
Το λιμάνι της Κλαϊπέντα έκανε ένα καθοριστικό βήμα προς το μέλλον με την καθέλκυση του πρώτου πλοίου της Λιθουανίας που κινείται αποκλειστικά με πράσινο υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια. Οι αυστηροί κανόνες του λιμανιού απαιτούν από τα πλοία να παραδίδουν τα απόβλητά τους κατά την είσοδο και την έξοδό τους. Το νέο δεξαμενόπλοιο θα βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της συλλογής αποβλήτων, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι η διαδικασία αυτή δεν αφήνει αρνητικό αποτύπωμα στο περιβάλλον.
Το δεξαμενόπλοιο μήκους 42 μ. και πλάτους 10 μ. διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα πρόωσης, που συνδυάζει ηλεκτρικούς κινητήρες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες τροφοδοτούνται από μπαταρίες χωρητικότητας 2.000 kWh, ενώ το σύστημα καυσίμου υδρογόνου εξασφαλίζει λειτουργία χαμηλών εκπομπών ρύπων. Το πλοίο μπορεί να λειτουργεί έως και 36 ώρες χωρίς ανάγκη επαναφόρτισης ή ανεφοδιασμού.
Μια σημαντική καινοτομία αποτελεί το σύστημα επεξεργασίας λυμάτων που είναι εγκατεστημένο στο πλοίο. Ειδικές δεξαμενές και ένα εργοστάσιο επεξεργασίας ομβρίων υδάτων επιτρέπουν την ασφαλή συλλογή και μεταφορά αποβλήτων, όπως ομβρίων υδάτων, λυμάτων, ιλύος και απορριμμάτων, προς τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων της πόλης.
Το πλοίο, αξίας 12 εκατ. ευρώ, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της West Baltic Shipyard με την Baltic Workboats. Η κατασκευή του ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2024, ενώ έχει ήδη εξοπλιστεί με θερμομόνωση και πυροπροστασία. Επόμενα βήματα περιλαμβάνουν την εγκατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού, ηλεκτρικών συστημάτων και του συστήματος υδρογόνου, καθώς και την ανακαίνιση της γέφυρας πλοήγησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ