
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και σε μια τεράστια οικολογική καταστροφή, καθώς τόνοι πλαστικού απορρίφθηκαν στη θάλασσα.
Την ίδια ώρα, ο υπουργός Αστικής Ανάπτυξης και Στέγασης, Arundika Fernando, δήλωσε ότι το περιστατικό δικαιολογεί αποζημίωση ύψους $6,5 δισ., ενώ υπάρχουν επίσης ισχυρισμοί για διαφθορά από την προηγούμενη κυβέρνηση σχετικά με τον χειρισμό του περιστατικού.
Από την πλευρά της, η X-Press Feeders, διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, χαιρέτισε τις εξαγγελίες της κυβέρνησης της Σρι Λάνκα, σημειώνοντας ότι ελπίζει «τα γραφειοκρατικά και νομικά εμπόδια που προκάλεσαν σοβαρές καθυστερήσεις να ξεπεραστούν».
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι έχει λάβει ως αποζημίωση $12,5 εκατ. από τους ασφαλιστές του πλοίου, ενώ το Υπουργείο Αλιείας και Υδάτινων Πόρων έχει επίσης λάβει $10,5 εκατ. για το κόστος καθαρισμού.
«Μέχρι σήμερα, η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει καταβάλει πάνω από $150 εκατ. γι’ αυτές τις επιχειρήσεις καθαρισμού. Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο την απομάκρυνση του ναυαγίου και των συντριμμιών στον βυθό, αλλά και τις αξιώσεις της κυβέρνησης της Σρι Λάνκα», ανέφερε η X-Press Feeders σε ανακοίνωσή της. Παράλληλα, η εταιρεία σημειώνει ότι έχει καταβάλει ως αποζημίωση $9,5 εκατ. στην τοπική αλιευτική κοινότητα και ζητά από τη νέα κυβέρνηση να επανεξετάσει επίσης την εν εξελίξει νομική διαδικασία κατά του πρώην πλοιάρχου του «X-Press Pearl», Vitaly Tyutkalo, στον οποίο έχει επιβληθεί απαγόρευση εξόδου από τη Σρι Λάνκα εδώ και τριάμισι χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ