
Ιστορική στιγμή για τη Θεσσαλονίκη, καθώς μετά από χρόνια αναμονής και προσδοκιών, η συμπρωτεύουσα καλωσορίζει το δικό της μετρό, ένα έργο-ορόσημο που αναμένεται να αλλάξει ριζικά την καθημερινότητα της πόλης. Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τις συγκοινωνιακές μεταφορές στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, προσφέροντας γρήγορες, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο των εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και τους αρμόδιους υπουργούς μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδοτεί την έναρξη λειτουργίας του μετρό.
Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσουν οι κάτοικοι της πόλης να επιβιβαστούν σε αυτό. Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του Μετρό.
Κατά την ομιλία του στην τελετή έναρξης λειτουργίας ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε το έργο σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα και δεσμεύτηκε προσωπικά ότι στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί η επέκταση στην Καλαμαριά, ενώ θα ακολουθήσει επέκταση και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.
«Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα, άλλωστε, μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο. Το ίδιο το Μετρό το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Και ένα έργο χειροπιαστό το οποίο έως και τη τελευταία στιγμή, είμαι σίγουρος, ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Για να το πω διαφορετικά. Το είπαμε και το κάναμε. Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.
Χθες, Παρασκευή 29 Νοεμβρίου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης, σε μια κίνηση που συμβολίζει την ολοκλήρωση ενός από τα πιο φιλόδοξα και πολύαναμενόμενα έργα στη Βόρεια Ελλάδα.
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο πρωθυπουργός περπάτησαν στη ρωμαϊκή λεωφόρο Decumanus Maximous της Θεσσαλονίκης, καθώς η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τους ξεναγούσε δίνοντας πληροφορίες για τις δραστηριότητες των κατοίκων εκείνης της εποχής.
Η ξενάγηση έγινε σε έναν αρχαιολογικό χώρο έκτασης 1.260 τετραγωνικών μέτρων, που όπως τόνισε η κ. Μενδώνη, ανασκάφηκαν, μελετήθηκαν, αποσπάστηκαν προσωρινά, συντηρήθηκαν και επανατοποθετήθηκαν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως οι ορατές αρχαιότητες, επιπλέον 2.300 τ.μ. αρχαιοτήτων.
«Είναι απίστευτο», αναφώνησε η κ. Σακελλαροπούλου, «κάνατε κάτι μοναδικό», είπε ο κ. Μητσοτάκης, εκφράζοντας τον θαυμασμό τους για τον αρχαιολογικό χώρο και τα αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ και οι δύο έδωσαν θερμά συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν και συνεργάστηκαν για να παραχθεί αυτό το μοναδικό αποτέλεσμα.
«Είναι πραγματικά μοναδικό τεχνικό έργο το οποίο αναδεικνύει όλο τον πολιτιστικό πλούτο της Θεσσαλονίκης και είμαι σίγουρος ότι θα αλλάξει όλη την όψη της πόλης», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι οι Θεσσαλονικείς από αύριο θα έχουν τη δυνατότητα να δουν αυτόν τον σταθμό και να αναγνωρίσουν την τεράστια προσπάθεια η οποία έγινε από όλες τις υπηρεσίες ώστε η πόλη να μπορεί να έχει και αρχαία και Μετρό».
Η Λίνα Μενδώνη δήλωσε κατηγορηματικά στην ξενάγησή της ότι «απόσπαση και επανατοποθέτηση 3.500 τετραγωνικών μέτρων αρχαιοτήτων, δεν έχει ξαναγίνει» και ότι «η Θεσσαλονίκη μπορεί να σεμνύνεται για κάτι μοναδικό: Για έναν αναπεπταμένο αρχαιολογικό χώρο, ενταγμένο σε ένα μείζον τεχνικό κοινωφελές έργο, αλλά και έναν αρχαιολογικό χώρο που εντάσσεται οργανικά στην καθημερινότητα των πολιτών, κάτι που αποτελεί διεθνώς, ένα μοναδικό προνόμιο της Θεσσαλονίκης».
Παρόντες στην ξενάγηση ήταν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και νέος Επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης και ο πρώην δήμαρχος Σωτήρης Κούβελας που πρώτος το 1986 είχε προτείνει την κατασκευή Μετρό ελαφρού τύπου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ