
Η Capital Offshore πραγματοποιεί μια δυναμική επένδυση στην υπεράκτια βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, παραγγέλλοντας δέκα νέα σκάφη υποστήριξης πλατφορμών (Platform Supply Vessels ‒ PSV). Τα σκάφη, μήκους 95 μ., θα κατασκευαστούν από τη Fujian Mawei Shipbuilding στην Κίνα και θα εξοπλιστούν με προηγμένες τεχνολογικές λύσεις από την Kongsberg Maritime. Η σύμβαση, αξίας 800 εκατ. νορβηγικών κορονών (δηλαδή περίπου 68,5 εκατ. ευρώ), ενισχύει τη στρατηγική συνεργασία των εταιρειών και προωθεί την ανάπτυξη ενός στόλου που θα συνδυάζει υψηλή απόδοση, ενεργειακή αποδοτικότητα και περιβαλλοντική ευθύνη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Kongsberg Maritime θα εξοπλίσει τα σκάφη με ένα ολοκληρωμένο σύστημα που συνδυάζει πρόωση, αυτοματισμούς και ενέργεια, προσφέροντας υψηλή απόδοση και οικονομία. Το σύστημα πρόωσης των σκαφών περιλαμβάνει δύο US255 azimuth thrusters, έναν ULE PM155 ανασυρόμενο azimuth thruster και δύο TT2200 tunnel thrusters, όλα εξοπλισμένα με κινητήρες μόνιμων μαγνητών. Τα azimuth thrusters προσφέρουν πλήρη περιστροφή 360° για μέγιστη ευελιξία και ακρίβεια, ενώ ο ανασυρόμενος thruster μπορεί να αποσύρεται όταν δεν απαιτείται, μειώνοντας την αντίσταση στο νερό. Τα tunnel thrusters, τοποθετημένα εγκάρσια, εξασφαλίζουν πλευρική κίνηση και ακρίβεια στους ελιγμούς, όπως κατά την πρόσδεση. Οι κινητήρες μόνιμων μαγνητών προσφέρουν υψηλή απόδοση, μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και αξιοπιστία, καθιστώντας το σύστημα πρόωσης αποδοτικό και κατάλληλο για απαιτητικές επιχειρησιακές συνθήκες.
Το υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα χρησιμοποιεί το Energy Storage System (ESS), που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και περιορίζει τις εκπομπές ρύπων. Το ESS εξομαλύνει τις αιχμές κατανάλωσης ενέργειας και επιτρέπει ευελιξία στη λειτουργία των κινητήρων, προσφέροντας δυνατότητα λειτουργίας με μειωμένη ισχύ, όπου απαιτείται. Τα συστήματα αυτοματισμού και το δυναμικό σύστημα θέσης (Dynamic Positioning ‒ DP) διασφαλίζουν ακρίβεια και καλύτερη διαχείριση της ενέργειας. Έτσι, μειώνονται σημαντικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η ολοκλήρωση αυτών των τεχνολογιών δεν ωφελεί μόνο το περιβάλλον, αλλά και τη λειτουργική αποδοτικότητα της Capital Offshore, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος (OPEX) και αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα του στόλου της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ