Συνέντευξη του Ορέστη Γκιόκα, CEO της Navarone S.A.

Συνέντευξη του Ορέστη Γκιόκα, CEO της Navarone S.A.
Συνέντευξη του Ορέστη Γκιόκα, CEO της Navarone S.A.
Για ποιους λόγους έχετε επιλέξει τη διαχείριση bulk carriers; Γιατί έχετε εστιαστεί σε συγκεκριμένο μέγεθος πλοίου;
Από το 1970, χρονολογία-ορόσημο, καθώς σηματοδοτεί την ένταξη της Navarone S.A. στον ναυτιλιακό κλάδο, η εταιρεία ξεκίνησε με τη διαχείριση φορτηγών πλοίων διαφόρων μεγεθών και τύπων και στην πάροδο των ετών έχτισε την εξειδίκευσή της στα Handysize Vessels.
Η σχέση των Ελλήνων εφοπλιστών με τα bulkers εκτυλίχθηκε ραγδαία μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όλες αυτές τις δεκαετίες, διαμόρφωσαν τις εμπορικές συναλλαγές, ενίσχυσαν τη διαπραγματευτική ισχύ, στήριξαν την παγκόσμια οικονομία και μέχρι σήμερα διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη ενός από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόλογους στόλους παγκοσμίως, χάρη στις μεταφορές ξηρών φορτίων. Αυτή η παράδοση, συνδυασμένη με την ευελιξία που παρέχουν τα συγκεκριμένα πλοία και με τις δυνατότητες προσαρμογής στις ανάγκες των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών, οδήγησε στην απόφαση να εξειδικευτούμε σε αυτόν τον τομέα.
Στη νεότερη ιστορία της, η στοχευμένη επιλογή μας να συνεχίζουμε να επενδύουμε στη διαχείρισή τους οφείλεται σε ποικίλους παράγοντες, όπως οι συνθήκες στον κλάδο της ναυτιλίας, η διαμόρφωση της ζήτησης στην παγκόσμια αγορά και οι στρατηγικές μας επιλογές.
Προς τα τέλη του 1990 και σταθερά στο πέρασμα των ετών έως και σήμερα, καθοριστική για την εταιρεία υπήρξε η συνεργασία μας με την Canfornav, μία εκ των κορυφαίων εταιρειών διαχείρισης και μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, στο πλαίσιο της οποίας αποφασίστηκε η από κοινού στρατηγική επιλογή της ναυπήγησης 35 πλοίων κατά την περίοδο 2000-2014, υπό την επίβλεψή μας, στην Κίνα.
Ο προσανατολισμός μας στα Handysize Vessels που δεν υπερβαίνουν τους 37.000 τόνους αποτελεί συνειδητή απόφαση της Navarone S.A. Αυτό ανακύπτει ακριβώς λόγω των διαστάσεων αυτών των πλοίων, της ιδιαιτερότητάς τους δηλαδή ως προς το πλάτος και το μήκος τους.
Δεδομένης της δυνατότητάς τους, υπερτερούν σε σχέση με μικρότερα πλοία, γιατί μπορούν να εξυπηρετούν ένα μεγάλο εύρος φορτίων, αλλά και σε σχέση με μεγαλύτερα πλοία, που χρειάζονται ξεχωριστές υποδομές σε λιμάνια για να ελλιμενιστούν. Τα Handysize Vessels, λοιπόν, έχουν τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται σε μεγάλο εύρος διαδρομών, επιτυγχάνοντας να είναι πιο αποτελεσματικά λόγω προσβασιμότητας σε μικρότερους λιμένες.
Επιπροσθέτως, η εμπειρία και η εξειδίκευσή μας στο Ice Navigation και στις Μεγάλες Λίμνες του Καναδά ενισχύουν την απόφασή μας να επενδύουμε στα συγκεκριμένα μεγέθη και τύπους πλοίων. Από τα 27 bulk carriers με τα οποία δραστηριοποιούμαστε, τα δεκαεπτά είναι Lakers, ωστόσο όλα είναι ice class built πλοία, τα οποία έχουν κατασκευαστεί για να φέρουν εις πέρας πλόες με επιτυχία σε ιδιαίτερες συνθήκες, όπως στους πάγους των λιμνών και στον ποταμό St Lawrence. Είμαστε, δε, μεταξύ των λίγων ίσως εταιρειών ελληνικών συμφερόντων που διαθέτουν πλοία και πληρώματα που είναι POLAR certified.
Η εστίασή μας λοιπόν σε αυτό το συγκεκριμένο μέγεθος πλοίου μάς επιτρέπει να εξυπηρετούμε αποτελεσματικά τις ιδιαιτερότητες αυτών των απαιτητικών περιοχών, παρέχοντας ταυτόχρονα αξιόπιστες και ασφαλείς λύσεις μεταφοράς, όπου τα πλοία αυτά διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.
Η παρούσα συνέντευξη φιλοξενήθηκε στην Ειδική Έκδοση Δεκεμβρίου των Ναυτικών Χρονικών με τίτλο: «Τα bulk carriers των Ελλήνων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ