Συνέντευξη του Γιάννη Πλατσιδάκη, επίτιμου προέδρου της INTERCARGO

Συνέντευξη του Γιάννη Πλατσιδάκη, επίτιμου προέδρου της INTERCARGO
Συνέντευξη του Γιάννη Πλατσιδάκη, επίτιμου προέδρου της INTERCARGO
1. Κατά τη μακρά επαγγελματική σας πορεία στη διαχείριση bulk carriers, έχετε δει την άνοδο αλλά και την πτώση πολλών ναυτιλιακών οίκων. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε έναν νέο επιχειρηματία που επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί στα bulk carriers, προκειμένου να πετύχει;
Η δημιουργία και η αποδόμηση εταιρειών είναι διαχρονικό φαινόμενο και, φυσικά, ισχύει και στη ναυτιλία. Έχουμε όντως «πτώση», εννοώντας εξαφάνιση, ναυτιλιακών εταιρειών λόγω οικονομικής δυσπραγίας, αλλά παράλληλα και λόγω αποεπένδυσης ως απόρροια μειωμένου επιχειρηματικού ενδιαφέροντος για τον κλάδο αυτόν.
Δεν είμαι σε θέση να δώσω «συμβουλές», παρά μόνο μία γνώμη. Πέρα από τη χρονική στιγμή της επένδυσης, ο επενδυτής πρέπει να αξιολογήσει ότι είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική δραστηριότητα σε χρόνο (για το γεγονός ότι τα πλοία δεν έχουν αργίες και διακοπές) και ότι το κεφάλαιο (ήτοι το πλοίο) δραστηριοποιείται σε ιδιαίτερα μεγάλες αποστάσεις από τον τόπο της διαχείρισής του, με τον επενδυτή να καλείται να εφαρμόσει «τηλεχειρισμό» του πλοίου. Επιπρόσθετα, πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στον ανθρώπινο παράγοντα (το πλήρωμα) στον οποίο θα εμπιστευτεί την ασφαλή και επιτυχή διαχείριση του πλοίου, με συμβατότητα με τους τοπικούς και διεθνείς νόμους και κανονισμούς, για τους οποίους το γραφείο διαχείρισης πρέπει να έχει εξαιρετικά καλή γνώση.
2. Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι κορυφαίες προκλήσεις για τη διαχείριση bulk carriers σήμερα;
Η προσαρμογή στους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς, αλλά και στην πληθώρα των επερχόμενων. Πρόσθετα στην προσέλκυση πρόθυμων και ικανών ναυτικών με επαγγελματισμό και αγάπη για το επάγγελμά τους.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Γιάννη Πλατσιδάκη στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου 2024 πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ