
Mε αύξηση εσόδων και κερδοφορίας έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2024 για τον όμιλο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), με όλους τους σημαντικούς τομείς δραστηριότητας -εμπορευματοκιβώτια, συμβατικό φορτίο, κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα- να ακολουθούν ανοδική πορεία. Αναλυτικότερα, τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα αυξήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο κατά 17,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 και διαμορφώθηκαν στα 48,4 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,2%, στα 22,4 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά (EBITDA) έφτασαν στα 20,8 εκατ., αυξημένα κατά 37,6% και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων σημείωσαν άνοδο σε ποσοστό 62,3%, στα 13,6 εκατ., όπως προκύπτει από την έγκριση της εξαμηνιαίας οικονομικής έκθεσης από το διοικητικό συμβούλιο.
Ως προς τις επιμέρους δραστηριότητες, ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7% (στα 34,3 εκατ.), στο συμβατικό φορτίο η άνοδος διαμορφώθηκε στο 20,7% (στα 10,9 εκατ.) και στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα) κατεγράφησαν επίσης σημαντικές αυξήσεις κατά 11,0% και 108,5% αντίστοιχα (στα 2,1 εκατ. και 0,6 εκατ. αντίστοιχα).
Κατά τα λοιπά, το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθε στα 2,8 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να επιταχυνθεί στο δεύτερο μισό του έτους, με αγορές νέων μηχανήματων στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και διαφόρων μηχανήματων φορτοεκφορτώσεων. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη αναβαθμίσεις υποδομών και εξοπλισμού του Λιμένος.
«Η δυναμική έναρξη του 2024 αναδεικνύει την πρόοδο στην επίτευξη των στόχων μας. Ενεργώντας συλλογικά και βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού μας, υλοποιούμε ενέργειες που ισχυροποιούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του λιμένος της Θεσσαλονίκης στο διεθνές εμπόριο, προάγοντας τη συνδεσιμότητα, την ανάπτυξη της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας και της χώρας στο σύνολό της. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην αναβάθμιση του λιμένος έχοντας δρομολογήσει έργα σε επίπεδο υποδομών και εξοπλισμού στις εγκαταστάσεις μας για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους» επισήμανε ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος και ευχαρίστησε «όλους τους ανθρώπους» του ΟΛΘ για την αφοσίωσή τους, «η οποία συνέβαλε καθοριστικά σε αυτές τις ισχυρές επιδόσεις».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ