
Ένα φιλόδοξο έργο, με στόχο τη μεταφορά του υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (CO₂), βρίσκεται σε εξέλιξη, με την τριμερή συνεργασία των Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), Knutsen NYK Carbon Carriers AS (KNCC) και Nihon Shipyard Co. Ltd. (NSY). Οι τρεις εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ., στο οποίο το υγροποιημένο CO₂ θα είναι αποθηκευμένο στην καινοτόμο τεχνολογία των δεξαμενών υψηλής πίεσης LCO₂-Elevated Pressure (LCO₂-EP).
Η τεχνολογία LCO₂-EP, που έχει αναπτύξει η KNCC, προσφέρει ασφαλή και αποδοτική μεταφορά υγροποιημένου CO₂ μεταξύ τερματικών σταθμών. Οι συνθήκες υψηλής πίεσης στο εσωτερικό των δεξαμενών μειώνουν την ανάγκη για περαιτέρω ψύξη, εξοικονομώντας ενέργεια και μειώνοντας το λειτουργικό κόστος. Η τεχνολογία αυτή ενσωματώνεται άριστα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τη δέσμευση και την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS).
Η NYK διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στο έργο, καθώς είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη της γενικής πολιτικής και την αξιολόγηση της ναυπήγησης του πλοίου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα καθορίσει τις στρατηγικές κατευθύνσεις του έργου και θα εξασφαλίσει την επιτυχή υλοποίησή του. Από την άλλη πλευρά, η KNCC προσφέρει την τεχνική και κανονιστική τεχνογνωσία που απαιτείται για την ανάπτυξη του πλοίου, ενώ εστιάζει στη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα και τις απαιτήσεις ασφαλείας. Η NSY, ως κοινοπραξία ναυπηγείων που περιλαμβάνει την Imabari Shipbuilding και την Japan Marine United Corporation, αναλαμβάνει τη μελέτη της κατασκευής του πλοίου, με στόχο την εξασφάλιση της οικονομικής και πρακτικής βιωσιμότητάς του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ