
Η μεθανόλη συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στη ναυτιλία χάρη στην ικανότητά της να μειώνει τις εκπομπές ρύπων και να συμβάλλει στη μετάβαση προς την πράσινη ενέργεια. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελβετική εταιρεία WinGD πέτυχε ένα καθοριστικό ορόσημο, θέτοντας σε λειτουργία τον πρώτο εμπορικό κινητήρα της σειράς X-DF-M σε πλήρες φορτίο με πάνω από 95% καύσιμο μεθανόλης. Ο κινητήρας 10X92DF-M, με δέκα κυλίνδρους και διάμετρο 92 εκ., δοκιμάστηκε επιτυχώς στο εργοστάσιο CSSC-MES Diesel (CMD) στη Σαγκάη.
Ο κινητήρας σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη απόδοση και την ελαχιστοποίηση της χρήσης καυσίμου-οδηγού. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο κινητήρας λειτούργησε με λιγότερο από 5% καύσιμο-οδηγό, ενώ η λειτουργία των συστημάτων έγχυσης καυσίμου περιορίστηκε στο ελάχιστο. Επίσης, επιτεύχθηκε ομαλή εναλλαγή μεταξύ ντίζελ και μεθανόλης ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργούσε σε 45% και 75% της μέγιστης ισχύος του.
Με βάση τις πρώτες ενδείξεις, η κατάσταση του κινητήρα εξαιρετική, γεγονός που πιστοποιεί την αξιοπιστία της τεχνολογίας. Οι δοκιμές συνεχίζονται, ώστε ο κινητήρας να παραδοθεί στο ναυπηγείο COSCO Shipping Heavy Industry (Yangzhou) εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας.
Ο κινητήρας 10X92DF-M θα εγκατασταθεί στο τέταρτο από μια σειρά 16.000 TEUs πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που κατασκευάζονται για την COSCO Shipping Lines. Επιπλέον, τα προηγούμενα πλοία της σειράς, τα οποία διαθέτουν κινητήρες μονού καυσίμου 10X92-B, θα μετατραπούν σε διπλού καυσίμου με μεθανόλη, μόλις ο νέος κινητήρας τύπου X-DF-M τεθεί σε εμπορική λειτουργία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ