
															Οι πρωτοβουλίες υιοθέτησης αμμωνίας στη ναυτιλία συνεχίζονται, με την Amogy να πραγματοποιεί ένα σημαντικό βήμα με τη μετατροπή ενός ιστορικού ρυμουλκού.
Πρόκειται για το «NH₃ Kraken», το οποίο συμμετέχει σε μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία με επίκεντρο την τεχνολογική καινοτομία στη ναυτιλία. Το εν λόγω ρυμουλκό κατασκευάστηκε το 1957 και πλέον, μετά την ολοκλήρωση εκτεταμένων εργασιών αναβάθμισής του, γράφει ιστορία, καθώς αποτελεί το πρώτο πλοίο στον κόσμο που κινείται αποκλειστικά με καύσιμο αμμωνίας.
Μετά την εγκατάσταση ενός πρωτοποριακού συστήματος μετατροπής αμμωνίας σε ηλεκτρική ενέργεια, το «NH₃ Kraken» ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι, διαπλέοντας έναν παραπόταμο του ποταμού Χάντσον, βόρεια της Νέας Υόρκης. Αυτό που καθιστά το ταξίδι ακόμα πιο βιώσιμο είναι η χρήση πράσινης αμμωνίας, η οποία παράγεται εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Στον πυρήνα αυτής της καινοτομίας βρίσκεται η τεχνολογία διάσπασης αμμωνίας (ammonia cracking) της Amogy. Αυτή η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας διαδικασία μετατρέπει την υγρή αμμωνία σε καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, διασπώντας την στα δύο βασικά της στοιχεία, το υδρογόνο και το άζωτο. Το υδρογόνο στη συνέχεια διοχετεύεται σε κυψέλη καυσίμου (fuel cell), όπου παράγεται ενέργεια χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂).
Η τεχνολογία αυτή δεν περιορίζεται μόνο στη ναυτιλία. Η Amogy έχει ήδη δοκιμάσει επιτυχώς το σύστημά της σε διάφορες εφαρμογές, όπως ένα εμπορικό γεωργικό τρακτέρ, ένα ημιφορτηγό, καθώς και ένα drone. Αυτές οι δοκιμές αποδεικνύουν τις ευρείες δυνατότητες της τεχνολογίας μετατροπής αμμωνίας σε ενέργεια, με προοπτικές εφαρμογής σε πολλούς βιομηχανικούς τομείς που απαιτούν καθαρές, βιώσιμες ενεργειακές λύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών




Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ