
Mε αύξηση εσόδων και κερδοφορίας έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2024 για τον όμιλο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), με όλους τους σημαντικούς τομείς δραστηριότητας -εμπορευματοκιβώτια, συμβατικό φορτίο, κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα- να ακολουθούν ανοδική πορεία. Αναλυτικότερα, τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα αυξήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο κατά 17,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 και διαμορφώθηκαν στα 48,4 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,2%, στα 22,4 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά (EBITDA) έφτασαν στα 20,8 εκατ., αυξημένα κατά 37,6% και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων σημείωσαν άνοδο σε ποσοστό 62,3%, στα 13,6 εκατ., όπως προκύπτει από την έγκριση της εξαμηνιαίας οικονομικής έκθεσης από το διοικητικό συμβούλιο.
Ως προς τις επιμέρους δραστηριότητες, ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7% (στα 34,3 εκατ.), στο συμβατικό φορτίο η άνοδος διαμορφώθηκε στο 20,7% (στα 10,9 εκατ.) και στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα) κατεγράφησαν επίσης σημαντικές αυξήσεις κατά 11,0% και 108,5% αντίστοιχα (στα 2,1 εκατ. και 0,6 εκατ. αντίστοιχα).
Κατά τα λοιπά, το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθε στα 2,8 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να επιταχυνθεί στο δεύτερο μισό του έτους, με αγορές νέων μηχανήματων στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και διαφόρων μηχανήματων φορτοεκφορτώσεων. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη αναβαθμίσεις υποδομών και εξοπλισμού του Λιμένος.
«Η δυναμική έναρξη του 2024 αναδεικνύει την πρόοδο στην επίτευξη των στόχων μας. Ενεργώντας συλλογικά και βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού μας, υλοποιούμε ενέργειες που ισχυροποιούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του λιμένος της Θεσσαλονίκης στο διεθνές εμπόριο, προάγοντας τη συνδεσιμότητα, την ανάπτυξη της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας και της χώρας στο σύνολό της. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην αναβάθμιση του λιμένος έχοντας δρομολογήσει έργα σε επίπεδο υποδομών και εξοπλισμού στις εγκαταστάσεις μας για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους» επισήμανε ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος και ευχαρίστησε «όλους τους ανθρώπους» του ΟΛΘ για την αφοσίωσή τους, «η οποία συνέβαλε καθοριστικά σε αυτές τις ισχυρές επιδόσεις».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ιράν, έπειτα από ισχυρή…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Αύξηση 0,9% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Φεβρουάριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Φεβρουαρίου 2024, έναντι μείωσης 0,1%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ