
Το λιμάνι της Κλαϊπέντα έκανε ένα καθοριστικό βήμα προς το μέλλον με την καθέλκυση του πρώτου πλοίου της Λιθουανίας που κινείται αποκλειστικά με πράσινο υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια. Οι αυστηροί κανόνες του λιμανιού απαιτούν από τα πλοία να παραδίδουν τα απόβλητά τους κατά την είσοδο και την έξοδό τους. Το νέο δεξαμενόπλοιο θα βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της συλλογής αποβλήτων, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι η διαδικασία αυτή δεν αφήνει αρνητικό αποτύπωμα στο περιβάλλον.
Το δεξαμενόπλοιο μήκους 42 μ. και πλάτους 10 μ. διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα πρόωσης, που συνδυάζει ηλεκτρικούς κινητήρες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες τροφοδοτούνται από μπαταρίες χωρητικότητας 2.000 kWh, ενώ το σύστημα καυσίμου υδρογόνου εξασφαλίζει λειτουργία χαμηλών εκπομπών ρύπων. Το πλοίο μπορεί να λειτουργεί έως και 36 ώρες χωρίς ανάγκη επαναφόρτισης ή ανεφοδιασμού.
Μια σημαντική καινοτομία αποτελεί το σύστημα επεξεργασίας λυμάτων που είναι εγκατεστημένο στο πλοίο. Ειδικές δεξαμενές και ένα εργοστάσιο επεξεργασίας ομβρίων υδάτων επιτρέπουν την ασφαλή συλλογή και μεταφορά αποβλήτων, όπως ομβρίων υδάτων, λυμάτων, ιλύος και απορριμμάτων, προς τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων της πόλης.
Το πλοίο, αξίας 12 εκατ. ευρώ, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της West Baltic Shipyard με την Baltic Workboats. Η κατασκευή του ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2024, ενώ έχει ήδη εξοπλιστεί με θερμομόνωση και πυροπροστασία. Επόμενα βήματα περιλαμβάνουν την εγκατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού, ηλεκτρικών συστημάτων και του συστήματος υδρογόνου, καθώς και την ανακαίνιση της γέφυρας πλοήγησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ