
Το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών οδήγησε σε περιορισμό των διαθέσιμων slots στα διεθνή ναυπηγεία, δίνοντας ευκαιρία στην Κίνα, η οποία διέθετε πολλές αναξιοποίητες υποδομές, να διεκδικήσει ένα μεγάλο μέρος των παραγγελιών του 2024.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, το 2024 έλαβαν χώρα παραγγελίες 3.029 πλοίων, εκ των οποίων πάνω από τις μισές τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία. Εφόσον εξετάσουμε μονάχα τους κύριους τύπους εμπορικών πλοίων, η κινεζική υπεροχή είναι ακόμα πιο εμφανής, με 1.190 από τις συνολικά 1.678 (70,9%) παραγγελίες για bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers να τοποθετούνται σε κινεζικά ναυπηγεία.
Τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν το 78% των παραγγελιών για bulk carriers (378 από τις 485) το 2024, ενώ 18% (86) εξασφάλισαν τα ιαπωνικά ναυπηγεία. Στην Κίνα «πήγε» το 70% των παραγγελιών για δεξαμενόπλοια (465 από 666), με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να καταλαμβάνουν ποσοστό 13,5% και τα ιαπωνικά 8,4%. Βάσει της Allied, το 80% των παραγγελιών containerships (231 από 290) τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία, ενώ σε νοτιοκορεατικά τοποθετήθηκε το 15,9%.
Η κόντρα παρέμεινε έντονη στα υγραεριοφόρα, όμως η Κίνα επικράτησε και εκεί, εξασφαλίζοντας παραγγελίες για τη ναυπήγηση 116 υγραεριοφόρων (48,9%), ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 108 (45,5%).
Τέλος, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 1.545 πλοία, τα νοτιοκορεατικά για 251, τα ιαπωνικά για 224, τα ολλανδικά για 186 και τα μαλαισιανά για 127.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…

Η προσωρινή αναστολή των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως απέτρεψε σοβαρές αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο του Ειρηνικού, προσφέροντας παράλληλα προσωρινή «ανάσα» σε…

Η Ελλάδα είναι σήμερα το σημείο εισόδου για το αμερικανικό Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και πιθανώς και για εγχώριους ενεργειακούς πόρους προς την Ευρώπη, τόνισε…

Η συνεργασία μεταξύ ΗΠΑ και Νότιας Κορέας διευρύνεται διαρκώς, αγγίζοντας νέους τομείς. Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, εξήγγειλε ότι η κυβέρνησή…

Νέα μελέτη του ITF Seafarers’ Trust επιβεβαιώνει τις ανησυχίες ότι οι άδειες εξόδου των ναυτικών στα λιμάνια βρίσκονται σε πτώση από την πανδημία και…

Η τεχνολογία μηδενικού άνθρακα και τα ευφυή ναυτιλιακά συστήματα βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της ναυπηγικής έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η δημιουργία του…

Η άνοδος των ναύλων των VLCCs έως και τα $100.000/ημέρα, αποτέλεσμα της αύξησης της παραγωγής του OPEC+ και της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές, οδήγησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ