
Η Berge Bulk και η BHP συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν το πρώτο ταξίδι μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία στην Κίνα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιοντίζελ B100, ένα καύσιμο αιχμής που συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Το πλοίο «Berge Lyngor», ένα Newcastlemax bulk carrier χωρητικότητας 206.330 dwt, ανεφοδιάστηκε επιτυχώς με το καινοτόμο αυτό καύσιμο. Το B100, που παράγεται από φυτικά έλαια, ζωικά λίπη και χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, προσφέρει έως και 84% μείωση στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε σύγκριση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα. Επιπλέον, η χρήση του δεν απαιτεί σημαντικές τροποποιήσεις στους κινητήρες του πλοίου.
Η χρήση του βιοντίζελ B100 αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής της Berge Bulk για τη μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα. Από το 2021, η εταιρεία δοκιμάζει διαφορετικούς τύπους βιοντίζελ, όπως B30, B50 και B100, σε ταξίδια από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ενώ πλέον επεκτείνει την εφαρμογή τους και στις εμπορικές διαδρομές του Ειρηνικού.
Η στρατηγική της Berge Bulk βασίζεται στο «Maritime Marshall Plan», το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις τεχνολογικούς πυλώνες: τη βελτίωση της αποδοτικότητας του στόλου, την αξιοποίηση της τελευταίας ναυτιλιακής τεχνολογίας, τη μετάβαση σε νέα καύσιμα και τη δέσμευση άνθρακα. Οι τεχνολογικές αυτές πρωτοβουλίες εστιάζουν στη μείωση των Scope 1 εκπομπών, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών σε όλο τον στόλο έως το 2050. Η δέσμευση αυτή συνοδεύεται από συγκεκριμένα ορόσημα, όπως η αντιστάθμιση του συνόλου των Scope 1 εκπομπών από το 2025 και η λειτουργία ενός πλοίου μηδενικών εκπομπών έως το 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ