
Με δεδομένο, από την μία πλευρά, ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες και από την άλλη η θέσπιση νέων αυστηρότερων στόχων για τις εκπομπές CO2 οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ το 2025, οδηγούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην βάση ενός δύσκολου προβλήματος που πρέπει άμεσα να επιλύσουν.
Σήμερα, όπως έχουν τα πράγματα, μόνο η Geely και η SAIC δεν χρειάζεται να ανησυχούν για πρόστιμα που θα προέρχονται από τις εκπομπές ρύπων. Αντίθετα, η VW και η Ford βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο μεγάλων προστίμων. Αν εφαρμοστούν αυτά τότε σίγουρα θα βρεθούν σε δεινή οικονομική κατάσταση.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει ένα χρονοδιάγραμμα στους κατασκευαστές που έχει να κάνει με τις μέσες εκπομπές ρύπων των νέων μοντέλων της. Από το 2020, αυτός ο μέσος όρος ήταν 116 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Από το επόμενο έτος, ο μέσος όρος θα μειωθεί στα 94 γρ/χλμ, ενώ το 2030 θα πέσει στα 50 γρ/χλμ μέχρι το 2035, όπου ο μέσος όρος θα πρέπει να είναι μηδενικός.
Το σίγουρο είναι ότι όλα τα μέτρα έχουν αποδώσει καθώς κατάφεραν να μειώσουν τους ρύπους σε όλη την Ευρώπη από τα 152γρ/χλμ το 2019 σε 107 γρ/χλμ το 2023. Αυτός ο αριθμός των ρύπων δυστυχώς αναμένεται να ανέβει μετά την μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό συνέβη κυρίως λόγω έλλειψης επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πολλές χώρες της Ευρώπης και ειδικότερα στην Γερμανία που θεωρείται η μεγαλύτερη αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.
Για να επιτευχθεί ο αυστηρότερος στόχος της ΕΕ για το 2025, οι πωλήσεις EV θα πρέπει να καταγράφουν αύξηση και σε καμία περίπτωση μείωση. Όπως επισημαίνει η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Dataforce, η θέση των κατασκευαστών είναι δύσκολη. Εύκολο έργο έχουν μόνο δύο εταιρείες που βρίσκονται ήδη κάτω από το όριο των 93,4 γρ/χλμ. Είναι ο Όμιλος SAIC, ο οποίος κατέχει τη μάρκα MG και η Geely που κατέχει, μεταξύ άλλων, τις μάρκες Volvo και Polestar. Η Toyota (105 γρ/χλμ) και η BMW (106 γρ/χλμ) βρίσκονται κοντά στον στόχο τους, ενώ δύσκολο έργο έχουν η Volkswagen (123 γρ/χλμ) και Ford (125 γρ/χλμ), που σε περίπτωση προστίμων θα αναγκαστούν να δώσουν τεράστια ποσά για πρόστιμα.
Αναλύσεις των δεδομένων κάνουν λόγο ότι μια αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς υβριδικά αυτοκίνητα στο χαρτοφυλάκιό της θα χρειαστεί το 37% του συνόλου των πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Μια άλλη τακτική που έχει ακολουθηθεί παλιότερα είναι η αγορά πιστοποιητικών εκπομπών από κατασκευαστές που διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε εταιρείες με υψηλές εκπομπές ρύπων να κατεβάσουν τον μέσο όρο.
Ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας που θα δώσει λύση στο πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να υπάρχει σημαντική μείωση των τιμών. Ήδη τους τελευταίους μήνες βλέπουμε πτώση τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ως ένα βαθμό οφείλεται και στην αντίστοιχη μείωση των τιμών των μπαταριών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
UMAR Shipping Services Ltd, part of the UW Group, is proud to announce that it has been awarded with the Corporate Social Responsibility (CSR)…
Τις απόψεις τους σχετικά με το ακανθώδες ζήτημα των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και τις λεπτές ισορροπίες μεταξύ αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου ή επέκτασης μέσω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο φιλοξένησαν από την 1η έως και την 3η Οκτωβρίου τις εργασίες δύο σημαντικών επιτροπών της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων…
Υπέκυψε στα τραύματά του ένα μέλος του πληρώματος του υπό ολλανδική σημαία φορτηγού πλοίου «Minervagracht», το οποίο δέχθηκε επίθεση από τους αντάρτες Χούθι στον…
«Η στρατηγική σχέση της Ελλάδας με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής είναι αναβαθμισμένη και σαφώς ισχυροποιημένη. Μελετούμε από κοινού ένα ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο πλαίσιο, που…
Στην καθοριστική σημασία που διαδραματίζουν οι ναυτικοί, αλλά και γενικότερα στον ανθρώπινο παράγοντα στον κλάδο της ναυτιλίας, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση η Karin Orsel, Πρόεδρος…
Την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στη ναυτιλία τακτικών γραμμών σκιαγραφεί με νέα της ανάλυση η Sea-Intelligence. Βάσει των δεδομένων σχετικά με την εξέλιξη…
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv αναλύει τα στατιστικά δεδομένα του υπάρχοντος εμπορικού στόλου, αλλά και των παραγγελιών για νεότευκτα. Ο υπάρχων στόλος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ