
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο» για τις ναυλαγορές.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, τον Ιανουάριο οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 51% σε ετήσια βάση. Οι εκτιμήσεις αυτές αντανακλούν την αναμενόμενη συρρίκνωση των εισαγωγών σόγιας, ως απότοκο της συγκέντρωσης υψηλών αποθεμάτων μετά την αύξηση των κινεζικών εισαγωγών κατά το α΄ εξάμηνο του 2024. Παράλληλα, οι εισαγωγές σιταριού και καλαμποκιού αναμένεται επίσης να μειωθούν, λόγω των ιστορικά υψηλών κινεζικών συγκομιδών του 2024.
Η διαφαινόμενη επιβράδυνση των αποστολών σιτηρών προς την Κίνα αναμένεται να ασκήσει καθοδικές πιέσεις στους ναύλους των bulk carriers. Ήδη η ναυλαγορά των Panamaxes, τα οποία μεταφέρουν το 83% των κινεζικών εισαγωγών σιτηρών, έχει υποχωρήσει, καθώς ο δείκτης BPI (Baltic Panamax Index) έχει μειωθεί τον Ιανουάριο κατά μέσο όρο κατά 41% σε ετήσια βάση.
Από την πλευρά των εξαγωγικών χωρών, μέχρι στιγμής φέτος, οι βραζιλιάνικες αποστολές έχουν μειωθεί κατά 29% σε ετήσια βάση, ενώ οι αμερικανικές αποστολές έχουν κατρακυλήσει κατά 57% σε ετήσια βάση. Το γεγονός αυτό έχει μετριασμένα θετική επίδραση στη ζήτηση χύδην ξηρών φορτίων, καθώς οι διανυόμενες αποστάσεις από τη Βραζιλία στην Κίνα είναι κατά 26% μεγαλύτερες από ό,τι από τις ΗΠΑ. Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αποστάσεις πλεύσης δεν αρκούν για να μετριάσουν τον αντίκτυπο της απότομης πτώσης των αποστολών στη ναυλαγορά των bulk carriers.
Όπως υπογραμμίζει η BIMCO, οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα αναμένεται να ανακάμψουν μεσοπρόθεσμα, καθώς τα αποθέματα σόγιας μειώνονται και οι χαμηλές τιμές αποτελούν δέλεαρ για τις αγορές. Αντίθετα, η αδυναμία των αποστολών σιταριού και καλαμποκιού θα μπορούσε να επιμείνει, εν μέσω ισχυρής κινεζικής παραγωγής.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η κινεζική ζήτηση δεν ανακάμψει σημαντικά στη διάρκεια του 2025, οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα προβλέπεται ότι θα υπολείπονται των επιπέδων του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ