
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη δεξαμενών χαμηλής θερμοκρασίας και την πρόοδο στις μηχανές πρόωσης, προσφέρει λύσεις για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) για το 2050.
Σε αυτό το πλαίσιο, η HJ Shipbuilding & Construction (HJSC) ανέπτυξε ένα επόμενης γενιάς δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής. Για να διασφαλίσει την επιτυχία της ανάπτυξης σχεδιασμού του εν λόγω VLAC, η HJSC υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης (MoU) με τον Lloyd’s Register (LR). Το MoU επέτρεψε την ταχεία ανταλλαγή γνώσεων, τη συμμόρφωση με διεθνή πρότυπα και την ετοιμότητα για εμπορευματοποίηση του νέου σχεδιασμού.
Το σχέδιο περιλαμβάνει δεξαμενές Τύπου Α, κατασκευασμένες από χάλυβα χαμηλής θερμοκρασίας, που μειώνουν τον κίνδυνο ρωγμών, παρέχοντας δομική αντοχή και συμμόρφωση με διεθνείς κανονισμούς. Οι δεξαμενές έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες της αμμωνίας, εξασφαλίζοντας τη διατήρησή της σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες και αντοχή στη διάβρωση.
Πέρα από τις δεξαμενές, η HJSC επενδύει στην ανάπτυξη συστημάτων πρόωσης καυσίμου αμμωνίας, που ενισχύουν την αποδοτικότητα και μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων. Παράλληλα, προετοιμάζεται για την ενσωμάτωση επιπλέον τεχνολογιών, όπως συστήματα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ο πρώτος γύρος των έμμεσων διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε αντιπροσωπείες της κυβέρνησης του Ισραήλ και του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς ολοκληρώθηκε χωρίς αποτέλεσμα. Υπενθυμίζεται ότι…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε αργά το βράδυ της Κυριακής 6 Ιουλίου (τοπική ώρα) μέσω Truth Social ότι οι πρώτες ενημερωτικές επιστολές του…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ