
Εν μέσω αύξησης της ναυτιλιακής κίνησης στον λιμένα της Σιγκαπούρης, τον μεγαλύτερο κόμβο ανεφοδιασμού των πλοίων, οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα το περασμένο έτος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Ναυτιλιακής και Λιμενικής Αρχής της Σιγκαπούρης (MPA), οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων στη διάρκεια του 2024 ανήλθαν στους 54,92 εκατ. τόνους, σημειώνοντας νέο ρεκόρ.
Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει τον αντίκτυπο της αναδιάταξης των routes, λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων στη Μέση Ανατολή, που ανάγκασαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να εκτρέψουν την πορεία των πλοίων τους γύρω από την Αφρική. Κατά συνέπεια, αυξήθηκε σημαντικά η κατανάλωση των πλοίων, συμπαρασύροντας τη ζήτηση για ναυτιλιακά καύσιμα. Παράλληλα, παράγοντα ανόδου των συνολικών πωλήσεων αποτέλεσε η αύξηση της ζήτησης εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, στο πλαίσιο της προσπάθειας των πλοιοκτητών να περιορίσουν τις εκπομπές των πλοίων τους.
Ειδικότερα, σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στους 20,15 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 21%. Η άνοδος των πωλήσεων του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου, καθώς και η πτώση των πωλήσεων καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κατά 4% (29,58 εκατ. τόνοι πωλήθηκαν), αντανακλά την αύξηση του στόλου των πλοίων εξοπλισμένων με scrubbers.
Παράλληλα, οι πωλήσεις εναλλακτικών καυσίμων στον λιμένα της Σιγκαπούρης διπλασιάστηκαν το 2024 σε σχέση με το 2023, καθώς διαμορφώθηκαν στους 1,34 εκατ. τόνους. Τέλος, οι πωλήσεις βιοκαυσίμων ανήλθαν στους 880.000 τόνους, αυξημένες κατά περίπου 69% σε ετήσια βάση, ενώ οι πωλήσεις LNG για λόγους ανεφοδιασμού αυξήθηκαν κατακόρυφα και άγγιξαν τους 460.000 τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ