ότι ο στόλος πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην της IONIC αποτελεί μια προσεκτική επιλογή σύγχρονων πλοίων υψηλής ποιότητας, που αυτή τη στιγμή αριθμεί 11 πλοία σε λειτουργία, με μέσο όρο ηλικίας κάτω των 10 ετών, όλα ναυπηγημένα στην Ιαπωνία.
Επιπλέον, συνεχίζουμε να εξετάζουμε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες, ώστε ο στόλος μας να παραμένει όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικός, έχοντας ως κύριο μέλημά μας την ασφάλεια και την ευημερία του πληρώματος.
Βέβαια, στην εποχή μας, έχοντας να αντιμετωπίσουμε και την παγκόσμια έλλειψη ναυτικών, είναι επιτακτική η ανάγκη να αναπτύξουμε στρατηγικές ώστε να προσελκύσουμε και να διατηρήσουμε ικανούς ναυτικούς.
H IONIC επενδύει συστηματικά σε εκπαιδευτικά προγράμματα υποτροφιών δοκίμων, διασφαλίζοντας έτσι τη διαρκή επάνδρωση του στόλου με στελέχη στα οποία παρέχουμε σαφείς προοπτικές όσον αφορά την επαγγελματική τους εξέλιξη.
Έχοντας λάβει σοβαρά υπόψη τις σύγχρονες απαιτήσεις των νέων ναυτικών, προωθούμε προγράμματα παροχών πλήρους ασφαλιστικής οικογενειακής κάλυψης, ευέλικτα προγράμματα ναυτολόγησης (π.χ. δυνατότητα για πιο σύντομες περιόδους ναυτολόγησης), καθώς και ανταγωνιστικές απολαβές και προγράμματα επιβράβευσης χωρίς να υπάρχει καμία διάκριση ή διαφοροποίηση μεταξύ των στολών μας.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Σπύρου Ν. Βλασσόπουλου στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ