Συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα, διευθύνοντος συμβούλου της Maran Dry Management του Ομίλου Αγγελικούση

Συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα, διευθύνοντος συμβούλου της Maran Dry Management του Ομίλου Αγγελικούση
Συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα, διευθύνοντος συμβούλου της Maran Dry Management του Ομίλου Αγγελικούση
1. Πώς πιστεύετε ότι έχει εξελιχθεί ο τομέας των bulk carriers με την πάροδο του χρόνου και πώς βλέπετε την ανάπτυξή του στο μέλλον;
Ο κλάδος των bulk carriers έχει εξελιχθεί σημαντικά μέσα στις δεκαετίες, ακολουθώντας τις παγκόσμιες ανάγκες για αποτελεσματικότητα, ασφάλεια και βιωσιμότητα. Σήμερα, ο κλάδος αντιμετωπίζει την πρόκληση της αποανθρακοποίησης, ευθυγραμμιζόμενος με τους αναδυόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, όπως αυτοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), που στοχεύουν στη βελτίωση της αποδοτικότητας και στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Παράλληλα, η τεχνολογική πρόοδος παίζει καθοριστικό ρόλο, με εξελίξεις όπως τα πλοία διπλού καυσίμου και τα εναλλακτικά καύσιμα να ανοίγουν νέες προοπτικές, αλλά και να δημιουργούν προκλήσεις. Πρόκειται για ένα πολυδιάστατο ζήτημα που απαιτεί συνεργασία μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Πιστεύουμε ότι αυτές οι προκλήσεις θα συμβάλουν τελικά στη δημιουργία ενός πιο αποδοτικού, ψηφιακά προηγμένου, ποικιλόμορφου, αλλά και σταθερού τομέα, διατηρώντας τον κρίσιμο ρόλο του στο παγκόσμιο εμπόριο.
2. Ποια είναι η άποψή σας για τον τομέα των bulk carriers σχετικά με την αποανθρακοποίηση;
Τα μεγάλα bulk carriers είναι από τους πιο αποδοτικούς τύπους πλοίων όσον αφορά τις εκπομπές CO₂ ανά τονομίλι, λόγω του σταθερού ρυθμού, του είδους των φορτίων, της μέτριας ταχύτητας και της χαμηλότερης ενεργειακής κατανάλωσης. Ωστόσο, η μετάβαση στην αποανθρακοποίηση είναι απαραίτητη και έχει ήδη ξεκινήσει, παρά τις τεχνολογικές και κανονιστικές αβεβαιότητες που επικρατούν προς το παρόν. Αν και πολλές νέες τεχνολογίες βρίσκονται υπό ανάπτυξη, δεν έχουν όλες φτάσει στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για πλήρη εφαρμογή. Επιπλέον, οι μελλοντικοί κανονισμοί παραμένουν ασαφείς τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο σε ορισμένα σημεία. Επομένως, αυτή η διαδικασία θα απαιτήσει χρόνο και σταδιακή προσαρμογή, ενδεχομένως σε βάθος δεκαετιών. Ωστόσο, ήδη παρατηρούμε αξιοσημείωτη πρόοδο με την υιοθέτηση τεχνολογιών, όπως τα πλοία bulk carriers διπλού καυσίμου LNG, που αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση.
Συμπερασματικά, η αποανθρακοποίηση είναι τόσο αναπόφευκτη όσο και απαραίτητη. Παρά τις προκλήσεις της, προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για μετασχηματισμό της ναυτιλίας, κάνοντας τον τομέα πιο διαχρονικό και καινοτόμο. Η δέσμευση στην αποανθρακοποίηση αποτελεί το κλειδί για ένα βιώσιμο μέλλον, και για τη ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και για τον πλανήτη μας.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ