
Η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι υπεύθυνη για το 60% της μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ευρώπη ετησίως αποτελώντας μια ασύγκριτα πιο «πράσινη» επιλογή σε σχέση με τις οδικές μεταφορές όπως επισημάνθηκε στο πάνελ, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Southeast Europe Connectivity Forum ΙΙ (SECF), το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024 στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη.
Ο Δρ. Νικόλαος Λιάπης, Managing Partner ActaNonVerba; Πρόεδρος ΕΛ.Ι.Ν.Τ.-Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας , Μέλος ΔΣ ΕΕΝΜΑ τόνισε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων αφορά ένα κομμάτι της συνολικής εφοδιαστικής αλυσίδας, ήτοι 1.200 ενεργές επίσημες διαδρομές στην Ε.Ε. και 1,8 δις. τόνους ετήσιας διακίνησης εμπορευμάτων ενεργειακά πολύ πιο αποδοτικής, σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, καθώς και οικονομικότερης.
Ο Γιώργος Σουραβλάς, CEO Line Line Marine S.A., Μέλος ΕΕΝΜΑ, σημείωσε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων στηρίζει την οικονομία των νησιών, ενώ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην πράσινη προοπτική της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων. Παράλληλα έκανε λόγο για τα νέα πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία λέγοντας ότι δεν έχει αποφασιστεί από την Ε.Ε. ποιο θα είναι το εναλλακτικό καύσιμο που θα επιτρέψει στα πλοία να εισέλθουν με αξιώσεις στην εποχή της πράσινης μετάβασης.
Ο Στράτος Τσαλαμανιός, Co-CEO Mylaki Shipping Agency Ltd and Seaven Tanker & Dry Management Inc, Ταμίας ΔΣ ΕΕΝΜΑ, υπογράμμισε ότι ο στόλος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων είναι σχετικά γερασμένος και χρειάζεται ανανέωση. Στο πλαίσιο αυτό είπε ότι η Ε.Ε. απαιτείται να βοηθήσει τις εταιρίες με κίνητρα, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο στόλος.
Η Αλεξάνδρα Γκανά, Operation Manager, GANMAR Shipping, Μέλος ΔΣ ΕΕΝΜΑ, υπογράμμισε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του 60% των εμπορευμάτων στην Ευρώπη και ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα είναι πολύ σημαντική. Η κα. Γκανά στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη να υπάρξουν χρηματοοικονομικά εργαλεία, τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα στον κλάδο να ανανεώσει τον στόλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ