
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι τιμές τόσο του καφέ όσο και του κακάο πήραν την ανιούσα στη διάρκεια του 2024, καθώς για δεύτερο συναπτό έτος εμφανίστηκε παγκόσμιο έλλειμμα προσφοράς.
Ειδικότερα, η τιμή του κακάο τριπλασιάστηκε, αγγίζοντας το ιστορικό υψηλό των $12.931 ανά τόνο εντός του Δεκεμβρίου. Η κατακόρυφη άνοδος της τιμής του κακάο αντανακλά τις δυσοίωνες προβλέψεις για έλλειμμα προσφοράς για τέταρτη διαδοχική σεζόν στη Δυτική Αφρική, λόγω ξηρασίας. Σημειώνεται ότι οι κορυφαίοι παραγωγοί κακάο ‒Ακτή Ελεφαντοστού και Γκάνα‒ έχουν υποστεί απώλειες καλλιεργειών λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, λαθρεμπορίου και μειωμένων φυτειών υπέρ της παράνομης εξόρυξης χρυσού.
Η ξηρασία έχει επίσης πλήξει την παραγωγή καφέ. Οι τιμές του καφέ εκτοξεύτηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 40 ετών, εν μέσω φόβων ότι η εκτεταμένη ξηρασία της φετινής σεζόν θα βλάψει την επερχόμενη σοδειά στην κορυφαία παραγωγό Βραζιλία.
Στον αντίποδα, ο μεταλλουργικός άνθρακας αντιμετώπισε σημαντικές απώλειες το 2024, καταγράφοντας τη χειρότερη απόδοση ανάμεσα στα commodities. Οδηγός της καθόδου ήταν η επιβραδυμένη οικονομική ανάπτυξη της Κίνας. Σημειώνεται ότι οι απώλειες πιθανότατα να συνεχιστούν και το 2025, καθώς η παραγωγή χάλυβα της Κίνας προβλέπεται πως θα μειωθεί.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με αναλυτές των αγορών, η επόμενη ημέρα για τα commodities μοιάζει αβέβαιη. Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο και η πιθανή επιβολή νέων, υψηλότερων δασμών αναμένεται να πυροδοτήσουν νέες εμπορικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ