
Την ετήσια έκθεση αναφορικά με τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα δημοσίευσαν πρόσφατα το Baltic Exchange και το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.
To 2024 Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index (ISCDI) Report, που αποτελεί την 11η διαδοχική έκδοση της έκθεσης, αξιολογεί τα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου με βάση παράγοντες όπως οι λιμενικές δραστηριότητες, η παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών και το γενικότερο περιβάλλον.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, η Σιγκαπούρη διατήρησε για 11ο έτος την πρωτοκαθεδρία της, πετυχαίνοντας βαθμολογία 96,23 στα 100. H κυριαρχία της Σιγκαπούρης αποδίδεται στη στρατηγική της θέση, στις ισχυρές διεθνείς προοπτικές και στο καθιερωμένο οικοσύστημα επαγγελματικών ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Το Λονδίνο βρέθηκε στη δεύτερη θέση με βαθμολογία 82,5, ενώ η Σαγκάη με βαθμολογία 81,84 διατήρησε την τρίτη θέση μεταξύ των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου. Το Χονγκ Κονγκ (79,07) και το Ντουμπάι (75,64) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, υπογραμμίζοντας τη δυναμική των συγκεκριμένων ναυτιλιακών κόμβων. Το Ρότερνταμ εδραίωσε τη θέση του ως το κορυφαίο ευρωπαϊκό ναυτιλιακό κέντρο καταλαμβάνοντας την ισχυρή έκτη θέση. Στο μεταξύ, τόσο η Αθήνα/Πειραιάς όσο και το Ningbo Zhoushan ανέβηκαν από μία θέση στην κατάταξη φέτος, στην έβδομη και όγδοη θέση αντίστοιχα. Ως αποτέλεσμα, το Αμβούργο έπεσε δύο θέσεις, στην ένατη, αλλά εξακολουθεί να διατηρεί τη θέση του στην πρώτη δεκάδα για δέκατη χρονιά. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η κορυφαία δεκάδα παρουσιάζει ελάχιστες μεταβολές σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη σταθερότητα και τις συνεχείς καλές επιδόσεις των εν λόγω ναυτιλιακών κέντρων. Τέλος, σύμφωνα με το φετινό ISCDI Report, η μέση βαθμολογία μεταξύ των δέκα πρώτων λιμένων είναι 77,12 και 69,98 για τους 20 πρώτους, ενώ ο μέσος όρος στο σύνολο των 43 κέντρων ανέρχεται σε 59,13.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η παραγωγή χάλυβα της Κίνας επιβραδύνεται, οι διεθνείς παραγωγοί σιδηρομεταλλεύματος φαίνεται να «ποντάρουν» στην αναπτυσσόμενη ινδική χαλυβουργία, προσδοκώντας νέα ώθηση στην παγκόσμια αγορά.…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ χθες, Πέμπτη 5 Ιουνίου, εν μέσω έντασης μεταξύ των…
Παρότι οι παραγγελίες πλοίων έχουν «ρίξει» ρυθμούς το 2025, το orderbook των Ελλήνων πλοιοκτητών παραμένει εξαιρετικά ισχυρό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους Ωκεανούς, «μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την προστασία των ωκεανών, την προώθηση της γαλάζιας οικονομίας, και την ευημερία των ανθρώπων…
Η συσχέτιση του orderbook και, κατά συνέπεια, της μελλοντικής προσφοράς πλοίων με τους ναύλους και τις αξίες συχνά συνιστά αντικείμενο παρατήρησης και μελέτης για…
Oι όγκοι εξαγωγών αργού πετρελαίου του Βανκούβερ έχουν εκτοξευτεί, έναν μόλις χρόνο μετά την ολοκλήρωση του έργου Trans Mountain Expansion Project (TMX). Υπενθυμίζεται ότι…
Σε απόσχιση δύο Suezmax tankers θα προβεί η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης TOP Ships. Η Rubico Inc., επί του παρόντος θυγατρική της…
Tην ανάπτυξη μιας τυποποιημένης ρήτρας, με στόχο την αντιμετώπιση συμβατικών αβεβαιοτήτων που απορρέουν από την πρόσφατη απόφαση των ΗΠΑ για επιβολή λιμενικών τελών στα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ