
Η μεθανόλη συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στη ναυτιλία χάρη στην ικανότητά της να μειώνει τις εκπομπές ρύπων και να συμβάλλει στη μετάβαση προς την πράσινη ενέργεια. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελβετική εταιρεία WinGD πέτυχε ένα καθοριστικό ορόσημο, θέτοντας σε λειτουργία τον πρώτο εμπορικό κινητήρα της σειράς X-DF-M σε πλήρες φορτίο με πάνω από 95% καύσιμο μεθανόλης. Ο κινητήρας 10X92DF-M, με δέκα κυλίνδρους και διάμετρο 92 εκ., δοκιμάστηκε επιτυχώς στο εργοστάσιο CSSC-MES Diesel (CMD) στη Σαγκάη.
Ο κινητήρας σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη απόδοση και την ελαχιστοποίηση της χρήσης καυσίμου-οδηγού. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο κινητήρας λειτούργησε με λιγότερο από 5% καύσιμο-οδηγό, ενώ η λειτουργία των συστημάτων έγχυσης καυσίμου περιορίστηκε στο ελάχιστο. Επίσης, επιτεύχθηκε ομαλή εναλλαγή μεταξύ ντίζελ και μεθανόλης ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργούσε σε 45% και 75% της μέγιστης ισχύος του.
Με βάση τις πρώτες ενδείξεις, η κατάσταση του κινητήρα εξαιρετική, γεγονός που πιστοποιεί την αξιοπιστία της τεχνολογίας. Οι δοκιμές συνεχίζονται, ώστε ο κινητήρας να παραδοθεί στο ναυπηγείο COSCO Shipping Heavy Industry (Yangzhou) εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας.
Ο κινητήρας 10X92DF-M θα εγκατασταθεί στο τέταρτο από μια σειρά 16.000 TEUs πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που κατασκευάζονται για την COSCO Shipping Lines. Επιπλέον, τα προηγούμενα πλοία της σειράς, τα οποία διαθέτουν κινητήρες μονού καυσίμου 10X92-B, θα μετατραπούν σε διπλού καυσίμου με μεθανόλη, μόλις ο νέος κινητήρας τύπου X-DF-M τεθεί σε εμπορική λειτουργία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ