Συνέντευξη του Ορέστη Γκιόκα, CEO της Navarone S.A.

Συνέντευξη του Ορέστη Γκιόκα, CEO της Navarone S.A.
Συνέντευξη του Ορέστη Γκιόκα, CEO της Navarone S.A.
Για ποιους λόγους έχετε επιλέξει τη διαχείριση bulk carriers; Γιατί έχετε εστιαστεί σε συγκεκριμένο μέγεθος πλοίου;
Από το 1970, χρονολογία-ορόσημο, καθώς σηματοδοτεί την ένταξη της Navarone S.A. στον ναυτιλιακό κλάδο, η εταιρεία ξεκίνησε με τη διαχείριση φορτηγών πλοίων διαφόρων μεγεθών και τύπων και στην πάροδο των ετών έχτισε την εξειδίκευσή της στα Handysize Vessels.
Η σχέση των Ελλήνων εφοπλιστών με τα bulkers εκτυλίχθηκε ραγδαία μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όλες αυτές τις δεκαετίες, διαμόρφωσαν τις εμπορικές συναλλαγές, ενίσχυσαν τη διαπραγματευτική ισχύ, στήριξαν την παγκόσμια οικονομία και μέχρι σήμερα διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη ενός από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόλογους στόλους παγκοσμίως, χάρη στις μεταφορές ξηρών φορτίων. Αυτή η παράδοση, συνδυασμένη με την ευελιξία που παρέχουν τα συγκεκριμένα πλοία και με τις δυνατότητες προσαρμογής στις ανάγκες των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών, οδήγησε στην απόφαση να εξειδικευτούμε σε αυτόν τον τομέα.
Στη νεότερη ιστορία της, η στοχευμένη επιλογή μας να συνεχίζουμε να επενδύουμε στη διαχείρισή τους οφείλεται σε ποικίλους παράγοντες, όπως οι συνθήκες στον κλάδο της ναυτιλίας, η διαμόρφωση της ζήτησης στην παγκόσμια αγορά και οι στρατηγικές μας επιλογές.
Προς τα τέλη του 1990 και σταθερά στο πέρασμα των ετών έως και σήμερα, καθοριστική για την εταιρεία υπήρξε η συνεργασία μας με την Canfornav, μία εκ των κορυφαίων εταιρειών διαχείρισης και μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, στο πλαίσιο της οποίας αποφασίστηκε η από κοινού στρατηγική επιλογή της ναυπήγησης 35 πλοίων κατά την περίοδο 2000-2014, υπό την επίβλεψή μας, στην Κίνα.
Ο προσανατολισμός μας στα Handysize Vessels που δεν υπερβαίνουν τους 37.000 τόνους αποτελεί συνειδητή απόφαση της Navarone S.A. Αυτό ανακύπτει ακριβώς λόγω των διαστάσεων αυτών των πλοίων, της ιδιαιτερότητάς τους δηλαδή ως προς το πλάτος και το μήκος τους.
Δεδομένης της δυνατότητάς τους, υπερτερούν σε σχέση με μικρότερα πλοία, γιατί μπορούν να εξυπηρετούν ένα μεγάλο εύρος φορτίων, αλλά και σε σχέση με μεγαλύτερα πλοία, που χρειάζονται ξεχωριστές υποδομές σε λιμάνια για να ελλιμενιστούν. Τα Handysize Vessels, λοιπόν, έχουν τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται σε μεγάλο εύρος διαδρομών, επιτυγχάνοντας να είναι πιο αποτελεσματικά λόγω προσβασιμότητας σε μικρότερους λιμένες.
Επιπροσθέτως, η εμπειρία και η εξειδίκευσή μας στο Ice Navigation και στις Μεγάλες Λίμνες του Καναδά ενισχύουν την απόφασή μας να επενδύουμε στα συγκεκριμένα μεγέθη και τύπους πλοίων. Από τα 27 bulk carriers με τα οποία δραστηριοποιούμαστε, τα δεκαεπτά είναι Lakers, ωστόσο όλα είναι ice class built πλοία, τα οποία έχουν κατασκευαστεί για να φέρουν εις πέρας πλόες με επιτυχία σε ιδιαίτερες συνθήκες, όπως στους πάγους των λιμνών και στον ποταμό St Lawrence. Είμαστε, δε, μεταξύ των λίγων ίσως εταιρειών ελληνικών συμφερόντων που διαθέτουν πλοία και πληρώματα που είναι POLAR certified.
Η εστίασή μας λοιπόν σε αυτό το συγκεκριμένο μέγεθος πλοίου μάς επιτρέπει να εξυπηρετούμε αποτελεσματικά τις ιδιαιτερότητες αυτών των απαιτητικών περιοχών, παρέχοντας ταυτόχρονα αξιόπιστες και ασφαλείς λύσεις μεταφοράς, όπου τα πλοία αυτά διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.
Η παρούσα συνέντευξη φιλοξενήθηκε στην Ειδική Έκδοση Δεκεμβρίου των Ναυτικών Χρονικών με τίτλο: «Τα bulk carriers των Ελλήνων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ