
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.
Σύμφωνα με την εν λόγω έκθεση, που δημοσιεύτηκε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, το 2024 σημειώθηκε σημαντική αύξηση του αριθμού των πρωτοβουλιών σχετικά με την ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων. Χαρακτηριστικά, αναδείχθηκαν 18 νέες πρωτοβουλίες, σηματοδοτώντας αύξηση της τάξεως του 40% σε ετήσια βάση. Πλέον οι εν λόγω πρωτοβουλίες ανέρχονται στις 62 σε διεθνές επίπεδο.
Παράλληλα, η αξιοσημείωτη αυτή άνοδος συνοδεύτηκε από τη διενέργεια νέων εξερευνήσεων και μελετών σκοπιμότητας στο ένα τρίτο των υφιστάμενων πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων, ενώ έξι καινοτόμες πρωτοβουλίες βρίσκονται ήδη στο στάδιο της υλοποίησης.
Ωστόσο, «τροχοπέδη» στην εφαρμογή των εν λόγω πρωτοβουλιών αποτελεί το υψηλό κόστος μετάβασης του παγκόσμιου στόλου σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών. Η έλλειψη ενιαίας εθνικής πολιτικής για τη γεφύρωση του κόστους των καυσίμων αποτελεί πλέον το υπ’ αριθμόν ένα εμπόδιο και σύντομα θα περιορίσει την ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων, θέτοντας ταυτόχρονα σε κίνδυνο την επίτευξη του στόχου τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών να αντιπροσωπεύουν το 5% όλων των καυσίμων έως το 2030.
Τέλος, η έκθεση καλεί τις εθνικές κυβερνήσεις να εντείνουν τη στήριξη και να συμβάλουν στην ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων σε μεγάλη κλίμακα, προκειμένου να αποφευχθεί ο εκτροχιασμός της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον δρόμο για την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου εκπομπών έως το 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ