
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, ο κανονισμός FuelEU Maritime τίθεται σε ισχύ. Ο κανονισμός έχει στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και εστιάζεται στα καύσιμα των πλοίων. Ακόμα, αφορά όλα τα εμπορικά και επιβατηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 5.000 gt, τα οποία αναχωρούν ή κατευθύνονται σε λιμένες εντός του ΕΟΧ (Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου).
Σε πρόσφατη ανάλυσή του, ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Skuld εστιάζει στον νέο κανονισμό της ΕΕ και στον αντίκτυπό του στις δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών. Εκτιμάται ότι οι εκπομπές από πλοία που αναχωρούν ή κατευθύνονται προς λιμένες εντός του ΕΟΧ αντιστοιχούν σε 11% όλων των εκπομπών της ΕΕ στον κλάδο μεταφορών και 3% έως 4% όλων των εκπομπών της ΕΕ ευρύτερα.
Παράλληλα, ο Skuld επικεντρώνεται στις επιλογές των ναυτιλιακών εταιρειών προκειμένου οι δραστηριότητές τους να είναι σύμμορφες με τον κανονισμό FuelEU Maritime:
Pooling: Μια εταιρεία έχει τη δυνατότητα εισαγωγής των πλοίων της σε ένα ευρύτερο pool διαχείρισης. Στην περίπτωση αυτή, η ΕΕ κρίνει την κατά μέσο όρο επίδοση του pool και όχι του κάθε πλοίου ξεχωριστά, δίνοντας ευελιξία, καθώς υπάρχουν ταξίδια αλλά και εμπορεύματα που επηρεάζουν τις εκπομπές των πλοίων. Ωστόσο, κάθε πλοίο στο ίδιο pool πρέπει να πιστοποιεί τις εκπομπές του από τον ίδιο φορέα.
Βιοκαύσιμα: Η κατανάλωση βιοκαυσίμων εντός του ΕΟΧ συνιστά καίρια προσέγγιση προκειμένου μια εταιρεία να είναι σύμμορφη με το Fuel EU Maritime.
Λοιποί τρόποι: Δανεισμός πλεονασμάτων συμμόρφωσης από άλλα πλοία ή pools, αιολική πρόωση, αξιοποίηση συνθετικών καυσίμων, τα οποία παράγονται κυρίως από ηλεκτρική ενέργεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος του Grimaldi Group ξεχωρίζει παγκοσμίως με την ιδιαίτερη κατηγορία πλοίων που διαθέτει, τα Container-RoRo (ConRos). Τα εν λόγω πλοία, όπως δηλώνει και…
Τέλος στην αγωνία για τη συγχώνευση των CMB.TECH και Golden Ocean, καθώς η CMB.TECH γνωστοποίησε πρόσφατα ότι η μεγαλεπήβολη συμφωνία ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Συγκεκριμένα,…
Η Ουάσιγκτον «βάζει μπρος τις μηχανές» για την ενίσχυση της ενεργειακής ισχύος των ΗΠΑ, με την κυβέρνηση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να παρουσιάζει ένα…
O βιομηχανικός όμιλος POSCO Group, με έδρα τη Νότια Κορέα, ανακοίνωσε στις 18 Αυγούστου ότι υπέγραψε μια αρχική συμφωνία με την ινδική JSW Group…
Οι πρώτοι μήνες του 2025 αποδείχθηκαν ιδιαίτερα παραγωγικοί για το λιμάνι του Αμβούργου, παρά τους όποιους οικονομικούς και γεωπολιτικούς τριγμούς. Το γεγονός αυτό οφείλεται…
Η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, εξήγγειλε την ίδρυση Επώνυμης Έδρας με την ονομασία «ΑΘΗΝΑ ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΡΤΙΝΟΥ», αποδεχόμενη την αντίστοιχη πρόταση του…
Οι πρώτοι επτά μήνες του 2025 επιφύλασσαν συθέμελες γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές, οι οποίες ενίσχυσαν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών και οδήγησαν αναπόφευκτα σε…
Με άμεση επέμβαση των ρυμουλκών – αντιρρυπαντικών πλοίων της εταιρείας «Seagate» και συντονισμένες ενέργειες με το Λιμενικό Σώμα, απετράπη ο κίνδυνος εκτεταμένης ρύπανσης, σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ