
Mετά τις ανησυχίες εκπροσώπων της αγοράς των bulk carriers, όπως εκφράστηκαν και επίσημα μέσω της INTERCARGO, η RightShip ανακοίνωσε ένα αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του νέου ηλικιακού ορίου επιθεώρησης πλοίων, μειώνοντάς το από 14 σε 10 έτη μέσω μιας προσέγγισης τεσσάρων φάσεων.
Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η επικαιροποίηση αυτή αντικατοπτρίζει την εκτεταμένη δέσμευση του κλάδου και υπογραμμίζει τη δέσμευση της RightShip για μια συνεργατική προσέγγιση.
Η αρχική ανακοίνωση τον Οκτώβριο του 2024 συγκέντρωσε πολύτιμο feedback από όλους τους stakeholders του κλάδου. Ο εποικοδομητικός διάλογος της RightShip με την INTERCARGO, το ICS και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, τα μέλη της οποίας αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου bulk carriers και πλοίων γενικού φορτίου, συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση της νέας προσέγγισης ώστε να ευθυγραμμιστεί με τις επιχειρησιακές πραγματικότητες, ενισχύοντας παράλληλα την κοινή δέσμευση του κλάδου για την ενίσχυση της ασφάλειας.
Σημειώνεται ότι η φάση 1 θα ξεκινήσει την 1η Οκτωβρίου 2025 (έναντι 31 Μαρτίου) με το ηλικιακό όριο να πέφτει από τα 14 στα 13 χρόνια. Η φάση 2 θα ξεκινήσει την 1η Απριλίου 2026 και θα περιλαμβάνει την επιθεώρηση πλοίων ηλικίας 12 ετών, ενώ η φάση 3 θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου 2026 με το ηλικιακό όριο θα μειώνεται στα 11 έτη. Την 1η Ιανουαρίου 2027 θα τεθεί σε εφαρμογή η φάση 4 με πλοία ηλικίας 10 ετών.
Ο Steen Lund, Διευθύνων Σύμβουλος της RightShip, δήλωσε: «Οι stakeholders του κλάδου κατέληξαν μέσω αυτού του διαλόγου σε μια κοινή αντίληψη ότι η συνεργασία είναι απαραίτητη για την ασφάλεια. Ενώ η απόφαση να μειωθεί η ηλικία επιθεώρησης από τα 14 στα 10 έτη παραμένει αμετάβλητη, εξετάσαμε προσεκτικά τα σχόλια των ενδιαφερομένων και προσαρμόσαμε το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. Η αναθεωρημένη προσέγγιση έχει σχεδιαστεί για να επιτύχει τη βέλτιστη δυνατή ισορροπία: να προωθήσει τον κλάδο προς ασφαλέστερες λειτουργίες, δίνοντας παράλληλα στους πλοιοκτήτες, στους διαχειριστές και στα πληρώματα τον απαραίτητο χρόνο για να προσαρμοστούν αποτελεσματικά».
Η INTERCARGO χαιρέτισε με ανακοίνωσή της την πρόσφατη απόφαση της RightShip. Ο εκλεγμένος πρόεδρος της INTERCARGO, Ιωάννης Ξυλάς, ανέφερε επίσης: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που έχουμε επίσης επισημοποιήσει μια συμφωνία με την RightShip για τακτικές δομημένες διαβουλεύσεις. Η συνεργασία αυτή θα ενισχύσει την ενεργό συμμετοχή μας και θα διασφαλίσει ότι τα μέλη της INTERCARGO, πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων ξηρού φορτίου, θα συνεχίσουν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη ρεαλιστικών πρωτοβουλιών του κλάδου που προωθούν πραγματικά την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα».
«Η ΕΕΕ εκτιμά θετικά το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των ορίων ηλικίας επιθεωρήσεων των πλοίων από τη RightShip, έπειτα από τις διαβουλεύσεις στις οποίες συμμετείχε μαζί με άλλους θεσμικούς φορείς της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας», σημειώνει σε ανάρτησή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η χρονική μετάθεση της εφαρμογής των νέων ορίων ηλικίας θα δώσει τη δυνατότητα στη ναυτιλιακή κοινότητα να προετοιμαστεί καλύτερα για τις αλλαγές. «Ευελπιστούμε, επίσης, ότι και η RightShip θα είναι σε καλύτερη θέση να ανταποκριθεί στον αυξημένο αριθμό επιθεωρήσεων με κατάλληλα εκπαιδευμένους επιθεωρητές».
Με την ευκαιρία αυτή, η ΕΕΕ δηλώνει την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας, όπως οι Νηογνώμονες, και των διεθνών νομοθετικών οργάνων, για την προώθηση των αρχών αυτών. Διαχρονικά προτεραιότητα της ελληνικής ναυτιλίας είναι η ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων και η προστασία του περιβάλλοντος, καταλήγει η ανάρτηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ένας ακόμα τερματικός σταθμός εισαγωγής LNG εγκαινιάστηκε πρόσφατα στη Γερμανία, με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των προμηθειών ενέργειας της χώρας. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 29…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ