
															
															Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και μια αναβαθμισμένη εμπειρία για τους επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, η Hong Kong & Kowloon Ferry Limited (HKKF) παρέλαβε δύο νέα υβριδικά ferries που σχεδιάστηκαν από την Incat Crowther και κατασκευάστηκαν από την Cheoy Lee Shipyards. Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των θαλάσσιων συγκοινωνιών του Χονγκ Κονγκ, τα δύο νέα ferries πρόκειται να εξυπηρετήσουν τη γραμμή μεταξύ του Χονγκ Κονγκ και των νησιών Lamma Island, Peng Chau και Hei Ling Chau.
Με μήκος 40 μ., τα ferries μπορούν να λειτουργούν σε κατάσταση μηδενικών εκπομπών κατά τη διάρκεια χαμηλών ταχυτήτων, πρόσδεσης και ελιγμών. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός εξελιγμένου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης και αποθήκευσης ενέργειας, το οποίο συνδυάζει συμβατικούς κινητήρες πετρελαίου με μπαταρίες ιόντων-λιθίου υψηλής απόδοσης. Τα ενσωματωμένα 30 τ.μ. ηλιακών πάνελ τροφοδοτούν τα πλοία με ενέργεια μηδενικών εκπομπών για την κάλυψη των αναγκών εν πλω.
Για την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, έχει εγκατασταθεί σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων, ελαχιστοποιώντας τις εκπομπές κατά τη χρήση των κινητήρων πετρελαίου σε υψηλές ταχύτητες.
Από τα δύο ferries, το ένα είναι κατασκευασμένο με γάστρα από ανθρακόνημα και το άλλο με γάστρα από αλουμίνιο. Οι επιδόσεις τους θα παρακολουθούνται και θα αξιολογούνται τα επόμενα χρόνια, παρέχοντας πολύτιμα δεδομένα για το μέλλον των υβριδικών πλοίων.
Τα νέα ferries μπορούν να μεταφέρουν έως και 450 επιβάτες, εκ των οποίων 300 στο κύριο κατάστρωμα και 150 στο ανώτερο. Επιπλέον, διαθέτουν εγκαταστάσεις όπως χώρους αποθήκευσης εμπορευμάτων, θέσεις για ποδήλατα και σύγχρονες τουαλέτες, εξασφαλίζοντας άνεση και λειτουργικότητα στους επιβάτες. Η σύγχρονη σχεδίαση συνδυάζει την τεχνολογική καινοτομία με την πρακτικότητα, καθιστώντας αυτά τα πλοία μια ολοκληρωμένη λύση για τη θαλάσσια συγκοινωνία.
Τα δύο νέα υβριδικά ferries αποτελούν μέρος μιας παραγγελίας εννέα πλοίων, τα οποία περιλαμβάνουν επτά ferries μήκους 40 μ. (δύο υβριδικά) και δύο μήκους 35 μ. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ