
Παρά την πτωτική πορεία που ακολούθησαν οι ναύλοι των containerships τους περασμένους μήνες, τα τρέχοντα δεδομένα προκαλούν αισιοδοξία για το μέλλον. Όπως υπογραμμίζεται σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, το γεγονός αυτό οφείλεται σε πληθώρα παραγόντων, κυρίως όμως στην άνοδο των αμερικανικών εισαγωγών.
Ειδικότερα, σημειώνεται άνοδος των εισαγωγών εμπορευμάτων στις ΗΠΑ λόγω της ανησυχίας που επικρατεί αναφορικά με δυνητικές απεργίες των λιμενεργατών καθώς και λόγω της στρατηγικής που αναμένεται να χαράξει ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, από την 1η Ιανουαρίου 2025, οπότε και αναμένεται να αναλάβει τα καθήκοντά του.
Παράλληλα, η εύφλεκτη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να διαδραματίζει καίριο ρόλο για την αγορά των containerships, οδηγώντας σε επιμήκυνση της διάρκειας των ταξιδιών και συνεπώς σε άνοδο της ζήτησης τονομιλίων. Στο πλαίσιο αυτό, Ερυθρά Θάλασσα και Διώρυγα του Σουέζ θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο επίκεντρο και το 2025, αναφέρει η Intermodal, καθώς αποσυμφόρηση της κατάστασης στη Μέση Ανατολή θα οδηγούσε σε επιστροφή των πλοίων στη Διώρυγα του Σουέζ, μεταβάλλοντας άρδην τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς.
Σε κάθε περίπτωση, ο παγκόσμιος στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρίσκεται σε ισχυρή ρότα ανάπτυξης 8,1% για το 2024. Η εξέλιξη αυτή δεν αναμένεται να αλλάξει τα ερχόμενα έτη, καθώς το orderbook αριθμεί 730 πλοία αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 7,6 εκατ. TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ