
Το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών οδήγησε σε περιορισμό των διαθέσιμων slots στα διεθνή ναυπηγεία, δίνοντας ευκαιρία στην Κίνα, η οποία διέθετε πολλές αναξιοποίητες υποδομές, να διεκδικήσει ένα μεγάλο μέρος των παραγγελιών του 2024.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, το 2024 έλαβαν χώρα παραγγελίες 3.029 πλοίων, εκ των οποίων πάνω από τις μισές τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία. Εφόσον εξετάσουμε μονάχα τους κύριους τύπους εμπορικών πλοίων, η κινεζική υπεροχή είναι ακόμα πιο εμφανής, με 1.190 από τις συνολικά 1.678 (70,9%) παραγγελίες για bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers να τοποθετούνται σε κινεζικά ναυπηγεία.
Τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν το 78% των παραγγελιών για bulk carriers (378 από τις 485) το 2024, ενώ 18% (86) εξασφάλισαν τα ιαπωνικά ναυπηγεία. Στην Κίνα «πήγε» το 70% των παραγγελιών για δεξαμενόπλοια (465 από 666), με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να καταλαμβάνουν ποσοστό 13,5% και τα ιαπωνικά 8,4%. Βάσει της Allied, το 80% των παραγγελιών containerships (231 από 290) τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία, ενώ σε νοτιοκορεατικά τοποθετήθηκε το 15,9%.
Η κόντρα παρέμεινε έντονη στα υγραεριοφόρα, όμως η Κίνα επικράτησε και εκεί, εξασφαλίζοντας παραγγελίες για τη ναυπήγηση 116 υγραεριοφόρων (48,9%), ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 108 (45,5%).
Τέλος, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 1.545 πλοία, τα νοτιοκορεατικά για 251, τα ιαπωνικά για 224, τα ολλανδικά για 186 και τα μαλαισιανά για 127.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ