
Η REGENT Craft, κατασκευαστής υβριδικών πλοίων (seagliders), ανακοίνωσε πρόσφατα μια σημαντική συνεργασία με την UrbanLink Air Mobility, εταιρεία προηγμένης αεροκινητικότητας με έδρα τη Νότια Φλόριντα. Η UrbanLink παρήγγειλε 27 seagliders Viceroy, τα οποία θα ξεκινήσουν να επιχειρούν στη Νότια Φλόριντα και στο Πουέρτο Ρίκο το 2027, ενισχύοντας τα τοπικά δίκτυα ηλεκτρικών μεταφορών και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη πολυτροπικών οικοσυστημάτων μεταφορών μηδενικών εκπομπών.
Τα seagliders είναι πλήρως ηλεκτρικά σκάφη, σχεδιασμένα να εκμεταλλεύονται το φαινόμενο επίδρασης εδάφους (ground effect), το οποίο τους επιτρέπει να αιωρούνται λίγα μέτρα πάνω από την επιφάνεια του νερού. Εκμεταλλευόμενα το φαινόμενο αυτό, τα Viceroy επιτυγχάνουν υψηλές ταχύτητες έως και 180 mph (περίπου 290 χλμ./ώρα), με δυνατότητα κάλυψης αποστάσεων έως και 180 μιλίων (290 χλμ.) με μία μόνο φόρτιση. Αυτή η αεροδυναμική αρχή μειώνει την αντίσταση του αέρα, επιτρέποντας στο σκάφος να κινείται γρήγορα και αποδοτικά, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική του λειτουργία το καθιστά φιλικό προς το περιβάλλον.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υδροπλάνα, τα seagliders δεν απογειώνονται σε μεγάλα ύψη. Αντίθετα, παραμένουν σε χαμηλό ύψος, μόλις λίγα μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, χρησιμοποιώντας τον αεροδυναμικό μηχανισμό του φαινομένου εδάφους για να επιτύχουν υψηλή ενεργειακή απόδοση και να διασφαλίσουν σταθερή πλεύση.
Τα seagliders θα ενισχύσουν την υπάρχουσα υποδομή μεταφορών στις πόλεις Μαϊάμι και Σαν Χουάν, προσφέροντας γρήγορες και βιώσιμες λύσεις για τις παράκτιες μετακινήσεις. Σύμφωνα με την UrbanLink, τα νέα αυτά μέσα θα ενσωματωθούν αρμονικά με τα υφιστάμενα ηλεκτρικά οχήματα και τα eVTOL jets, δημιουργώντας ένα πλήρως ηλεκτρικό δίκτυο μεταφορών, που θα συνδέει χερσαίες και θαλάσσιες διαδρομές.
Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας εκτιμάται ότι θα μπορούσε να εξυπηρετήσει έως και 4,3 εκατ. επιβάτες ετησίως μόνο στο Μαϊάμι. Παράλληλα, πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για τη χρήση των seagliders, με το 88% των κατοίκων του Μαϊάμι να δηλώνουν πρόθυμοι να τα χρησιμοποιήσουν για περιφερειακά παράκτια ταξίδια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα νερά της ναυτιλίας έρχεται να ταράξει για ακόμη μία φορά η κινεζική COSCO Shipping με μια άνευ προηγούμενου παραγγελία. Συγκεκριμένα, ο κολοσσός της…

Επιταχύνθηκε και τον Νοέμβριο εφέτος ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού, καθώς αυξήθηκε 2,4% από αύξηση 2% τον Οκτώβριο και έναντι αύξησης επίσης 2,4% τον…

Η Τουρκία θα εγγυηθεί τη ροή του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουγγαρία, όπως δήλωσε σήμερα ο ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν ότι συμφωνήθηκε κατά…

Επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ σε έργα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες που δεν έχουν τεχνολογικά τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών…

Σε τροχιά παγίωσης κινείται η αγορά του LNG bunkering, σπάζοντας το φράγμα των 4 εκατ. τόνων ετησίως (σε παγκόσμιο επίπεδο). Η επίδοση αυτή, η…

Η εκεχειρία ΗΠΑ-Κίνας και η πρόσφατη αναβολή του IMO-NZF έχουν αλλάξει τα δεδομένα στον ναυτιλιακό κλάδο, με την αγορά νεότευκτων να βρίσκεται σε καλό…

Σε μια δραστική αναθεώρηση, που δύναται να προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στο παγκόσμιο εμπόριο, προσανατολίζονται οι χώρες της G7 και η ΕΕ, εξετάζοντας την επιβολή…

Συνεχίζονται οι διερευνητικές επαφές για την ιδιωτικοποίηση της νοτιοκορεατικής HMM, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αποτυχία των προηγούμενων προσπαθειών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της χώρας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ