
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο «Ursa Major» βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας με δύο μέλη του πληρώματός του αγνοούνται, όπως ανακοίνωσε σήμερα Τρίτη 24 Δεκεμβρίου το υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας.
Το πλοίο βυθίστηκε αφού σημειώθηκε έκρηξη στο μηχανοστάσιο. Δεκατέσσερα από τα 16 μέλη του πληρώματος έχουν διασωθεί και μεταφερθεί στο λιμάνι Καρταχένα της Ισπανίας, πρόσθεσε το υπουργείο στην ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία εντοπισμού πλοίων της LSEG, το φορτηγό πλοίο αναχώρησε από την Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας στις 11 Δεκεμβρίου και εξέπεμψε σήμα για τελευταία φορά χθες Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου στις 22:04 (ώρα GMT, 00:04 τα μεσάνυκτα ώρα Ελλάδας) μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας.
Όταν το «Ursa Major» αναχώρησε από την Αγία Πετρούπολη είχε αναφέρει ότι το επόμενο λιμάνι του θα ήταν το Βλαδιβοστόκ, στη ρωσική Άπω Ανατολή, και όχι η Ταρτούς στη Συρία όπου έχει ελλιμενιστεί στο παρελθόν. Στην Ταρτούς, στην ανατολική Μεσόγειο, υπάρχει μια βάση του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού.
Ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου είναι η SK-Yug, θυγατρική της ρωσικής αμυντικής εταιρείας Oboronlogistics, εναντίον της οποίας έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τη Δύση, σύμφωνα με την LSEG. Τόσο η Oboronlogistics όσο και η SK-Yug αρνήθηκαν να σχολιάσουν το περιστατικό.
Σε ανακοίνωσή της στις 20 Δεκεμβρίου η Oboronlogistics είχε αναφέρει ότι το φορτηγό πλοίο μετέφερε ειδικούς γερανούς που θα τοποθετούνταν στο λιμάνι του Βλαδιβοστόκ, όπως και εξαρτήματα παγοθραυστικών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του υπό ναύλωση στόλου της QatarEnergy, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός παρέλαβε πρόσφατα ένα ακόμη υπερσύγχρονο LNG carrier. Ειδικότερα,…
Σημαντική αύξηση στις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία καταδεικνύουν τα στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Signal. Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο, παρατηρείται άνοδος 18% σε…
Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ολοκλήρωσαν και παρέδωσαν, χθες, 18 Αυγούστου, τέσσερα προεξοπλισμένα τμήματα (blocks) για την τρίτη φρεγάτα FDI του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, την «Admiral…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στις 18 Αυγούστου ότι η Ουάσινγκτον θα «βοηθήσει» την Ευρώπη, παρέχοντας ασφάλεια για την Ουκρανία στο πλαίσιο…
Η MSC αυξάνει αδιάκοπα τη διαφορά με τους ανταγωνιστές της αναφορικά με το μέγεθος του στόλου της σε όρους TEU, καθιστώντας τον εκθρονισμό της…
Οι εισαγωγές ακατέργαστου αλουμινίου από την Κίνα τον Ιούλιο κατέγραψαν άνοδο 38,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνείων…
Καθώς η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά δεξαμενόπλοιων καταγράφεται νωχελική από την εκκίνηση του έτους, η ζήτηση για πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, ιδιαίτερα VLCCs και Aframaxes,…
Ο Παναμάς ενισχύει όλο και περισσότερο την παρουσία του στον ναυτιλιακό κλάδο. Πρόσφατα, η διοίκηση της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε την πρόθεσή της για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ