
Απανωτά είναι τα χτυπήματα που δέχεται η αγορά των χύδην ξηρών φορτίων, καθώς στον αντίκτυπο των συγκρούσεων κυρίως σε Ανατολική Ευρώπη αλλά και Μέση Ανατολή προστίθεται η πτώση των θαλάσσιων εξαγωγών της Ρωσίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, οι διά θαλάσσης ρωσικές εξαγωγές χύδην ξηρών φορτίων μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραμάτισε η πτώση των εξαγωγών άνθρακα, οι οποίες το ίδιο διάστημα εμφανίζονται μειωμένες κατά 10% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, παρά τη σημαντική πτώση των ρωσικών διά θαλάσσης εξαγωγών άνθρακα, ο αντίκτυπος στα τονομίλια των bulk carriers δεν είναι εξίσου έντονος. Τα ρωσικά φορτία αντικαταστάθηκαν από «ανταγωνιστικότερα» φορτία, όπως εκείνα της Μογγολίας, της Ινδονησίας και της Αυστραλίας.
Ο πραγματικός «πονοκέφαλος» για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου αναμένεται να είναι η επιβολή δασμών στις εξαγωγές σιταριού της Ρωσίας. Η Ρωσία αντιμετωπίζει σημαντικό πληθωρισμό, με τις τιμές βασικών προϊόντων, όπως το ψωμί, να έχουν αυξηθεί κατά 13%. Στο πλαίσιο αυτό, η Μόσχα αναμένεται να χαράξει στρατηγική περιορισμού των πληθωριστικών πιέσεων και ενίσχυσης της αγοραστικής ικανότητας των πολιτών της.
Πέραν των δασμών, η Ρωσία θα προβεί σε μείωση των ποσοστώσεων εξαγωγών σιταριού για την περίοδο 15 Φεβρουαρίου 2025 έως 30 Ιουνίου 2025.
Εν κατακλείδι, η BIMCO θεωρεί πιθανό τα φορτία με αναχώρηση τη Ρωσία να συνεχίσουν να μειώνονται το 2025, λόγω της πτώσης της ανταγωνιστικότητας του ρωσικού άνθρακα σε επίπεδο κόστους αλλά και της στρατηγικής που χαράσσει η Μόσχα αναφορικά με τις εξαγωγές σιταριού.
Στο πλαίσιο αυτό, και καθώς η Ρωσία αποτελεί τον κορυφαίο εξαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως, επικρατεί προβληματισμός αναφορικά με τη διατροφική επάρκεια χωρών που βασίζονται στα φορτία της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Επιπλέον $75 εκατ. άντλησε η Contships Logistics Corp., συμφερόντων του κ. Νικόλα Πατέρα με την έκδοση συμπληρωματικού ομολόγου επί του υφιστάμενου συνδεδεμένου με δείκτες…
H Αδελφότης Υδραίων Αθηνών (www.aya.com.gr) διοργανώνει κάθε Σεπτέμβριο με μεγάλη επιτυχία, στο ιστορικό νησί της Ύδρας, το «Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας». Αυτή την χρονιά το…
The Panama Maritime Authority (PMA), through the Directorate General of Merchant Marine (DGMM), held a roundtable with the International Association of Recognized Organizations (IARO)…
Στην Αφρική «απλώνει δίχτυα» ο ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy, ο οποίος «καλοβλέπει» τους υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Δημοκρατίας του Κονγκό. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Νέα έρευνα του ITF αποκάλυψε συστημικούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια σε ολόκληρο τον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα, με την υποστελέχωση και τις…
Το πιστοποιητικό κλάσης από τον ABS στο «Saildrone Surveyor» σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην εξέλιξη των μη επανδρωμένων θαλάσσιων τεχνολογιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο…
Η Höegh Autoliners προχώρησε σε μια παραγγελία για τους πρώτους κινητήρες καύσης αμμωνίας που θα τοποθετηθούν σε πλοία τύπου Aurora-class Pure Car/Truck Carriers (PCTCs).…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ