
Με έναν μεστό και ουσιαστικό λόγο από το Trinity House του Λονδίνου, εκεί απ’ όπου πριν από έξι χρόνια ξεκίνησε η θητεία του ως προέδρου της INTERCARGO, o κ. Δημήτρης Φαφαλιός αναφέρθηκε στον ρόλο της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου στη νέα πραγματικότητα του κλάδου. Στο δείπνο που παρέθεσε η INTERCARGO, τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης που λαμβάνει χώρα σήμερα, το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι της ελληνικής, της βρετανικής αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
«Τα προηγούμενα χρόνια ήμασταν ο φτωχός συγγενής μεταξύ των κύριων ναυτιλιακών αγορών στη σκιά των LNG carriers, containerships, Ro-Ro, ferries και tankers. Η αξιοσημείωτη ανάπτυξή μας αντανακλά την αντίστοιχη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας και του πληθυσμού, ιδιαίτερα σε Ασία, Μέση Ανατολή, Αφρική και Νότια Αμερική», ανέφερε ο κ. Φαφαλιός, αφού πρώτα είχε τονίσει ότι ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers οδεύει ολοταχώς για τα 13.500 πλοία.

Ο πρόεδρος της INTERCARGO σημείωσε επίσης ότι το μοντέλο της dry bulk ναυτιλίας την καθιστά αποδοτική και υπεύθυνη απέναντι στις ραγδαία εξελισσόμενες γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις και, μέσω της συνεργασίας με λιμάνια, ναυλωτές, εισαγωγείς, ασφαλιστές κ.ά., ο κλάδος καταφέρνει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις ταχύτερα από τις κυβερνήσεις.
Ακόμη, τόνισε ότι οι πολεμικές συρράξεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή έχουν καταδείξει την ευελιξία και την ταχύτητα ανταπόκρισης της βιομηχανίας. «Βλέπουμε trade patterns να μεταβάλλονται μέρα με τη μέρα. Και η dry bulk ναυτιλία, ως μέρος των παγκόσμιων διά θαλάσσης μεταφορών, εγγυάται την ευημερία σε όλα τα κράτη».
Ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε και στην αλληλένδετη σχέση του Λονδίνου με τη ναυτιλία, δεδομένου ότι η βρετανική πρωτεύουσα ανέκαθεν αποτελούσε κέντρο ανάπτυξης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, όπως μεσιτικών, νομικών, τραπεζικών κ.ά.
Η ναυτιλία αποτελεί έναν ενεργειακά αποδοτικό κλάδο, που αναζητά διαρκώς τη μείωση του περιβαλλοντικού της αντικτύπου, υπογράμμισε ο κ. Φαφαλιός και πρόσθεσε: «Οι παγκόσμιοι κανονισμοί που αναπτύσσονται στον ΙΜΟ στο Λονδίνο καθιστούν τη ναυτιλία τη μοναδική βιομηχανία με ένα παγκόσμιο πλαίσιο για την αποανθρακοποίηση. Παρ’ όλα αυτά, η ναυτιλία δεν παράγει τα νέα, εναλλακτικά, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών καύσιμα, απαραίτητα για τους στόχους του 2050. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να διασφαλίσουν πράσινα και ασφαλή καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες. Και εάν η προμήθεια αυτών των καυσίμων εκτραπεί σε καταναλωτές στη στεριά, συχνά για πολιτικούς λόγους, οι επιδράσεις για τη ναυτιλία και κατά συνέπεια για τον παγκόσμιο πληθυσμό θα είναι ισχυρές».
Φωτογραφία: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ