Συνέντευξη του Γιάννη Πλατσιδάκη, επίτιμου προέδρου της INTERCARGO

Συνέντευξη του Γιάννη Πλατσιδάκη, επίτιμου προέδρου της INTERCARGO
Συνέντευξη του Γιάννη Πλατσιδάκη, επίτιμου προέδρου της INTERCARGO
1. Κατά τη μακρά επαγγελματική σας πορεία στη διαχείριση bulk carriers, έχετε δει την άνοδο αλλά και την πτώση πολλών ναυτιλιακών οίκων. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε έναν νέο επιχειρηματία που επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί στα bulk carriers, προκειμένου να πετύχει;
Η δημιουργία και η αποδόμηση εταιρειών είναι διαχρονικό φαινόμενο και, φυσικά, ισχύει και στη ναυτιλία. Έχουμε όντως «πτώση», εννοώντας εξαφάνιση, ναυτιλιακών εταιρειών λόγω οικονομικής δυσπραγίας, αλλά παράλληλα και λόγω αποεπένδυσης ως απόρροια μειωμένου επιχειρηματικού ενδιαφέροντος για τον κλάδο αυτόν.
Δεν είμαι σε θέση να δώσω «συμβουλές», παρά μόνο μία γνώμη. Πέρα από τη χρονική στιγμή της επένδυσης, ο επενδυτής πρέπει να αξιολογήσει ότι είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική δραστηριότητα σε χρόνο (για το γεγονός ότι τα πλοία δεν έχουν αργίες και διακοπές) και ότι το κεφάλαιο (ήτοι το πλοίο) δραστηριοποιείται σε ιδιαίτερα μεγάλες αποστάσεις από τον τόπο της διαχείρισής του, με τον επενδυτή να καλείται να εφαρμόσει «τηλεχειρισμό» του πλοίου. Επιπρόσθετα, πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στον ανθρώπινο παράγοντα (το πλήρωμα) στον οποίο θα εμπιστευτεί την ασφαλή και επιτυχή διαχείριση του πλοίου, με συμβατότητα με τους τοπικούς και διεθνείς νόμους και κανονισμούς, για τους οποίους το γραφείο διαχείρισης πρέπει να έχει εξαιρετικά καλή γνώση.
2. Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι κορυφαίες προκλήσεις για τη διαχείριση bulk carriers σήμερα;
Η προσαρμογή στους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς, αλλά και στην πληθώρα των επερχόμενων. Πρόσθετα στην προσέλκυση πρόθυμων και ικανών ναυτικών με επαγγελματισμό και αγάπη για το επάγγελμά τους.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Γιάννη Πλατσιδάκη στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου 2024 πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ