
Η Capital Offshore πραγματοποιεί μια δυναμική επένδυση στην υπεράκτια βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, παραγγέλλοντας δέκα νέα σκάφη υποστήριξης πλατφορμών (Platform Supply Vessels ‒ PSV). Τα σκάφη, μήκους 95 μ., θα κατασκευαστούν από τη Fujian Mawei Shipbuilding στην Κίνα και θα εξοπλιστούν με προηγμένες τεχνολογικές λύσεις από την Kongsberg Maritime. Η σύμβαση, αξίας 800 εκατ. νορβηγικών κορονών (δηλαδή περίπου 68,5 εκατ. ευρώ), ενισχύει τη στρατηγική συνεργασία των εταιρειών και προωθεί την ανάπτυξη ενός στόλου που θα συνδυάζει υψηλή απόδοση, ενεργειακή αποδοτικότητα και περιβαλλοντική ευθύνη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Kongsberg Maritime θα εξοπλίσει τα σκάφη με ένα ολοκληρωμένο σύστημα που συνδυάζει πρόωση, αυτοματισμούς και ενέργεια, προσφέροντας υψηλή απόδοση και οικονομία. Το σύστημα πρόωσης των σκαφών περιλαμβάνει δύο US255 azimuth thrusters, έναν ULE PM155 ανασυρόμενο azimuth thruster και δύο TT2200 tunnel thrusters, όλα εξοπλισμένα με κινητήρες μόνιμων μαγνητών. Τα azimuth thrusters προσφέρουν πλήρη περιστροφή 360° για μέγιστη ευελιξία και ακρίβεια, ενώ ο ανασυρόμενος thruster μπορεί να αποσύρεται όταν δεν απαιτείται, μειώνοντας την αντίσταση στο νερό. Τα tunnel thrusters, τοποθετημένα εγκάρσια, εξασφαλίζουν πλευρική κίνηση και ακρίβεια στους ελιγμούς, όπως κατά την πρόσδεση. Οι κινητήρες μόνιμων μαγνητών προσφέρουν υψηλή απόδοση, μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και αξιοπιστία, καθιστώντας το σύστημα πρόωσης αποδοτικό και κατάλληλο για απαιτητικές επιχειρησιακές συνθήκες.
Το υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα χρησιμοποιεί το Energy Storage System (ESS), που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και περιορίζει τις εκπομπές ρύπων. Το ESS εξομαλύνει τις αιχμές κατανάλωσης ενέργειας και επιτρέπει ευελιξία στη λειτουργία των κινητήρων, προσφέροντας δυνατότητα λειτουργίας με μειωμένη ισχύ, όπου απαιτείται. Τα συστήματα αυτοματισμού και το δυναμικό σύστημα θέσης (Dynamic Positioning ‒ DP) διασφαλίζουν ακρίβεια και καλύτερη διαχείριση της ενέργειας. Έτσι, μειώνονται σημαντικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η ολοκλήρωση αυτών των τεχνολογιών δεν ωφελεί μόνο το περιβάλλον, αλλά και τη λειτουργική αποδοτικότητα της Capital Offshore, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος (OPEX) και αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα του στόλου της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προχώρησαν πρόσφατα οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των G7 που πραγματοποιήθηκε στον Καναδά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ