
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, ο κανονισμός FuelEU Maritime τίθεται σε ισχύ. Ο κανονισμός έχει στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και εστιάζεται στα καύσιμα των πλοίων. Ακόμα, αφορά όλα τα εμπορικά και επιβατηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 5.000 gt, τα οποία αναχωρούν ή κατευθύνονται σε λιμένες εντός του ΕΟΧ (Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου).
Σε πρόσφατη ανάλυσή του, ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Skuld εστιάζει στον νέο κανονισμό της ΕΕ και στον αντίκτυπό του στις δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών. Εκτιμάται ότι οι εκπομπές από πλοία που αναχωρούν ή κατευθύνονται προς λιμένες εντός του ΕΟΧ αντιστοιχούν σε 11% όλων των εκπομπών της ΕΕ στον κλάδο μεταφορών και 3% έως 4% όλων των εκπομπών της ΕΕ ευρύτερα.
Παράλληλα, ο Skuld επικεντρώνεται στις επιλογές των ναυτιλιακών εταιρειών προκειμένου οι δραστηριότητές τους να είναι σύμμορφες με τον κανονισμό FuelEU Maritime:
Pooling: Μια εταιρεία έχει τη δυνατότητα εισαγωγής των πλοίων της σε ένα ευρύτερο pool διαχείρισης. Στην περίπτωση αυτή, η ΕΕ κρίνει την κατά μέσο όρο επίδοση του pool και όχι του κάθε πλοίου ξεχωριστά, δίνοντας ευελιξία, καθώς υπάρχουν ταξίδια αλλά και εμπορεύματα που επηρεάζουν τις εκπομπές των πλοίων. Ωστόσο, κάθε πλοίο στο ίδιο pool πρέπει να πιστοποιεί τις εκπομπές του από τον ίδιο φορέα.
Βιοκαύσιμα: Η κατανάλωση βιοκαυσίμων εντός του ΕΟΧ συνιστά καίρια προσέγγιση προκειμένου μια εταιρεία να είναι σύμμορφη με το Fuel EU Maritime.
Λοιποί τρόποι: Δανεισμός πλεονασμάτων συμμόρφωσης από άλλα πλοία ή pools, αιολική πρόωση, αξιοποίηση συνθετικών καυσίμων, τα οποία παράγονται κυρίως από ηλεκτρική ενέργεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ