
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο» για τις ναυλαγορές.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, τον Ιανουάριο οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 51% σε ετήσια βάση. Οι εκτιμήσεις αυτές αντανακλούν την αναμενόμενη συρρίκνωση των εισαγωγών σόγιας, ως απότοκο της συγκέντρωσης υψηλών αποθεμάτων μετά την αύξηση των κινεζικών εισαγωγών κατά το α΄ εξάμηνο του 2024. Παράλληλα, οι εισαγωγές σιταριού και καλαμποκιού αναμένεται επίσης να μειωθούν, λόγω των ιστορικά υψηλών κινεζικών συγκομιδών του 2024.
Η διαφαινόμενη επιβράδυνση των αποστολών σιτηρών προς την Κίνα αναμένεται να ασκήσει καθοδικές πιέσεις στους ναύλους των bulk carriers. Ήδη η ναυλαγορά των Panamaxes, τα οποία μεταφέρουν το 83% των κινεζικών εισαγωγών σιτηρών, έχει υποχωρήσει, καθώς ο δείκτης BPI (Baltic Panamax Index) έχει μειωθεί τον Ιανουάριο κατά μέσο όρο κατά 41% σε ετήσια βάση.
Από την πλευρά των εξαγωγικών χωρών, μέχρι στιγμής φέτος, οι βραζιλιάνικες αποστολές έχουν μειωθεί κατά 29% σε ετήσια βάση, ενώ οι αμερικανικές αποστολές έχουν κατρακυλήσει κατά 57% σε ετήσια βάση. Το γεγονός αυτό έχει μετριασμένα θετική επίδραση στη ζήτηση χύδην ξηρών φορτίων, καθώς οι διανυόμενες αποστάσεις από τη Βραζιλία στην Κίνα είναι κατά 26% μεγαλύτερες από ό,τι από τις ΗΠΑ. Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αποστάσεις πλεύσης δεν αρκούν για να μετριάσουν τον αντίκτυπο της απότομης πτώσης των αποστολών στη ναυλαγορά των bulk carriers.
Όπως υπογραμμίζει η BIMCO, οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα αναμένεται να ανακάμψουν μεσοπρόθεσμα, καθώς τα αποθέματα σόγιας μειώνονται και οι χαμηλές τιμές αποτελούν δέλεαρ για τις αγορές. Αντίθετα, η αδυναμία των αποστολών σιταριού και καλαμποκιού θα μπορούσε να επιμείνει, εν μέσω ισχυρής κινεζικής παραγωγής.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η κινεζική ζήτηση δεν ανακάμψει σημαντικά στη διάρκεια του 2025, οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα προβλέπεται ότι θα υπολείπονται των επιπέδων του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσε ότι διέσωσε 24 άτομα από το πετρελαιοφόρο «ADALYNN» μετά από σύγκρουση μεταξύ δύο πλοίων στον Κόλπο του…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ανησυχία επικρατεί στη διεθνή κοινότητα, αποτέλεσμα της έκρυθμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή και των τεταμένων σχέσεων Ιράν-Ισραήλ. Με τις επιδράσεις να είναι πολυδιάστατες για…
Ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον σύγχρονα κρουαζιερόπλοια του κόσμου, το «Norwegian Viva», κατέπλευσε στις 17 Ιουνίου στο λιμάνι του Βόλου και έδεσε στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ