
Η Berge Bulk και η BHP συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν το πρώτο ταξίδι μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία στην Κίνα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιοντίζελ B100, ένα καύσιμο αιχμής που συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Το πλοίο «Berge Lyngor», ένα Newcastlemax bulk carrier χωρητικότητας 206.330 dwt, ανεφοδιάστηκε επιτυχώς με το καινοτόμο αυτό καύσιμο. Το B100, που παράγεται από φυτικά έλαια, ζωικά λίπη και χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, προσφέρει έως και 84% μείωση στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε σύγκριση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα. Επιπλέον, η χρήση του δεν απαιτεί σημαντικές τροποποιήσεις στους κινητήρες του πλοίου.
Η χρήση του βιοντίζελ B100 αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής της Berge Bulk για τη μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα. Από το 2021, η εταιρεία δοκιμάζει διαφορετικούς τύπους βιοντίζελ, όπως B30, B50 και B100, σε ταξίδια από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ενώ πλέον επεκτείνει την εφαρμογή τους και στις εμπορικές διαδρομές του Ειρηνικού.
Η στρατηγική της Berge Bulk βασίζεται στο «Maritime Marshall Plan», το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις τεχνολογικούς πυλώνες: τη βελτίωση της αποδοτικότητας του στόλου, την αξιοποίηση της τελευταίας ναυτιλιακής τεχνολογίας, τη μετάβαση σε νέα καύσιμα και τη δέσμευση άνθρακα. Οι τεχνολογικές αυτές πρωτοβουλίες εστιάζουν στη μείωση των Scope 1 εκπομπών, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών σε όλο τον στόλο έως το 2050. Η δέσμευση αυτή συνοδεύεται από συγκεκριμένα ορόσημα, όπως η αντιστάθμιση του συνόλου των Scope 1 εκπομπών από το 2025 και η λειτουργία ενός πλοίου μηδενικών εκπομπών έως το 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ