
Σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ανέρχονται τα ασφάλιστρα για κινδύνους πολέμου (war risk premiums), καθώς τη μεταπανδημική ανάπτυξη του εμπορίου διαδέχτηκαν οι έντονες γεωπολιτικές διενέξεις και η άνοδος της πειρατείας.
«Χωρίς την αγορά ναυτασφαλίσεων για κινδύνους πολέμου, ο αντίκτυπος στις ζωτικής σημασίας θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές θα ήταν πολύ μεγαλύτερος από ό,τι έχουμε δει», δήλωσε στο Bloomberg ο Chris Goddard, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Vessel Protect.
Υπό το πρίσμα του εύφλεκτου γεωπολιτικού παρασκηνίου για τη ναυτιλία, δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση η αύξηση των ασφαλιστικών εταιρειών που επιλέγουν το Λονδίνο για την παροχή υπηρεσιών ασφάλισης πλοίων, φορτίων ή κινδύνων όπως οι απαγωγές ναυτικών. «Υπήρξε σημαντική αύξηση του αριθμού των νέων παρόχων ναυτασφαλιστικών καλύψεων τα τελευταία χρόνια, ιδίως στον χώρο των MGA», δήλωσε η Louise Nevill, διευθύνουσα σύμβουλος της Marsh & McLennan Co.
Όσοι πλοιοκτήτες αποφασίσουν να παραιτηθούν από μια τέτοια ασφάλιση λόγω του επιπλέον κόστους μπορεί να καταλήξουν να πληρώνουν περισσότερα για ανασφάλιστες απώλειες, δήλωσε η Christina Serebriakova, μεσίτρια γεωργικών προϊόντων στην Atria Brokers με έδρα το Κίεβο, η οποία συχνά συνεργάζεται με εμπόρους που μεταφέρουν σιτηρά από την Ουκρανία.
Η Marsh & McLennan εκτιμά ότι τα war risk premiums στο Λονδίνο ανέρχονται σε $621 εκατ., ενώ παγκοσμίως προσεγγίζουν το $1 δισ. «Η αγορά ναυτασφαλίσεων είναι καταλύτης για το διεθνές εμπόριο και χωρίς αυτή τα εμπορεύματα δεν θα διακινούνταν», υποστηρίζει στο Bloomberg ο Neil Roberts, επικεφαλής ναυτασφαλίσεων της Lloyd’s Market Association.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ