
Tην πορεία των ναυλαγορών σκιαγραφεί με νέο report η VesselsValue, την ίδια ώρα που οι παγκόσμιες οικονομικές και γεωπολιτικές συνθήκες ακροβατούν σε τεντωμένο σχοινί.
Αναφορικά με τα δεξαμενόπλοια, η VesselsValue εκτιμά ότι οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων θα μειωθούν, ωστόσο η Ευρώπη θα προμηθεύεται τα εν λόγω φορτία από τη Μέση Ανατολή, τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική, με αποτέλεσμα τα τονομίλια να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα. Ερωτηματικό βέβαια θα συνεχίσει να αποτελεί ο αντίκτυπος των κυρώσεων σε Ιράν, Βενεζουέλα και Ρωσία στις θαλάσσιες μεταφορές υγρών φορτίων. Στο μέτωπο της προσφοράς, η VesselsValue εκτιμά ότι το 2025 οι παραγγελίες θα φτάσουν τα 50 εκατ. dwt, ξεπερνώντας τα 36 εκατ. dwt του 2024. Eν κατακλείδι, έχοντας σημειώσει πολύ ισχυρή αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια, η ζήτηση σε τονομίλια τόσο για dirty όσο και για clean tankers αναμένεται να ομαλοποιηθεί από το 2025 και μετά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VesselsValue. Η ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου και των αναγκών εισαγωγής της Κίνας θα είναι καθοριστικής σημασίας για την πορεία της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Παράλληλα, ισορροπημένη θα είναι η αγορά των bulk carriers, με τη συνεχιζόμενη αύξηση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος μεταξύ Βραζιλίας και Κίνας και του εμπορίου βωξίτη μεταξύ Γουινέας και Κίνας να ενισχύουν τις ευνοϊκές προοπτικές για την αύξηση της ζήτησης τονομιλίων το επόμενο έτος. Η ναυτιλιακή κίνηση από τη Διώρυγα του Παναμά σε μεγάλο βαθμό ομαλοποιήθηκε πέρυσι, ωστόσο οι αναδρομολογήσεις πλοίων, λόγω των επιθέσεων των Χούθι, θα έχουν ισχυρό αντίκτυπο στη ναυλαγορά, εκτιμά η VesselsValue.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Σε νέα αύξηση των τελών διέλευσης των πλοίων από τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια προχωρά η Άγκυρα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών…
Η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσε ότι διέσωσε 24 άτομα από το πετρελαιοφόρο «ADALYNN» μετά από σύγκρουση μεταξύ δύο πλοίων στον Κόλπο του…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ