
Η αγορά διαλύσεων κυμάνθηκε σε νωχελικά επίπεδα το περασμένο έτος, οπότε και 368 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση, έναντι 449 το 2023 και 414 το 2024. Το τρέχον έτος φέρνει νέες προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να εκτιμάται πως θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Intermodal, η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Μέση Ανατολή οδήγησε σε αλλαγή στάσης των ανταρτών Χούθι. Πλέον, οι Χούθι θα στοχεύουν αποκλειστικά πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ – ή τουλάχιστον έτσι ισχυρίζονται.
Μια επιστροφή της κανονικότητας στην Ερυθρά Θάλασσα και στη Διώρυγα του Σουέζ –η οποία από πλευράς της δηλώνει έτοιμη‒ θα οδηγούσε αναμφίβολα σε πτώση των τονομιλίων και συνεπώς σε άνοδο του διαθέσιμου προς ναύλωση τονάζ. Μια τέτοια εξέλιξη, όπως αναφέρει η Intermodal, θα συντελούσε σε αποδυνάμωση των ναύλων, δίνοντας κίνητρο στους πλοιοκτήτες να αποχαιρετήσουν τα γηραιότερα πλοία τους.
Σε κάθε περίπτωση, η πλήρης επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα δύσκολα θα έχει συμβεί πριν από τα μέσα του 2025. Όμως, εφόσον λάβει χώρα και δεδομένου του υψηλού orderbook για LNG carriers και containerships σε συνάρτηση με την αυξημένη μέση ηλικία των πλοίων, έχει τη δυναμική να φέρει χαμόγελα στην αγορά διαλύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς τα εναλλακτικά καύσιμα, οι στρατηγικές συνέργειες κορυφαίων εταιρειών του κλάδου πληθαίνουν. Στο πλαίσιο αυτό, μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ