
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα. Η εν λόγω μελέτη υλοποιήθηκε από Βρετανούς επιστήμονες, οι οποίοι επιδίωξαν να χαρτογραφήσουν τις θαλάσσιες περιοχές κίνησης των φαλαινών και να τις αντιπαραβάλουν με εκείνες όπου καταγράφεται υψηλή ναυτιλιακή κίνηση. Στόχος της μελέτης ήταν η εύρεση των θαλάσσιων περιοχών στις οποίες καταγράφεται ο υψηλότερος κίνδυνος θανάτου των φαλαινών λόγω πρόσκρουσης σε πλοία.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα πλοία διέρχονται από το 92% των θαλάσσιων οικότοπων των φαλαινών. Η μελέτη καταδεικνύει ότι η θέσπιση μέτρων ρύθμισης της θαλάσσιας κυκλοφορίας μόλις στο 2,6% της επιφάνειας των ωκεανών επαρκεί προκειμένου να ελαττωθούν τα ποσοστά θνησιμότητας των φαλαινών, που οφείλονται στις κινήσεις των πλοίων.
Ωστόσο, στο σύνολό τους, οι ζώνες υψηλού κινδύνου, που εντοπίζονται σε όλους τους ωκεανούς της υφηλίου, εξαιρουμένου του Νότιου Ωκεανού, αποτελούν κομβικές θαλάσσιες εμπορικές οδούς. Ενδεικτικά, οι ζώνες υψηλού κινδύνου περιλαμβάνουν τη νοτιοδυτική ακτή της Ινδίας, τη νότια ακτή της Βραζιλίας, το Στενό του Γιβραλτάρ, την ακτή της Καλιφόρνια, αλλά και το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, όπου η κυκλοφορία των πλοίων έχει αυξηθεί τελευταία λόγω των ζητημάτων ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα.
Συμπερασματικά, οι επιστήμονες που διενήργησαν τη μελέτη προτείνουν την επιβολή υποχρεωτικού ορίου ταχύτητας, το οποίο θα ανέρχεται στους δέκα κόμβους για τα πλοία που διασχίζουν τις εν λόγω περιοχές. Μια τέτοια εξέλιξη αναμένεται, ωστόσο, να επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στους χρόνους ταξιδιών των πλοίων και κατ’ επέκταση να επηρεάσει δραστικά την αξιοπιστία των liner εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ