
Η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι υπεύθυνη για το 60% της μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ευρώπη ετησίως αποτελώντας μια ασύγκριτα πιο «πράσινη» επιλογή σε σχέση με τις οδικές μεταφορές όπως επισημάνθηκε στο πάνελ, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Southeast Europe Connectivity Forum ΙΙ (SECF), το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024 στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη.
Ο Δρ. Νικόλαος Λιάπης, Managing Partner ActaNonVerba; Πρόεδρος ΕΛ.Ι.Ν.Τ.-Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας , Μέλος ΔΣ ΕΕΝΜΑ τόνισε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων αφορά ένα κομμάτι της συνολικής εφοδιαστικής αλυσίδας, ήτοι 1.200 ενεργές επίσημες διαδρομές στην Ε.Ε. και 1,8 δις. τόνους ετήσιας διακίνησης εμπορευμάτων ενεργειακά πολύ πιο αποδοτικής, σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, καθώς και οικονομικότερης.
Ο Γιώργος Σουραβλάς, CEO Line Line Marine S.A., Μέλος ΕΕΝΜΑ, σημείωσε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων στηρίζει την οικονομία των νησιών, ενώ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην πράσινη προοπτική της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων. Παράλληλα έκανε λόγο για τα νέα πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία λέγοντας ότι δεν έχει αποφασιστεί από την Ε.Ε. ποιο θα είναι το εναλλακτικό καύσιμο που θα επιτρέψει στα πλοία να εισέλθουν με αξιώσεις στην εποχή της πράσινης μετάβασης.
Ο Στράτος Τσαλαμανιός, Co-CEO Mylaki Shipping Agency Ltd and Seaven Tanker & Dry Management Inc, Ταμίας ΔΣ ΕΕΝΜΑ, υπογράμμισε ότι ο στόλος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων είναι σχετικά γερασμένος και χρειάζεται ανανέωση. Στο πλαίσιο αυτό είπε ότι η Ε.Ε. απαιτείται να βοηθήσει τις εταιρίες με κίνητρα, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο στόλος.
Η Αλεξάνδρα Γκανά, Operation Manager, GANMAR Shipping, Μέλος ΔΣ ΕΕΝΜΑ, υπογράμμισε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του 60% των εμπορευμάτων στην Ευρώπη και ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα είναι πολύ σημαντική. Η κα. Γκανά στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη να υπάρξουν χρηματοοικονομικά εργαλεία, τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα στον κλάδο να ανανεώσει τον στόλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ