Συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα, διευθύνοντος συμβούλου της Maran Dry Management του Ομίλου Αγγελικούση

Συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα, διευθύνοντος συμβούλου της Maran Dry Management του Ομίλου Αγγελικούση
Συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα, διευθύνοντος συμβούλου της Maran Dry Management του Ομίλου Αγγελικούση
1. Πώς πιστεύετε ότι έχει εξελιχθεί ο τομέας των bulk carriers με την πάροδο του χρόνου και πώς βλέπετε την ανάπτυξή του στο μέλλον;
Ο κλάδος των bulk carriers έχει εξελιχθεί σημαντικά μέσα στις δεκαετίες, ακολουθώντας τις παγκόσμιες ανάγκες για αποτελεσματικότητα, ασφάλεια και βιωσιμότητα. Σήμερα, ο κλάδος αντιμετωπίζει την πρόκληση της αποανθρακοποίησης, ευθυγραμμιζόμενος με τους αναδυόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, όπως αυτοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), που στοχεύουν στη βελτίωση της αποδοτικότητας και στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Παράλληλα, η τεχνολογική πρόοδος παίζει καθοριστικό ρόλο, με εξελίξεις όπως τα πλοία διπλού καυσίμου και τα εναλλακτικά καύσιμα να ανοίγουν νέες προοπτικές, αλλά και να δημιουργούν προκλήσεις. Πρόκειται για ένα πολυδιάστατο ζήτημα που απαιτεί συνεργασία μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Πιστεύουμε ότι αυτές οι προκλήσεις θα συμβάλουν τελικά στη δημιουργία ενός πιο αποδοτικού, ψηφιακά προηγμένου, ποικιλόμορφου, αλλά και σταθερού τομέα, διατηρώντας τον κρίσιμο ρόλο του στο παγκόσμιο εμπόριο.
2. Ποια είναι η άποψή σας για τον τομέα των bulk carriers σχετικά με την αποανθρακοποίηση;
Τα μεγάλα bulk carriers είναι από τους πιο αποδοτικούς τύπους πλοίων όσον αφορά τις εκπομπές CO₂ ανά τονομίλι, λόγω του σταθερού ρυθμού, του είδους των φορτίων, της μέτριας ταχύτητας και της χαμηλότερης ενεργειακής κατανάλωσης. Ωστόσο, η μετάβαση στην αποανθρακοποίηση είναι απαραίτητη και έχει ήδη ξεκινήσει, παρά τις τεχνολογικές και κανονιστικές αβεβαιότητες που επικρατούν προς το παρόν. Αν και πολλές νέες τεχνολογίες βρίσκονται υπό ανάπτυξη, δεν έχουν όλες φτάσει στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για πλήρη εφαρμογή. Επιπλέον, οι μελλοντικοί κανονισμοί παραμένουν ασαφείς τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο σε ορισμένα σημεία. Επομένως, αυτή η διαδικασία θα απαιτήσει χρόνο και σταδιακή προσαρμογή, ενδεχομένως σε βάθος δεκαετιών. Ωστόσο, ήδη παρατηρούμε αξιοσημείωτη πρόοδο με την υιοθέτηση τεχνολογιών, όπως τα πλοία bulk carriers διπλού καυσίμου LNG, που αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση.
Συμπερασματικά, η αποανθρακοποίηση είναι τόσο αναπόφευκτη όσο και απαραίτητη. Παρά τις προκλήσεις της, προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για μετασχηματισμό της ναυτιλίας, κάνοντας τον τομέα πιο διαχρονικό και καινοτόμο. Η δέσμευση στην αποανθρακοποίηση αποτελεί το κλειδί για ένα βιώσιμο μέλλον, και για τη ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και για τον πλανήτη μας.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ