
Με έναν μεστό και ουσιαστικό λόγο από το Trinity House του Λονδίνου, εκεί απ’ όπου πριν από έξι χρόνια ξεκίνησε η θητεία του ως προέδρου της INTERCARGO, o κ. Δημήτρης Φαφαλιός αναφέρθηκε στον ρόλο της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου στη νέα πραγματικότητα του κλάδου. Στο δείπνο που παρέθεσε η INTERCARGO, τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης που λαμβάνει χώρα σήμερα, το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι της ελληνικής, της βρετανικής αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
«Τα προηγούμενα χρόνια ήμασταν ο φτωχός συγγενής μεταξύ των κύριων ναυτιλιακών αγορών στη σκιά των LNG carriers, containerships, Ro-Ro, ferries και tankers. Η αξιοσημείωτη ανάπτυξή μας αντανακλά την αντίστοιχη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας και του πληθυσμού, ιδιαίτερα σε Ασία, Μέση Ανατολή, Αφρική και Νότια Αμερική», ανέφερε ο κ. Φαφαλιός, αφού πρώτα είχε τονίσει ότι ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers οδεύει ολοταχώς για τα 13.500 πλοία.
Ο πρόεδρος της INTERCARGO σημείωσε επίσης ότι το μοντέλο της dry bulk ναυτιλίας την καθιστά αποδοτική και υπεύθυνη απέναντι στις ραγδαία εξελισσόμενες γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις και, μέσω της συνεργασίας με λιμάνια, ναυλωτές, εισαγωγείς, ασφαλιστές κ.ά., ο κλάδος καταφέρνει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις ταχύτερα από τις κυβερνήσεις.
Ακόμη, τόνισε ότι οι πολεμικές συρράξεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή έχουν καταδείξει την ευελιξία και την ταχύτητα ανταπόκρισης της βιομηχανίας. «Βλέπουμε trade patterns να μεταβάλλονται μέρα με τη μέρα. Και η dry bulk ναυτιλία, ως μέρος των παγκόσμιων διά θαλάσσης μεταφορών, εγγυάται την ευημερία σε όλα τα κράτη».
Ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε και στην αλληλένδετη σχέση του Λονδίνου με τη ναυτιλία, δεδομένου ότι η βρετανική πρωτεύουσα ανέκαθεν αποτελούσε κέντρο ανάπτυξης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, όπως μεσιτικών, νομικών, τραπεζικών κ.ά.
Η ναυτιλία αποτελεί έναν ενεργειακά αποδοτικό κλάδο, που αναζητά διαρκώς τη μείωση του περιβαλλοντικού της αντικτύπου, υπογράμμισε ο κ. Φαφαλιός και πρόσθεσε: «Οι παγκόσμιοι κανονισμοί που αναπτύσσονται στον ΙΜΟ στο Λονδίνο καθιστούν τη ναυτιλία τη μοναδική βιομηχανία με ένα παγκόσμιο πλαίσιο για την αποανθρακοποίηση. Παρ’ όλα αυτά, η ναυτιλία δεν παράγει τα νέα, εναλλακτικά, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών καύσιμα, απαραίτητα για τους στόχους του 2050. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να διασφαλίσουν πράσινα και ασφαλή καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες. Και εάν η προμήθεια αυτών των καυσίμων εκτραπεί σε καταναλωτές στη στεριά, συχνά για πολιτικούς λόγους, οι επιδράσεις για τη ναυτιλία και κατά συνέπεια για τον παγκόσμιο πληθυσμό θα είναι ισχυρές».
Φωτογραφία: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Η μετάβαση προς τα έξυπνα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία επιταχύνεται, καθώς η HD Hyundai έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για το VesselWise από…
Στη λίστα προτεραιοτήτων της νιγηριανής κυβέρνησης συμπεριλαμβάνεται η ενίσχυση του ρόλου της χώρας ως βασικού «παίκτη» στον χάρτη της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου. Η επιδίωξη…
Σημάδια επιβράδυνσης της καθοδικής πορείας παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους ωστόσο να υποχωρούν για 17η διαδοχική εβδομάδα.…
Σε κλίμα εορταστικής ατμόσφαιρας, λίγες ώρες μετά την έναρξη της φετινής εκπαιδευτικής χρονιάς και τον συμβολικό εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του…
Από τις 14 Οκτωβρίου 2025, οι ΗΠΑ θα επιβάλλουν λιμενικά τέλη σε πλοία που ανήκουν ή διαχειρίζονται από κινεζικές εταιρείες, καθώς και σε πλοία…
Η ισραηλινή κυβέρνηση ανακοίνωσε τις πρώτες ώρες σήμερα ότι ενέκρινε την πρώτη φάση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και απελευθέρωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ