
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και σε μια τεράστια οικολογική καταστροφή, καθώς τόνοι πλαστικού απορρίφθηκαν στη θάλασσα.
Την ίδια ώρα, ο υπουργός Αστικής Ανάπτυξης και Στέγασης, Arundika Fernando, δήλωσε ότι το περιστατικό δικαιολογεί αποζημίωση ύψους $6,5 δισ., ενώ υπάρχουν επίσης ισχυρισμοί για διαφθορά από την προηγούμενη κυβέρνηση σχετικά με τον χειρισμό του περιστατικού.
Από την πλευρά της, η X-Press Feeders, διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, χαιρέτισε τις εξαγγελίες της κυβέρνησης της Σρι Λάνκα, σημειώνοντας ότι ελπίζει «τα γραφειοκρατικά και νομικά εμπόδια που προκάλεσαν σοβαρές καθυστερήσεις να ξεπεραστούν».
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι έχει λάβει ως αποζημίωση $12,5 εκατ. από τους ασφαλιστές του πλοίου, ενώ το Υπουργείο Αλιείας και Υδάτινων Πόρων έχει επίσης λάβει $10,5 εκατ. για το κόστος καθαρισμού.
«Μέχρι σήμερα, η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει καταβάλει πάνω από $150 εκατ. γι’ αυτές τις επιχειρήσεις καθαρισμού. Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο την απομάκρυνση του ναυαγίου και των συντριμμιών στον βυθό, αλλά και τις αξιώσεις της κυβέρνησης της Σρι Λάνκα», ανέφερε η X-Press Feeders σε ανακοίνωσή της. Παράλληλα, η εταιρεία σημειώνει ότι έχει καταβάλει ως αποζημίωση $9,5 εκατ. στην τοπική αλιευτική κοινότητα και ζητά από τη νέα κυβέρνηση να επανεξετάσει επίσης την εν εξελίξει νομική διαδικασία κατά του πρώην πλοιάρχου του «X-Press Pearl», Vitaly Tyutkalo, στον οποίο έχει επιβληθεί απαγόρευση εξόδου από τη Σρι Λάνκα εδώ και τριάμισι χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ