
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη δεξαμενών χαμηλής θερμοκρασίας και την πρόοδο στις μηχανές πρόωσης, προσφέρει λύσεις για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) για το 2050.
Σε αυτό το πλαίσιο, η HJ Shipbuilding & Construction (HJSC) ανέπτυξε ένα επόμενης γενιάς δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής. Για να διασφαλίσει την επιτυχία της ανάπτυξης σχεδιασμού του εν λόγω VLAC, η HJSC υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης (MoU) με τον Lloyd’s Register (LR). Το MoU επέτρεψε την ταχεία ανταλλαγή γνώσεων, τη συμμόρφωση με διεθνή πρότυπα και την ετοιμότητα για εμπορευματοποίηση του νέου σχεδιασμού.
Το σχέδιο περιλαμβάνει δεξαμενές Τύπου Α, κατασκευασμένες από χάλυβα χαμηλής θερμοκρασίας, που μειώνουν τον κίνδυνο ρωγμών, παρέχοντας δομική αντοχή και συμμόρφωση με διεθνείς κανονισμούς. Οι δεξαμενές έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες της αμμωνίας, εξασφαλίζοντας τη διατήρησή της σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες και αντοχή στη διάβρωση.
Πέρα από τις δεξαμενές, η HJSC επενδύει στην ανάπτυξη συστημάτων πρόωσης καυσίμου αμμωνίας, που ενισχύουν την αποδοτικότητα και μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων. Παράλληλα, προετοιμάζεται για την ενσωμάτωση επιπλέον τεχνολογιών, όπως συστήματα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να καταγράφει μικτές επιδόσεις το καλοκαίρι του 2025, με τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ανοδικά, την ώρα…
Στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έφθασε η ποσότητα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) στην Ευρώπη…
Στην απόλυση έως και του 25% του εργατικού δυναμικού του αναμένεται να προχωρήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός ConocoPhillips, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις δαπάνες…
Οι ΗΠΑ προτρέπουν τις υπόλοιπες χώρες να απορρίψουν το Net-Zero Framework, διαφορετικά θα υποστούν νέους δασμούς, περιορισμούς στις κάρτες visa και λιμενικές εισφορές, σύμφωνα…
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ