
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και μια αναβαθμισμένη εμπειρία για τους επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, η Hong Kong & Kowloon Ferry Limited (HKKF) παρέλαβε δύο νέα υβριδικά ferries που σχεδιάστηκαν από την Incat Crowther και κατασκευάστηκαν από την Cheoy Lee Shipyards. Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των θαλάσσιων συγκοινωνιών του Χονγκ Κονγκ, τα δύο νέα ferries πρόκειται να εξυπηρετήσουν τη γραμμή μεταξύ του Χονγκ Κονγκ και των νησιών Lamma Island, Peng Chau και Hei Ling Chau.
Με μήκος 40 μ., τα ferries μπορούν να λειτουργούν σε κατάσταση μηδενικών εκπομπών κατά τη διάρκεια χαμηλών ταχυτήτων, πρόσδεσης και ελιγμών. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός εξελιγμένου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης και αποθήκευσης ενέργειας, το οποίο συνδυάζει συμβατικούς κινητήρες πετρελαίου με μπαταρίες ιόντων-λιθίου υψηλής απόδοσης. Τα ενσωματωμένα 30 τ.μ. ηλιακών πάνελ τροφοδοτούν τα πλοία με ενέργεια μηδενικών εκπομπών για την κάλυψη των αναγκών εν πλω.
Για την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, έχει εγκατασταθεί σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων, ελαχιστοποιώντας τις εκπομπές κατά τη χρήση των κινητήρων πετρελαίου σε υψηλές ταχύτητες.
Από τα δύο ferries, το ένα είναι κατασκευασμένο με γάστρα από ανθρακόνημα και το άλλο με γάστρα από αλουμίνιο. Οι επιδόσεις τους θα παρακολουθούνται και θα αξιολογούνται τα επόμενα χρόνια, παρέχοντας πολύτιμα δεδομένα για το μέλλον των υβριδικών πλοίων.
Τα νέα ferries μπορούν να μεταφέρουν έως και 450 επιβάτες, εκ των οποίων 300 στο κύριο κατάστρωμα και 150 στο ανώτερο. Επιπλέον, διαθέτουν εγκαταστάσεις όπως χώρους αποθήκευσης εμπορευμάτων, θέσεις για ποδήλατα και σύγχρονες τουαλέτες, εξασφαλίζοντας άνεση και λειτουργικότητα στους επιβάτες. Η σύγχρονη σχεδίαση συνδυάζει την τεχνολογική καινοτομία με την πρακτικότητα, καθιστώντας αυτά τα πλοία μια ολοκληρωμένη λύση για τη θαλάσσια συγκοινωνία.
Τα δύο νέα υβριδικά ferries αποτελούν μέρος μιας παραγγελίας εννέα πλοίων, τα οποία περιλαμβάνουν επτά ferries μήκους 40 μ. (δύο υβριδικά) και δύο μήκους 35 μ. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσε ότι διέσωσε 24 άτομα από το πετρελαιοφόρο «ADALYNN» μετά από σύγκρουση μεταξύ δύο πλοίων στον Κόλπο του…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ανησυχία επικρατεί στη διεθνή κοινότητα, αποτέλεσμα της έκρυθμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή και των τεταμένων σχέσεων Ιράν-Ισραήλ. Με τις επιδράσεις να είναι πολυδιάστατες για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ