
Η βιομηχανία υγροποιημένου αερίου (LNG) ήταν πάντα μια εγγενώς επικίνδυνη επιχείρηση, και αυτό δεν αλλάζει. Μια νέα μελέτη από το γερμανικό γραφείο της Greenpeace διερευνά την ιστορία των ατυχημάτων με LNG, αναδεικνύοντας την έλλειψη διαφάνειας, τους υποτιμημένους κινδύνους για την ανθρώπινη ασφάλεια και την αποτυχία των πρωτοκόλλων ασφαλείας.
Η μελέτη δημοσιεύεται σε μια εποχή που οι κυβερνήσεις στην Ευρώπη επενδύουν σημαντικά σε νέες εγκαταστάσεις εισαγωγής LNG ώστε να αγοράσουν περισσότερο από αυτό, κυρίως από τις ΗΠΑ, και την ώρα που η Greenpeace και άλλες οργανώσεις πραγματοποιούν ειρηνική διαμαρτυρία σε μια συνάντηση της βιομηχανίας LNG στο Βερολίνο. Η Greenpeace ζητά την απαγόρευση όλων των νέων έργων ορυκτών καυσίμων στην Ευρώπη και τη σταδιακή κατάργηση του ορυκτού αερίου.
Ο Κωστής Γριμάνης, υπεύθυνος εκστρατείας για το κλίμα και την ενέργεια στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace, δήλωσε: «Η βιομηχανία LNG περνά απαρατήρητη εδώ και πολύ καιρό. Η δραστηριότητά της όμως απειλεί την ασφάλειά μας μέσω των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, της ρύπανσης, αλλά και των εκρήξεων και πυρκαγιών που απειλούν άμεσα την υγεία και τη ζωή των εργαζομένων και των κοινοτήτων που ζουν κοντά σε εγκαταστάσεις LNG. Μπορούμε και πρέπει να στραφούμε σε ασφαλέστερες πηγές ενέργειας και να σταματήσουμε να σπαταλάμε τα χρήματα των φορολογουμένων σε απαρχαιωμένες, καταστροφικές υποδομές ορυκτών καυσίμων. Ήρθε η ώρα να καταργήσουμε οριστικά τα ορυκτά καύσιμα, ας ξεκινήσουμε απαγορεύοντας τώρα όλα τα νέα έργα ορυκτών καυσίμων στην Ελλάδα και την ΕΕ».
Υποτιμημένοι κίνδυνοι παρά τις υψηλές πιθανότητες καταστροφής
Το συμπέρασμα της νέας μελέτης «Εκρηκτικές αλήθειες: οι κίνδυνοι και οι καταστροφικές δυνατότητες του LNG» είναι σαφές: παρά το ενδεχόμενο ολέθριων καταστροφών, η βιομηχανία υποτιμά τους κινδύνους. Η ελλιπής παροχή στοιχείων ή οι προσπάθειες συγκάλυψης εγείρουν ανησυχίες σχετικά με την πραγματική έκταση των ατυχημάτων LNG. Για παράδειγμα, ο πραγματικός αντίκτυπος των εκρήξεων νέφους ατμών στις εγκαταστάσεις LNG θα μπορούσε να είναι 15 έως 20 φορές μεγαλύτερος από τις τρέχουσες προβλέψεις του κλάδου. Οι εγκαταστάσεις LNG βρίσκονται συχνά σε παράκτιες περιοχές, όπου λίγοι λιμένες έχουν εφαρμόσει επαρκώς ζώνες ασφαλείας με βάση τον κίνδυνο γύρω από τους χώρους αποθήκευσης και δεξαμενισμού του LNG, κάτι που οδηγεί σε δυνητικά κενά ασφαλείας σε πυκνοκατοικημένες περιοχές και συχνά επηρεάζει δυσανάλογα τις πιο ευάλωτες ομάδες.
Οι κύριες αιτίες αυτών των ατυχημάτων μπορεί να είναι η δυσλειτουργία υλικού, το ανθρώπινο λάθος και οι καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, οι τρέχουσες τάσεις στις στρατηγικές μείωσης του κόστους και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, τα οποία αναμένεται να αυξηθούν σε ένταση και συχνότητα λόγω των ορυκτών καυσίμων όπως το LNG, προκαλούν μόνο ανησυχία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ