Συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα, διευθύνοντος συμβούλου της Maran Dry Management του Ομίλου Αγγελικούση

Συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα, διευθύνοντος συμβούλου της Maran Dry Management του Ομίλου Αγγελικούση
Συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα, διευθύνοντος συμβούλου της Maran Dry Management του Ομίλου Αγγελικούση
1. Πώς πιστεύετε ότι έχει εξελιχθεί ο τομέας των bulk carriers με την πάροδο του χρόνου και πώς βλέπετε την ανάπτυξή του στο μέλλον;
Ο κλάδος των bulk carriers έχει εξελιχθεί σημαντικά μέσα στις δεκαετίες, ακολουθώντας τις παγκόσμιες ανάγκες για αποτελεσματικότητα, ασφάλεια και βιωσιμότητα. Σήμερα, ο κλάδος αντιμετωπίζει την πρόκληση της αποανθρακοποίησης, ευθυγραμμιζόμενος με τους αναδυόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, όπως αυτοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), που στοχεύουν στη βελτίωση της αποδοτικότητας και στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Παράλληλα, η τεχνολογική πρόοδος παίζει καθοριστικό ρόλο, με εξελίξεις όπως τα πλοία διπλού καυσίμου και τα εναλλακτικά καύσιμα να ανοίγουν νέες προοπτικές, αλλά και να δημιουργούν προκλήσεις. Πρόκειται για ένα πολυδιάστατο ζήτημα που απαιτεί συνεργασία μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Πιστεύουμε ότι αυτές οι προκλήσεις θα συμβάλουν τελικά στη δημιουργία ενός πιο αποδοτικού, ψηφιακά προηγμένου, ποικιλόμορφου, αλλά και σταθερού τομέα, διατηρώντας τον κρίσιμο ρόλο του στο παγκόσμιο εμπόριο.
2. Ποια είναι η άποψή σας για τον τομέα των bulk carriers σχετικά με την αποανθρακοποίηση;
Τα μεγάλα bulk carriers είναι από τους πιο αποδοτικούς τύπους πλοίων όσον αφορά τις εκπομπές CO₂ ανά τονομίλι, λόγω του σταθερού ρυθμού, του είδους των φορτίων, της μέτριας ταχύτητας και της χαμηλότερης ενεργειακής κατανάλωσης. Ωστόσο, η μετάβαση στην αποανθρακοποίηση είναι απαραίτητη και έχει ήδη ξεκινήσει, παρά τις τεχνολογικές και κανονιστικές αβεβαιότητες που επικρατούν προς το παρόν. Αν και πολλές νέες τεχνολογίες βρίσκονται υπό ανάπτυξη, δεν έχουν όλες φτάσει στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για πλήρη εφαρμογή. Επιπλέον, οι μελλοντικοί κανονισμοί παραμένουν ασαφείς τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο σε ορισμένα σημεία. Επομένως, αυτή η διαδικασία θα απαιτήσει χρόνο και σταδιακή προσαρμογή, ενδεχομένως σε βάθος δεκαετιών. Ωστόσο, ήδη παρατηρούμε αξιοσημείωτη πρόοδο με την υιοθέτηση τεχνολογιών, όπως τα πλοία bulk carriers διπλού καυσίμου LNG, που αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση.
Συμπερασματικά, η αποανθρακοποίηση είναι τόσο αναπόφευκτη όσο και απαραίτητη. Παρά τις προκλήσεις της, προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για μετασχηματισμό της ναυτιλίας, κάνοντας τον τομέα πιο διαχρονικό και καινοτόμο. Η δέσμευση στην αποανθρακοποίηση αποτελεί το κλειδί για ένα βιώσιμο μέλλον, και για τη ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και για τον πλανήτη μας.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του καπτ. Χαράλαμπου Κούβακα στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Δεκεμβρίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ