
Το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών οδήγησε σε περιορισμό των διαθέσιμων slots στα διεθνή ναυπηγεία, δίνοντας ευκαιρία στην Κίνα, η οποία διέθετε πολλές αναξιοποίητες υποδομές, να διεκδικήσει ένα μεγάλο μέρος των παραγγελιών του 2024.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, το 2024 έλαβαν χώρα παραγγελίες 3.029 πλοίων, εκ των οποίων πάνω από τις μισές τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία. Εφόσον εξετάσουμε μονάχα τους κύριους τύπους εμπορικών πλοίων, η κινεζική υπεροχή είναι ακόμα πιο εμφανής, με 1.190 από τις συνολικά 1.678 (70,9%) παραγγελίες για bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers να τοποθετούνται σε κινεζικά ναυπηγεία.
Τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν το 78% των παραγγελιών για bulk carriers (378 από τις 485) το 2024, ενώ 18% (86) εξασφάλισαν τα ιαπωνικά ναυπηγεία. Στην Κίνα «πήγε» το 70% των παραγγελιών για δεξαμενόπλοια (465 από 666), με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να καταλαμβάνουν ποσοστό 13,5% και τα ιαπωνικά 8,4%. Βάσει της Allied, το 80% των παραγγελιών containerships (231 από 290) τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία, ενώ σε νοτιοκορεατικά τοποθετήθηκε το 15,9%.
Η κόντρα παρέμεινε έντονη στα υγραεριοφόρα, όμως η Κίνα επικράτησε και εκεί, εξασφαλίζοντας παραγγελίες για τη ναυπήγηση 116 υγραεριοφόρων (48,9%), ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 108 (45,5%).
Τέλος, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 1.545 πλοία, τα νοτιοκορεατικά για 251, τα ιαπωνικά για 224, τα ολλανδικά για 186 και τα μαλαισιανά για 127.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένας ακόμα τερματικός σταθμός εισαγωγής LNG εγκαινιάστηκε πρόσφατα στη Γερμανία, με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των προμηθειών ενέργειας της χώρας. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 29…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ