
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο» για τις ναυλαγορές.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, τον Ιανουάριο οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 51% σε ετήσια βάση. Οι εκτιμήσεις αυτές αντανακλούν την αναμενόμενη συρρίκνωση των εισαγωγών σόγιας, ως απότοκο της συγκέντρωσης υψηλών αποθεμάτων μετά την αύξηση των κινεζικών εισαγωγών κατά το α΄ εξάμηνο του 2024. Παράλληλα, οι εισαγωγές σιταριού και καλαμποκιού αναμένεται επίσης να μειωθούν, λόγω των ιστορικά υψηλών κινεζικών συγκομιδών του 2024.
Η διαφαινόμενη επιβράδυνση των αποστολών σιτηρών προς την Κίνα αναμένεται να ασκήσει καθοδικές πιέσεις στους ναύλους των bulk carriers. Ήδη η ναυλαγορά των Panamaxes, τα οποία μεταφέρουν το 83% των κινεζικών εισαγωγών σιτηρών, έχει υποχωρήσει, καθώς ο δείκτης BPI (Baltic Panamax Index) έχει μειωθεί τον Ιανουάριο κατά μέσο όρο κατά 41% σε ετήσια βάση.
Από την πλευρά των εξαγωγικών χωρών, μέχρι στιγμής φέτος, οι βραζιλιάνικες αποστολές έχουν μειωθεί κατά 29% σε ετήσια βάση, ενώ οι αμερικανικές αποστολές έχουν κατρακυλήσει κατά 57% σε ετήσια βάση. Το γεγονός αυτό έχει μετριασμένα θετική επίδραση στη ζήτηση χύδην ξηρών φορτίων, καθώς οι διανυόμενες αποστάσεις από τη Βραζιλία στην Κίνα είναι κατά 26% μεγαλύτερες από ό,τι από τις ΗΠΑ. Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αποστάσεις πλεύσης δεν αρκούν για να μετριάσουν τον αντίκτυπο της απότομης πτώσης των αποστολών στη ναυλαγορά των bulk carriers.
Όπως υπογραμμίζει η BIMCO, οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα αναμένεται να ανακάμψουν μεσοπρόθεσμα, καθώς τα αποθέματα σόγιας μειώνονται και οι χαμηλές τιμές αποτελούν δέλεαρ για τις αγορές. Αντίθετα, η αδυναμία των αποστολών σιταριού και καλαμποκιού θα μπορούσε να επιμείνει, εν μέσω ισχυρής κινεζικής παραγωγής.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η κινεζική ζήτηση δεν ανακάμψει σημαντικά στη διάρκεια του 2025, οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα προβλέπεται ότι θα υπολείπονται των επιπέδων του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Θλίψη σκόρπισε η είδηση της απώλειας 47χρονης ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας, όταν παρασύρθηκε από φορτηγό κατά την έξοδό της από E/Γ-Ο/Γ πλοίο. Η…
H Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG) με πρόσφατη ανακοίνωσή της, υπενθύμισε στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα αυτονόητα. Ότι τα ανταλλακτικά αλλά και τα αναλώσιμα στα διάφορα συστήματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ