
Ένα πλήρως ηλεκτρικό ferry κατασκευάστηκε πρόσφατα από τη γερμανική ναυπηγική εταιρεία Ampereship, σε συνεργασία με τη θυγατρική της Ostseestaal, για το νησί Helgoland. Το νέο ferry θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα για τη μετάβαση σε μεταφορές μηδενικών εκπομπών, συνδέοντας το κύριο νησί με το νησί Düne.
Το νέο ηλεκτρικό ferry σχεδιάζεται για να αντικαταστήσει το παλιό «Witte Kliff», ένα πλοίο που λειτουργεί από το 1997 με συμβατικά ορυκτά καύσιμα. Το μήκος του θα φτάνει τα 15,2 μ., ενώ το πλάτος τα 5,6 μ., επιτρέποντας τη μεταφορά έως και 95 επιβατών.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με μία συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 1.175 kWh, που θα τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 2 x 125 kW. Αυτή η τεχνολογία εξασφαλίζει μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ η λειτουργία του ferry θα είναι σχεδόν αθόρυβη, παρέχοντας ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες.
Οι Ampereship και Ostseestaal έχουν ήδη ολοκληρώσει την κατασκευή 22 ηλεκτρικών πλοίων, που αξιοποιούν στο 100% την ηλιακή ενέργεια. Η τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί από αυτά τα έργα ενσωματώνεται πλήρως στον σχεδιασμό και στην κατασκευή του νέου ferry, διασφαλίζοντας τη μέγιστη απόδοση και αξιοπιστία.
Η Ampereship ολοκλήρωσε πρόσφατα την παράδοση δύο καταμαράν, των «Sale Marasino II» και «Sarnico», που αποτελούν τα πρώτα πλήρως ηλεκτρικά πλοία της στην Ιταλία. Τα πλοία, μήκους 26 μ., εξοπλισμένα με δύο ηλεκτροκινητήρες 100 kW και μπαταρίες συνολικής ισχύος 750 kWh, φορτίζονται εν μέρει από ηλιακά πάνελ και θα λειτουργούν στη λίμνη Iseo από τη Navigazione Lago d’Iseo.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ