
Οι πρωτοβουλίες υιοθέτησης αμμωνίας στη ναυτιλία συνεχίζονται, με την Amogy να πραγματοποιεί ένα σημαντικό βήμα με τη μετατροπή ενός ιστορικού ρυμουλκού.
Πρόκειται για το «NH₃ Kraken», το οποίο συμμετέχει σε μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία με επίκεντρο την τεχνολογική καινοτομία στη ναυτιλία. Το εν λόγω ρυμουλκό κατασκευάστηκε το 1957 και πλέον, μετά την ολοκλήρωση εκτεταμένων εργασιών αναβάθμισής του, γράφει ιστορία, καθώς αποτελεί το πρώτο πλοίο στον κόσμο που κινείται αποκλειστικά με καύσιμο αμμωνίας.
Μετά την εγκατάσταση ενός πρωτοποριακού συστήματος μετατροπής αμμωνίας σε ηλεκτρική ενέργεια, το «NH₃ Kraken» ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι, διαπλέοντας έναν παραπόταμο του ποταμού Χάντσον, βόρεια της Νέας Υόρκης. Αυτό που καθιστά το ταξίδι ακόμα πιο βιώσιμο είναι η χρήση πράσινης αμμωνίας, η οποία παράγεται εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Στον πυρήνα αυτής της καινοτομίας βρίσκεται η τεχνολογία διάσπασης αμμωνίας (ammonia cracking) της Amogy. Αυτή η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας διαδικασία μετατρέπει την υγρή αμμωνία σε καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, διασπώντας την στα δύο βασικά της στοιχεία, το υδρογόνο και το άζωτο. Το υδρογόνο στη συνέχεια διοχετεύεται σε κυψέλη καυσίμου (fuel cell), όπου παράγεται ενέργεια χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂).
Η τεχνολογία αυτή δεν περιορίζεται μόνο στη ναυτιλία. Η Amogy έχει ήδη δοκιμάσει επιτυχώς το σύστημά της σε διάφορες εφαρμογές, όπως ένα εμπορικό γεωργικό τρακτέρ, ένα ημιφορτηγό, καθώς και ένα drone. Αυτές οι δοκιμές αποδεικνύουν τις ευρείες δυνατότητες της τεχνολογίας μετατροπής αμμωνίας σε ενέργεια, με προοπτικές εφαρμογής σε πολλούς βιομηχανικούς τομείς που απαιτούν καθαρές, βιώσιμες ενεργειακές λύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ