Συνέντευξη του Γιάννη Πλατσιδάκη, επίτιμου προέδρου της INTERCARGO

Συνέντευξη του Γιάννη Πλατσιδάκη, επίτιμου προέδρου της INTERCARGO
Συνέντευξη του Γιάννη Πλατσιδάκη, επίτιμου προέδρου της INTERCARGO
1. Κατά τη μακρά επαγγελματική σας πορεία στη διαχείριση bulk carriers, έχετε δει την άνοδο αλλά και την πτώση πολλών ναυτιλιακών οίκων. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε έναν νέο επιχειρηματία που επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί στα bulk carriers, προκειμένου να πετύχει;
Η δημιουργία και η αποδόμηση εταιρειών είναι διαχρονικό φαινόμενο και, φυσικά, ισχύει και στη ναυτιλία. Έχουμε όντως «πτώση», εννοώντας εξαφάνιση, ναυτιλιακών εταιρειών λόγω οικονομικής δυσπραγίας, αλλά παράλληλα και λόγω αποεπένδυσης ως απόρροια μειωμένου επιχειρηματικού ενδιαφέροντος για τον κλάδο αυτόν.
Δεν είμαι σε θέση να δώσω «συμβουλές», παρά μόνο μία γνώμη. Πέρα από τη χρονική στιγμή της επένδυσης, ο επενδυτής πρέπει να αξιολογήσει ότι είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική δραστηριότητα σε χρόνο (για το γεγονός ότι τα πλοία δεν έχουν αργίες και διακοπές) και ότι το κεφάλαιο (ήτοι το πλοίο) δραστηριοποιείται σε ιδιαίτερα μεγάλες αποστάσεις από τον τόπο της διαχείρισής του, με τον επενδυτή να καλείται να εφαρμόσει «τηλεχειρισμό» του πλοίου. Επιπρόσθετα, πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στον ανθρώπινο παράγοντα (το πλήρωμα) στον οποίο θα εμπιστευτεί την ασφαλή και επιτυχή διαχείριση του πλοίου, με συμβατότητα με τους τοπικούς και διεθνείς νόμους και κανονισμούς, για τους οποίους το γραφείο διαχείρισης πρέπει να έχει εξαιρετικά καλή γνώση.
2. Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι κορυφαίες προκλήσεις για τη διαχείριση bulk carriers σήμερα;
Η προσαρμογή στους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς, αλλά και στην πληθώρα των επερχόμενων. Πρόσθετα στην προσέλκυση πρόθυμων και ικανών ναυτικών με επαγγελματισμό και αγάπη για το επάγγελμά τους.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Γιάννη Πλατσιδάκη στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου 2024 πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ