
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και μια αναβαθμισμένη εμπειρία για τους επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, η Hong Kong & Kowloon Ferry Limited (HKKF) παρέλαβε δύο νέα υβριδικά ferries που σχεδιάστηκαν από την Incat Crowther και κατασκευάστηκαν από την Cheoy Lee Shipyards. Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των θαλάσσιων συγκοινωνιών του Χονγκ Κονγκ, τα δύο νέα ferries πρόκειται να εξυπηρετήσουν τη γραμμή μεταξύ του Χονγκ Κονγκ και των νησιών Lamma Island, Peng Chau και Hei Ling Chau.
Με μήκος 40 μ., τα ferries μπορούν να λειτουργούν σε κατάσταση μηδενικών εκπομπών κατά τη διάρκεια χαμηλών ταχυτήτων, πρόσδεσης και ελιγμών. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός εξελιγμένου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης και αποθήκευσης ενέργειας, το οποίο συνδυάζει συμβατικούς κινητήρες πετρελαίου με μπαταρίες ιόντων-λιθίου υψηλής απόδοσης. Τα ενσωματωμένα 30 τ.μ. ηλιακών πάνελ τροφοδοτούν τα πλοία με ενέργεια μηδενικών εκπομπών για την κάλυψη των αναγκών εν πλω.
Για την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, έχει εγκατασταθεί σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων, ελαχιστοποιώντας τις εκπομπές κατά τη χρήση των κινητήρων πετρελαίου σε υψηλές ταχύτητες.
Από τα δύο ferries, το ένα είναι κατασκευασμένο με γάστρα από ανθρακόνημα και το άλλο με γάστρα από αλουμίνιο. Οι επιδόσεις τους θα παρακολουθούνται και θα αξιολογούνται τα επόμενα χρόνια, παρέχοντας πολύτιμα δεδομένα για το μέλλον των υβριδικών πλοίων.
Τα νέα ferries μπορούν να μεταφέρουν έως και 450 επιβάτες, εκ των οποίων 300 στο κύριο κατάστρωμα και 150 στο ανώτερο. Επιπλέον, διαθέτουν εγκαταστάσεις όπως χώρους αποθήκευσης εμπορευμάτων, θέσεις για ποδήλατα και σύγχρονες τουαλέτες, εξασφαλίζοντας άνεση και λειτουργικότητα στους επιβάτες. Η σύγχρονη σχεδίαση συνδυάζει την τεχνολογική καινοτομία με την πρακτικότητα, καθιστώντας αυτά τα πλοία μια ολοκληρωμένη λύση για τη θαλάσσια συγκοινωνία.
Τα δύο νέα υβριδικά ferries αποτελούν μέρος μιας παραγγελίας εννέα πλοίων, τα οποία περιλαμβάνουν επτά ferries μήκους 40 μ. (δύο υβριδικά) και δύο μήκους 35 μ. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ