
Με έναν μεστό και ουσιαστικό λόγο από το Trinity House του Λονδίνου, εκεί απ’ όπου πριν από έξι χρόνια ξεκίνησε η θητεία του ως προέδρου της INTERCARGO, o κ. Δημήτρης Φαφαλιός αναφέρθηκε στον ρόλο της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου στη νέα πραγματικότητα του κλάδου. Στο δείπνο που παρέθεσε η INTERCARGO, τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης που λαμβάνει χώρα σήμερα, το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι της ελληνικής, της βρετανικής αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
«Τα προηγούμενα χρόνια ήμασταν ο φτωχός συγγενής μεταξύ των κύριων ναυτιλιακών αγορών στη σκιά των LNG carriers, containerships, Ro-Ro, ferries και tankers. Η αξιοσημείωτη ανάπτυξή μας αντανακλά την αντίστοιχη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας και του πληθυσμού, ιδιαίτερα σε Ασία, Μέση Ανατολή, Αφρική και Νότια Αμερική», ανέφερε ο κ. Φαφαλιός, αφού πρώτα είχε τονίσει ότι ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers οδεύει ολοταχώς για τα 13.500 πλοία.
Ο πρόεδρος της INTERCARGO σημείωσε επίσης ότι το μοντέλο της dry bulk ναυτιλίας την καθιστά αποδοτική και υπεύθυνη απέναντι στις ραγδαία εξελισσόμενες γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις και, μέσω της συνεργασίας με λιμάνια, ναυλωτές, εισαγωγείς, ασφαλιστές κ.ά., ο κλάδος καταφέρνει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις ταχύτερα από τις κυβερνήσεις.
Ακόμη, τόνισε ότι οι πολεμικές συρράξεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή έχουν καταδείξει την ευελιξία και την ταχύτητα ανταπόκρισης της βιομηχανίας. «Βλέπουμε trade patterns να μεταβάλλονται μέρα με τη μέρα. Και η dry bulk ναυτιλία, ως μέρος των παγκόσμιων διά θαλάσσης μεταφορών, εγγυάται την ευημερία σε όλα τα κράτη».
Ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε και στην αλληλένδετη σχέση του Λονδίνου με τη ναυτιλία, δεδομένου ότι η βρετανική πρωτεύουσα ανέκαθεν αποτελούσε κέντρο ανάπτυξης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, όπως μεσιτικών, νομικών, τραπεζικών κ.ά.
Η ναυτιλία αποτελεί έναν ενεργειακά αποδοτικό κλάδο, που αναζητά διαρκώς τη μείωση του περιβαλλοντικού της αντικτύπου, υπογράμμισε ο κ. Φαφαλιός και πρόσθεσε: «Οι παγκόσμιοι κανονισμοί που αναπτύσσονται στον ΙΜΟ στο Λονδίνο καθιστούν τη ναυτιλία τη μοναδική βιομηχανία με ένα παγκόσμιο πλαίσιο για την αποανθρακοποίηση. Παρ’ όλα αυτά, η ναυτιλία δεν παράγει τα νέα, εναλλακτικά, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών καύσιμα, απαραίτητα για τους στόχους του 2050. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να διασφαλίσουν πράσινα και ασφαλή καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες. Και εάν η προμήθεια αυτών των καυσίμων εκτραπεί σε καταναλωτές στη στεριά, συχνά για πολιτικούς λόγους, οι επιδράσεις για τη ναυτιλία και κατά συνέπεια για τον παγκόσμιο πληθυσμό θα είναι ισχυρές».
Φωτογραφία: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ