
Στο στόχαστρο δώδεκα ευρωπαϊκών χωρών αναμένεται να μπει ο στόλος μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου και πετρελαιοειδών σε όλο τον κόσμο.
Κράτη όπως η Δανία, η Εσθονία, η Νορβηγία και η Σουηδία πρόκειται να εισαγάγουν ελέγχους στα ασφαλιστήρια συμβόλαια των διερχόμενων ρωσικών δεξαμενόπλοιων. Η πρωτοβουλία επιβεβαιώθηκε τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου στη Σύνοδο Κορυφής των ηγετών της JEF στο Ταλίν της Εσθονίας. Η άνοδος του σκιώδους στόλου συνεπάγεται ότι ορισμένα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο και καύσιμα είναι είτε ανασφάλιστα είτε υποασφαλισμένα έναντι κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων των διαρροών φορτίου, γεγονός που εντείνει τις περιβαλλοντικές ανησυχίες. Κατά συνέπεια, η πρωτοβουλία των δώδεκα κρατών έρχεται να διαλευκάνει το τοπίο.
Η εμπλοκή της Κοπεγχάγης είναι σημαντική, διότι τα δανικά θαλάσσια στενά αποτελούν κρίσιμη εμπορική αρτηρία μέσω της οποίας το ρωσικό πετρέλαιο ρέει σε μεγάλο βαθμό απεριόριστα από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Η αξία του αργού πετρελαίου και των καυσίμων που διέρχονται φέτος είναι περίπου $60 δισ., όπως δείχνουν τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το Bloomberg.
Οι δώδεκα χώρες που υποστηρίζουν την κίνηση είναι η Δανία, η Γερμανία, η Ισλανδία, η Λετονία, η Εσθονία, η Φινλανδία, η Λιθουανία, η Ολλανδία, η Νορβηγία, η Πολωνία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι κυβερνήσεις ορισμένων χωρών θα αναθέσουν στις ναυτιλιακές τους αρχές να ζητήσουν σχετικές αποδείξεις ασφάλισης από τα πλοία του σκιώδους στόλου που διέρχονται από τη Μάγχη, τα στενά της Δανίας, τα στενά μεταξύ Δανίας και Σουηδίας, καθώς και τον Κόλπο της Φινλανδίας.
Η κίνηση αυτή συμπίπτει με τη διεύρυνση του δικτύου κυρώσεων της ΕΕ σε δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε όλο τον κόσμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ