
Με δεδομένο, από την μία πλευρά, ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες και από την άλλη η θέσπιση νέων αυστηρότερων στόχων για τις εκπομπές CO2 οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ το 2025, οδηγούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην βάση ενός δύσκολου προβλήματος που πρέπει άμεσα να επιλύσουν.
Σήμερα, όπως έχουν τα πράγματα, μόνο η Geely και η SAIC δεν χρειάζεται να ανησυχούν για πρόστιμα που θα προέρχονται από τις εκπομπές ρύπων. Αντίθετα, η VW και η Ford βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο μεγάλων προστίμων. Αν εφαρμοστούν αυτά τότε σίγουρα θα βρεθούν σε δεινή οικονομική κατάσταση.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει ένα χρονοδιάγραμμα στους κατασκευαστές που έχει να κάνει με τις μέσες εκπομπές ρύπων των νέων μοντέλων της. Από το 2020, αυτός ο μέσος όρος ήταν 116 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Από το επόμενο έτος, ο μέσος όρος θα μειωθεί στα 94 γρ/χλμ, ενώ το 2030 θα πέσει στα 50 γρ/χλμ μέχρι το 2035, όπου ο μέσος όρος θα πρέπει να είναι μηδενικός.
Το σίγουρο είναι ότι όλα τα μέτρα έχουν αποδώσει καθώς κατάφεραν να μειώσουν τους ρύπους σε όλη την Ευρώπη από τα 152γρ/χλμ το 2019 σε 107 γρ/χλμ το 2023. Αυτός ο αριθμός των ρύπων δυστυχώς αναμένεται να ανέβει μετά την μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό συνέβη κυρίως λόγω έλλειψης επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πολλές χώρες της Ευρώπης και ειδικότερα στην Γερμανία που θεωρείται η μεγαλύτερη αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.
Για να επιτευχθεί ο αυστηρότερος στόχος της ΕΕ για το 2025, οι πωλήσεις EV θα πρέπει να καταγράφουν αύξηση και σε καμία περίπτωση μείωση. Όπως επισημαίνει η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Dataforce, η θέση των κατασκευαστών είναι δύσκολη. Εύκολο έργο έχουν μόνο δύο εταιρείες που βρίσκονται ήδη κάτω από το όριο των 93,4 γρ/χλμ. Είναι ο Όμιλος SAIC, ο οποίος κατέχει τη μάρκα MG και η Geely που κατέχει, μεταξύ άλλων, τις μάρκες Volvo και Polestar. Η Toyota (105 γρ/χλμ) και η BMW (106 γρ/χλμ) βρίσκονται κοντά στον στόχο τους, ενώ δύσκολο έργο έχουν η Volkswagen (123 γρ/χλμ) και Ford (125 γρ/χλμ), που σε περίπτωση προστίμων θα αναγκαστούν να δώσουν τεράστια ποσά για πρόστιμα.
Αναλύσεις των δεδομένων κάνουν λόγο ότι μια αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς υβριδικά αυτοκίνητα στο χαρτοφυλάκιό της θα χρειαστεί το 37% του συνόλου των πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Μια άλλη τακτική που έχει ακολουθηθεί παλιότερα είναι η αγορά πιστοποιητικών εκπομπών από κατασκευαστές που διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε εταιρείες με υψηλές εκπομπές ρύπων να κατεβάσουν τον μέσο όρο.
Ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας που θα δώσει λύση στο πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να υπάρχει σημαντική μείωση των τιμών. Ήδη τους τελευταίους μήνες βλέπουμε πτώση τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ως ένα βαθμό οφείλεται και στην αντίστοιχη μείωση των τιμών των μπαταριών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η BIMCO, μέσω νέας πρωτοβουλίας της, ενισχύει τις προσπάθειες για διαφύλαξη του πληθυσμού των φαλαινών από συγκρούσεις με τα κύτη πλοίων που εκτελούν πλόες…
Το πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό πλοίο μεγάλης εμβέλειας μπαίνει πλέον σε φάση σχεδιασμού, με τη Fleetzero και την Glosten να συνεργάζονται για μια τέτοια πρωτοβουλία. Σε…
Η πράσινη μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου συνεχίζει δυναμικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόσφατα, η κυβέρνηση του ΗΒ παρείχε οικονομική ενίσχυση σε κοινοπραξία με σκοπό την…
Μετά από δεκαετίες προσδοκιών και άκαρπων προσπαθειών, η Ελλάδα απέκτησε έναν σύγχρονο Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (Ν. 5020/2023), ο οποίος έρχεται να καλύψει τα…
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ