
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, ο κανονισμός FuelEU Maritime τίθεται σε ισχύ. Ο κανονισμός έχει στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και εστιάζεται στα καύσιμα των πλοίων. Ακόμα, αφορά όλα τα εμπορικά και επιβατηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 5.000 gt, τα οποία αναχωρούν ή κατευθύνονται σε λιμένες εντός του ΕΟΧ (Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου).
Σε πρόσφατη ανάλυσή του, ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Skuld εστιάζει στον νέο κανονισμό της ΕΕ και στον αντίκτυπό του στις δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών. Εκτιμάται ότι οι εκπομπές από πλοία που αναχωρούν ή κατευθύνονται προς λιμένες εντός του ΕΟΧ αντιστοιχούν σε 11% όλων των εκπομπών της ΕΕ στον κλάδο μεταφορών και 3% έως 4% όλων των εκπομπών της ΕΕ ευρύτερα.
Παράλληλα, ο Skuld επικεντρώνεται στις επιλογές των ναυτιλιακών εταιρειών προκειμένου οι δραστηριότητές τους να είναι σύμμορφες με τον κανονισμό FuelEU Maritime:
Pooling: Μια εταιρεία έχει τη δυνατότητα εισαγωγής των πλοίων της σε ένα ευρύτερο pool διαχείρισης. Στην περίπτωση αυτή, η ΕΕ κρίνει την κατά μέσο όρο επίδοση του pool και όχι του κάθε πλοίου ξεχωριστά, δίνοντας ευελιξία, καθώς υπάρχουν ταξίδια αλλά και εμπορεύματα που επηρεάζουν τις εκπομπές των πλοίων. Ωστόσο, κάθε πλοίο στο ίδιο pool πρέπει να πιστοποιεί τις εκπομπές του από τον ίδιο φορέα.
Βιοκαύσιμα: Η κατανάλωση βιοκαυσίμων εντός του ΕΟΧ συνιστά καίρια προσέγγιση προκειμένου μια εταιρεία να είναι σύμμορφη με το Fuel EU Maritime.
Λοιποί τρόποι: Δανεισμός πλεονασμάτων συμμόρφωσης από άλλα πλοία ή pools, αιολική πρόωση, αξιοποίηση συνθετικών καυσίμων, τα οποία παράγονται κυρίως από ηλεκτρική ενέργεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ