
Ένα φιλόδοξο έργο, με στόχο τη μεταφορά του υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (CO₂), βρίσκεται σε εξέλιξη, με την τριμερή συνεργασία των Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), Knutsen NYK Carbon Carriers AS (KNCC) και Nihon Shipyard Co. Ltd. (NSY). Οι τρεις εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ., στο οποίο το υγροποιημένο CO₂ θα είναι αποθηκευμένο στην καινοτόμο τεχνολογία των δεξαμενών υψηλής πίεσης LCO₂-Elevated Pressure (LCO₂-EP).
Η τεχνολογία LCO₂-EP, που έχει αναπτύξει η KNCC, προσφέρει ασφαλή και αποδοτική μεταφορά υγροποιημένου CO₂ μεταξύ τερματικών σταθμών. Οι συνθήκες υψηλής πίεσης στο εσωτερικό των δεξαμενών μειώνουν την ανάγκη για περαιτέρω ψύξη, εξοικονομώντας ενέργεια και μειώνοντας το λειτουργικό κόστος. Η τεχνολογία αυτή ενσωματώνεται άριστα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τη δέσμευση και την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS).
Η NYK διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στο έργο, καθώς είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη της γενικής πολιτικής και την αξιολόγηση της ναυπήγησης του πλοίου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα καθορίσει τις στρατηγικές κατευθύνσεις του έργου και θα εξασφαλίσει την επιτυχή υλοποίησή του. Από την άλλη πλευρά, η KNCC προσφέρει την τεχνική και κανονιστική τεχνογνωσία που απαιτείται για την ανάπτυξη του πλοίου, ενώ εστιάζει στη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα και τις απαιτήσεις ασφαλείας. Η NSY, ως κοινοπραξία ναυπηγείων που περιλαμβάνει την Imabari Shipbuilding και την Japan Marine United Corporation, αναλαμβάνει τη μελέτη της κατασκευής του πλοίου, με στόχο την εξασφάλιση της οικονομικής και πρακτικής βιωσιμότητάς του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ