
Η μείωση των εκπομπών μεθανίου είναι κρίσιμη για τη ναυτιλία, καθώς το μεθάνιο, αν και λιγότερο συγκεντρωμένο από το CO₂, είναι έως και 84 φορές πιο ισχυρό ως αέριο θερμοκηπίου σε βάθος 20 ετών. Δεδομένου ότι σημαντικό μέρος των εκπομπών μεθανίου προέρχεται από την αξιοποίηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, το ζήτημα της ολίσθησης μεθανίου είναι κρίσιμο να αντιμετωπιστεί.
Ειδικότερα, μικρές ποσότητες μεθανίου μπορεί να διαφεύγουν άκαυστες στους κινητήρες, προκαλώντας περιβαλλοντικές προκλήσεις και περιορίζοντας τα οφέλη της μείωσης CO₂. Στο πλαίσιο αυτό, η Wärtsilä προχώρησε στην τεχνολογική καινοτομία EnviroPac, η οποία ενσωματώνεται στον κινητήρα Wärtsilä 34DF σταθερής ταχύτητας. Αυτή η τεχνολογία μειώνει τις εκπομπές μεθανίου έως 50% κατά τη λειτουργία του κινητήρα με LNG, ενώ διατηρείται η μέγιστη απόδοση του κινητήρα στα 520 kW ανά κύλινδρο.
Ο κινητήρας βασίζεται σε ένα βελτιστοποιημένο σύστημα καύσης που εξασφαλίζει ότι οι εκπομπές άκαυστου μεθανίου ελαχιστοποιούνται. Παράλληλα, η βελτιωμένη καύση περιορίζει τη σπατάλη καυσίμου, ενώ η μείωση των εκπομπών ελαχιστοποιεί τα πρόστιμα που επιβάλλονται από περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, όπως το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ETS) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το FuelEU Maritime (FEUM). Τέλος, το EnviroPac συνεργάζεται με συστήματα SCR υψηλής πίεσης, τα οποία διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του IMO Tier ΙΙΙ για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Το EnviroPac είναι σχεδιασμένο για να ενσωματώνεται σε νέους κινητήρες αλλά και σε υφιστάμενες εκδόσεις του Wärtsilä 34DF.
Ήδη οι προοπτικές του EnviroPac έχουν αναγνωριστεί από ναυτιλιακές εταιρείες. Η CMA CGM προσβλέπει στην αξιοποίησή του σε οκτώ containerships κατανάλωσης και LNG, τα οποία διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 9.200 TEUs. Τα πλοία αυτά κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) για λογαριασμό της CMA CGM. Κάθε πλοίο θα εξοπλιστεί με δύο 6κύλινδρους και δύο 9κύλινδρους κινητήρες Wärtsilä 34DF με EnviroPac, εξασφαλίζοντας υψηλή αποδοτικότητα και μειωμένες εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ