
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη δεξαμενών χαμηλής θερμοκρασίας και την πρόοδο στις μηχανές πρόωσης, προσφέρει λύσεις για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) για το 2050.
Σε αυτό το πλαίσιο, η HJ Shipbuilding & Construction (HJSC) ανέπτυξε ένα επόμενης γενιάς δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής. Για να διασφαλίσει την επιτυχία της ανάπτυξης σχεδιασμού του εν λόγω VLAC, η HJSC υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης (MoU) με τον Lloyd’s Register (LR). Το MoU επέτρεψε την ταχεία ανταλλαγή γνώσεων, τη συμμόρφωση με διεθνή πρότυπα και την ετοιμότητα για εμπορευματοποίηση του νέου σχεδιασμού.
Το σχέδιο περιλαμβάνει δεξαμενές Τύπου Α, κατασκευασμένες από χάλυβα χαμηλής θερμοκρασίας, που μειώνουν τον κίνδυνο ρωγμών, παρέχοντας δομική αντοχή και συμμόρφωση με διεθνείς κανονισμούς. Οι δεξαμενές έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες της αμμωνίας, εξασφαλίζοντας τη διατήρησή της σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες και αντοχή στη διάβρωση.
Πέρα από τις δεξαμενές, η HJSC επενδύει στην ανάπτυξη συστημάτων πρόωσης καυσίμου αμμωνίας, που ενισχύουν την αποδοτικότητα και μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων. Παράλληλα, προετοιμάζεται για την ενσωμάτωση επιπλέον τεχνολογιών, όπως συστήματα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Το 2025 έχει, επί του παρόντος, αποτελέσει έτος χαμηλής δραστηριότητας στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Απριλίου…
Το χαρτοφυλάκιό της συνεχίζει να διευρύνει η γαλλική GTT, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε την εξαγορά της δανικής Danelec. Συγκεκριμένα, η GTT υπέγραψε συμφωνία με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ