
Σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ανέρχονται τα ασφάλιστρα για κινδύνους πολέμου (war risk premiums), καθώς τη μεταπανδημική ανάπτυξη του εμπορίου διαδέχτηκαν οι έντονες γεωπολιτικές διενέξεις και η άνοδος της πειρατείας.
«Χωρίς την αγορά ναυτασφαλίσεων για κινδύνους πολέμου, ο αντίκτυπος στις ζωτικής σημασίας θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές θα ήταν πολύ μεγαλύτερος από ό,τι έχουμε δει», δήλωσε στο Bloomberg ο Chris Goddard, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Vessel Protect.
Υπό το πρίσμα του εύφλεκτου γεωπολιτικού παρασκηνίου για τη ναυτιλία, δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση η αύξηση των ασφαλιστικών εταιρειών που επιλέγουν το Λονδίνο για την παροχή υπηρεσιών ασφάλισης πλοίων, φορτίων ή κινδύνων όπως οι απαγωγές ναυτικών. «Υπήρξε σημαντική αύξηση του αριθμού των νέων παρόχων ναυτασφαλιστικών καλύψεων τα τελευταία χρόνια, ιδίως στον χώρο των MGA», δήλωσε η Louise Nevill, διευθύνουσα σύμβουλος της Marsh & McLennan Co.
Όσοι πλοιοκτήτες αποφασίσουν να παραιτηθούν από μια τέτοια ασφάλιση λόγω του επιπλέον κόστους μπορεί να καταλήξουν να πληρώνουν περισσότερα για ανασφάλιστες απώλειες, δήλωσε η Christina Serebriakova, μεσίτρια γεωργικών προϊόντων στην Atria Brokers με έδρα το Κίεβο, η οποία συχνά συνεργάζεται με εμπόρους που μεταφέρουν σιτηρά από την Ουκρανία.
Η Marsh & McLennan εκτιμά ότι τα war risk premiums στο Λονδίνο ανέρχονται σε $621 εκατ., ενώ παγκοσμίως προσεγγίζουν το $1 δισ. «Η αγορά ναυτασφαλίσεων είναι καταλύτης για το διεθνές εμπόριο και χωρίς αυτή τα εμπορεύματα δεν θα διακινούνταν», υποστηρίζει στο Bloomberg ο Neil Roberts, επικεφαλής ναυτασφαλίσεων της Lloyd’s Market Association.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ