
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη δεξαμενών χαμηλής θερμοκρασίας και την πρόοδο στις μηχανές πρόωσης, προσφέρει λύσεις για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) για το 2050.
Σε αυτό το πλαίσιο, η HJ Shipbuilding & Construction (HJSC) ανέπτυξε ένα επόμενης γενιάς δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής. Για να διασφαλίσει την επιτυχία της ανάπτυξης σχεδιασμού του εν λόγω VLAC, η HJSC υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης (MoU) με τον Lloyd’s Register (LR). Το MoU επέτρεψε την ταχεία ανταλλαγή γνώσεων, τη συμμόρφωση με διεθνή πρότυπα και την ετοιμότητα για εμπορευματοποίηση του νέου σχεδιασμού.
Το σχέδιο περιλαμβάνει δεξαμενές Τύπου Α, κατασκευασμένες από χάλυβα χαμηλής θερμοκρασίας, που μειώνουν τον κίνδυνο ρωγμών, παρέχοντας δομική αντοχή και συμμόρφωση με διεθνείς κανονισμούς. Οι δεξαμενές έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες της αμμωνίας, εξασφαλίζοντας τη διατήρησή της σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες και αντοχή στη διάβρωση.
Πέρα από τις δεξαμενές, η HJSC επενδύει στην ανάπτυξη συστημάτων πρόωσης καυσίμου αμμωνίας, που ενισχύουν την αποδοτικότητα και μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων. Παράλληλα, προετοιμάζεται για την ενσωμάτωση επιπλέον τεχνολογιών, όπως συστήματα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ