
Πολλά μέλη της οικολογικής οργάνωσης Extinction Rebellion (XR) δέθηκαν σήμερα σε έναν υδατοφράκτη, παρεμποδίζοντας ένα κρουαζιερόπλοιο να φτάσει στην πρωτεύουσα της Ολλανδίας, μέχρι που απομακρύνθηκαν με την παρέμβαση της αστυνομίας, ανέφερε μία εκπρόσωπος του λιμανιού του Άμστερνταμ.
Το “Serenade of the Seas”, ένα γιγαντιαίο κρουαζιερόπλοιο με 1.000 καμπίνες, «μπορεί να συνεχίσει την πορεία του προς το Άμστερνταμ» αφού το μπλόκαραν επί πολλές ώρες οι ακτιβιστές, είπε η Κάρλιν φαν Έσεν.
«Το πετρέλαιο σκοτώνει, σταματήστε τα κρουαζιερόπλοια» είχαν γράψει οι ακτιβιστές στο πανό που κρέμασαν στον υδατοφράκτη, στις πύλες του οποίου δέθηκαν το πρωί, σύμφωνα με τα πλάνα που μεταδίδονταν απευθείας στο διαδίκτυο.
Λόγω της κατάστασης, διέκοψε τη ρότα του άλλο ένα πλοίο, ένα πετρελαιοφόρο.
Η αστυνομία επενέβη γύρω στις 18.00 (ώρα Ελλάδας) και οκτώ ακτιβιστές «προσήχθησαν σε αστυνομικό τμήμα», αλλά δεν συνελήφθησαν αφού όλοι τους αφέθηκαν ελεύθεροι λίγο αργότερα, σύμφωνα με το ολλανδικό πρακτορείο ANP.
Είναι η δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα που ακτιβιστές προσπαθούν να εμποδίσουν μεγάλα, ρυπογόνα πλοία να δέσουν στο λιμάνι του Άμστερνταμ. Την προηγούμενη εβδομάδα 2.000 επιβάτες ενός άλλου κρουαζιερόπλοιου αναγκάστηκαν να μεταφερθούν αρχικά με λεωφορεία και στη συνέχεια με τρένο στο Άμστερνταμ και το αεροδρόμιο Σίπχολ, μετέδωσε η δημόσια τηλεόραση NOS.
Η επικεφαλής του κεντροδεξιού κόμματος VVD και πρώην υπουργός Δικαιοσύνης και Ασφάλειας Ντιλάν Γεσιλγκιόζ καταδίκασε τη δράση των ακτιβιστών, κατηγορώντας τους ότι προκαλούν «όχληση, τεράστιο κόστος για την κοινωνία και τους επιχειρηματίες» και «σπαταλούν πολύτιμους αστυνομικούς πόρους».
«Αρκεί να τολμήσουμε», της απάντησε η XR στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Χ. «Χρόνια αποτυχημένης κλιματικής πολιτικής, ένας πλανήτης που φλέγεται, ακραίες κλιματικές συνθήκες που διαδέχονται η μία την άλλη και όταν το ανακαλύπτουν αυτό οι ανήσυχοι πολίτες μιλούν» πρόσθεσε.
Σύμφωνα με μια μελέτη της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Μεταφορές και Περιβάλλον», τα κρουαζιερόπλοια που έπλεαν σε ευρωπαϊκά νερά το 2022 ευθύνονται για την έκλυση περισσότερων από 8 εκατομμυρίων τόνων CO2, ποσότητα που αντιστοιχεί σε 50.000 πτήσεις από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ