
Ένα φιλόδοξο έργο, με στόχο τη μεταφορά του υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (CO₂), βρίσκεται σε εξέλιξη, με την τριμερή συνεργασία των Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), Knutsen NYK Carbon Carriers AS (KNCC) και Nihon Shipyard Co. Ltd. (NSY). Οι τρεις εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ., στο οποίο το υγροποιημένο CO₂ θα είναι αποθηκευμένο στην καινοτόμο τεχνολογία των δεξαμενών υψηλής πίεσης LCO₂-Elevated Pressure (LCO₂-EP).
Η τεχνολογία LCO₂-EP, που έχει αναπτύξει η KNCC, προσφέρει ασφαλή και αποδοτική μεταφορά υγροποιημένου CO₂ μεταξύ τερματικών σταθμών. Οι συνθήκες υψηλής πίεσης στο εσωτερικό των δεξαμενών μειώνουν την ανάγκη για περαιτέρω ψύξη, εξοικονομώντας ενέργεια και μειώνοντας το λειτουργικό κόστος. Η τεχνολογία αυτή ενσωματώνεται άριστα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τη δέσμευση και την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS).
Η NYK διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στο έργο, καθώς είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη της γενικής πολιτικής και την αξιολόγηση της ναυπήγησης του πλοίου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα καθορίσει τις στρατηγικές κατευθύνσεις του έργου και θα εξασφαλίσει την επιτυχή υλοποίησή του. Από την άλλη πλευρά, η KNCC προσφέρει την τεχνική και κανονιστική τεχνογνωσία που απαιτείται για την ανάπτυξη του πλοίου, ενώ εστιάζει στη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα και τις απαιτήσεις ασφαλείας. Η NSY, ως κοινοπραξία ναυπηγείων που περιλαμβάνει την Imabari Shipbuilding και την Japan Marine United Corporation, αναλαμβάνει τη μελέτη της κατασκευής του πλοίου, με στόχο την εξασφάλιση της οικονομικής και πρακτικής βιωσιμότητάς του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ