
Απανωτά είναι τα χτυπήματα που δέχεται η αγορά των χύδην ξηρών φορτίων, καθώς στον αντίκτυπο των συγκρούσεων κυρίως σε Ανατολική Ευρώπη αλλά και Μέση Ανατολή προστίθεται η πτώση των θαλάσσιων εξαγωγών της Ρωσίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, οι διά θαλάσσης ρωσικές εξαγωγές χύδην ξηρών φορτίων μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραμάτισε η πτώση των εξαγωγών άνθρακα, οι οποίες το ίδιο διάστημα εμφανίζονται μειωμένες κατά 10% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, παρά τη σημαντική πτώση των ρωσικών διά θαλάσσης εξαγωγών άνθρακα, ο αντίκτυπος στα τονομίλια των bulk carriers δεν είναι εξίσου έντονος. Τα ρωσικά φορτία αντικαταστάθηκαν από «ανταγωνιστικότερα» φορτία, όπως εκείνα της Μογγολίας, της Ινδονησίας και της Αυστραλίας.
Ο πραγματικός «πονοκέφαλος» για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου αναμένεται να είναι η επιβολή δασμών στις εξαγωγές σιταριού της Ρωσίας. Η Ρωσία αντιμετωπίζει σημαντικό πληθωρισμό, με τις τιμές βασικών προϊόντων, όπως το ψωμί, να έχουν αυξηθεί κατά 13%. Στο πλαίσιο αυτό, η Μόσχα αναμένεται να χαράξει στρατηγική περιορισμού των πληθωριστικών πιέσεων και ενίσχυσης της αγοραστικής ικανότητας των πολιτών της.
Πέραν των δασμών, η Ρωσία θα προβεί σε μείωση των ποσοστώσεων εξαγωγών σιταριού για την περίοδο 15 Φεβρουαρίου 2025 έως 30 Ιουνίου 2025.
Εν κατακλείδι, η BIMCO θεωρεί πιθανό τα φορτία με αναχώρηση τη Ρωσία να συνεχίσουν να μειώνονται το 2025, λόγω της πτώσης της ανταγωνιστικότητας του ρωσικού άνθρακα σε επίπεδο κόστους αλλά και της στρατηγικής που χαράσσει η Μόσχα αναφορικά με τις εξαγωγές σιταριού.
Στο πλαίσιο αυτό, και καθώς η Ρωσία αποτελεί τον κορυφαίο εξαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως, επικρατεί προβληματισμός αναφορικά με τη διατροφική επάρκεια χωρών που βασίζονται στα φορτία της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Προβλήματα με το «καλημέρα» αντιμετωπίζει η κοινοπραξία LNG Canada, η οποία πρόσφατα εκκίνησε την εμπορική λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού LNG στο Kitimat. Σύμφωνα…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ