Συνέντευξη του Ορέστη Γκιόκα, CEO της Navarone S.A.

Συνέντευξη του Ορέστη Γκιόκα, CEO της Navarone S.A.
Συνέντευξη του Ορέστη Γκιόκα, CEO της Navarone S.A.
Για ποιους λόγους έχετε επιλέξει τη διαχείριση bulk carriers; Γιατί έχετε εστιαστεί σε συγκεκριμένο μέγεθος πλοίου;
Από το 1970, χρονολογία-ορόσημο, καθώς σηματοδοτεί την ένταξη της Navarone S.A. στον ναυτιλιακό κλάδο, η εταιρεία ξεκίνησε με τη διαχείριση φορτηγών πλοίων διαφόρων μεγεθών και τύπων και στην πάροδο των ετών έχτισε την εξειδίκευσή της στα Handysize Vessels.
Η σχέση των Ελλήνων εφοπλιστών με τα bulkers εκτυλίχθηκε ραγδαία μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όλες αυτές τις δεκαετίες, διαμόρφωσαν τις εμπορικές συναλλαγές, ενίσχυσαν τη διαπραγματευτική ισχύ, στήριξαν την παγκόσμια οικονομία και μέχρι σήμερα διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη ενός από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόλογους στόλους παγκοσμίως, χάρη στις μεταφορές ξηρών φορτίων. Αυτή η παράδοση, συνδυασμένη με την ευελιξία που παρέχουν τα συγκεκριμένα πλοία και με τις δυνατότητες προσαρμογής στις ανάγκες των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών, οδήγησε στην απόφαση να εξειδικευτούμε σε αυτόν τον τομέα.
Στη νεότερη ιστορία της, η στοχευμένη επιλογή μας να συνεχίζουμε να επενδύουμε στη διαχείρισή τους οφείλεται σε ποικίλους παράγοντες, όπως οι συνθήκες στον κλάδο της ναυτιλίας, η διαμόρφωση της ζήτησης στην παγκόσμια αγορά και οι στρατηγικές μας επιλογές.
Προς τα τέλη του 1990 και σταθερά στο πέρασμα των ετών έως και σήμερα, καθοριστική για την εταιρεία υπήρξε η συνεργασία μας με την Canfornav, μία εκ των κορυφαίων εταιρειών διαχείρισης και μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, στο πλαίσιο της οποίας αποφασίστηκε η από κοινού στρατηγική επιλογή της ναυπήγησης 35 πλοίων κατά την περίοδο 2000-2014, υπό την επίβλεψή μας, στην Κίνα.
Ο προσανατολισμός μας στα Handysize Vessels που δεν υπερβαίνουν τους 37.000 τόνους αποτελεί συνειδητή απόφαση της Navarone S.A. Αυτό ανακύπτει ακριβώς λόγω των διαστάσεων αυτών των πλοίων, της ιδιαιτερότητάς τους δηλαδή ως προς το πλάτος και το μήκος τους.
Δεδομένης της δυνατότητάς τους, υπερτερούν σε σχέση με μικρότερα πλοία, γιατί μπορούν να εξυπηρετούν ένα μεγάλο εύρος φορτίων, αλλά και σε σχέση με μεγαλύτερα πλοία, που χρειάζονται ξεχωριστές υποδομές σε λιμάνια για να ελλιμενιστούν. Τα Handysize Vessels, λοιπόν, έχουν τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται σε μεγάλο εύρος διαδρομών, επιτυγχάνοντας να είναι πιο αποτελεσματικά λόγω προσβασιμότητας σε μικρότερους λιμένες.
Επιπροσθέτως, η εμπειρία και η εξειδίκευσή μας στο Ice Navigation και στις Μεγάλες Λίμνες του Καναδά ενισχύουν την απόφασή μας να επενδύουμε στα συγκεκριμένα μεγέθη και τύπους πλοίων. Από τα 27 bulk carriers με τα οποία δραστηριοποιούμαστε, τα δεκαεπτά είναι Lakers, ωστόσο όλα είναι ice class built πλοία, τα οποία έχουν κατασκευαστεί για να φέρουν εις πέρας πλόες με επιτυχία σε ιδιαίτερες συνθήκες, όπως στους πάγους των λιμνών και στον ποταμό St Lawrence. Είμαστε, δε, μεταξύ των λίγων ίσως εταιρειών ελληνικών συμφερόντων που διαθέτουν πλοία και πληρώματα που είναι POLAR certified.
Η εστίασή μας λοιπόν σε αυτό το συγκεκριμένο μέγεθος πλοίου μάς επιτρέπει να εξυπηρετούμε αποτελεσματικά τις ιδιαιτερότητες αυτών των απαιτητικών περιοχών, παρέχοντας ταυτόχρονα αξιόπιστες και ασφαλείς λύσεις μεταφοράς, όπου τα πλοία αυτά διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.
Η παρούσα συνέντευξη φιλοξενήθηκε στην Ειδική Έκδοση Δεκεμβρίου των Ναυτικών Χρονικών με τίτλο: «Τα bulk carriers των Ελλήνων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ