
Εν μέσω αύξησης της ναυτιλιακής κίνησης στον λιμένα της Σιγκαπούρης, τον μεγαλύτερο κόμβο ανεφοδιασμού των πλοίων, οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα το περασμένο έτος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Ναυτιλιακής και Λιμενικής Αρχής της Σιγκαπούρης (MPA), οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων στη διάρκεια του 2024 ανήλθαν στους 54,92 εκατ. τόνους, σημειώνοντας νέο ρεκόρ.
Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει τον αντίκτυπο της αναδιάταξης των routes, λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων στη Μέση Ανατολή, που ανάγκασαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να εκτρέψουν την πορεία των πλοίων τους γύρω από την Αφρική. Κατά συνέπεια, αυξήθηκε σημαντικά η κατανάλωση των πλοίων, συμπαρασύροντας τη ζήτηση για ναυτιλιακά καύσιμα. Παράλληλα, παράγοντα ανόδου των συνολικών πωλήσεων αποτέλεσε η αύξηση της ζήτησης εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, στο πλαίσιο της προσπάθειας των πλοιοκτητών να περιορίσουν τις εκπομπές των πλοίων τους.
Ειδικότερα, σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στους 20,15 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 21%. Η άνοδος των πωλήσεων του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου, καθώς και η πτώση των πωλήσεων καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κατά 4% (29,58 εκατ. τόνοι πωλήθηκαν), αντανακλά την αύξηση του στόλου των πλοίων εξοπλισμένων με scrubbers.
Παράλληλα, οι πωλήσεις εναλλακτικών καυσίμων στον λιμένα της Σιγκαπούρης διπλασιάστηκαν το 2024 σε σχέση με το 2023, καθώς διαμορφώθηκαν στους 1,34 εκατ. τόνους. Τέλος, οι πωλήσεις βιοκαυσίμων ανήλθαν στους 880.000 τόνους, αυξημένες κατά περίπου 69% σε ετήσια βάση, ενώ οι πωλήσεις LNG για λόγους ανεφοδιασμού αυξήθηκαν κατακόρυφα και άγγιξαν τους 460.000 τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ