
Το ποσοστό της ανεργίας των νέων σε διεθνές επίπεδο, που υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαπενταετίας, προβλέπεται πως θα μειωθεί ακόμη περισσότερο, όμως η εργασιακή επισφάλεια, ή αλλιώς ο περιστασιακός χαρακτήρας των θέσεων που βρίσκουν, προκαλεί «αυξανόμενα άγχη», τονίζει η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ) σε έκθεση που δίνει στη δημοσιότητα σήμερα, διεθνή Ημέρα Νεολαίας.
Η ΔΟΕ χαρακτηρίζει ταυτόχρονα ανησυχητικό τον αριθμό των νέων 15 ως 24 ετών που δεν βρίσκονται ούτε σε θέση εργασίας, ούτε σε εκπαίδευση, ούτε σε κατάρτιση.
Επισημαίνει ακόμη πως η ανάκαμψη της αγοράς εργασίας μετά την πανδημία του νέου κορονοϊού είναι κάθε άλλο παρά οικουμενική. «Οι νέοι σε ορισμένες περιφέρειες», ιδιαίτερα «οι νέες γυναίκες», διαπιστώνεται πως «δεν επωφελούνται από την ανάκαμψη της οικονομίας», σημειώνει η ΔΟΕ.
Το ποσοστό ανεργίας των νέων το 2023, που υποχώρησε στο 13%, είναι το χαμηλότερο των τελευταίων 15 ετών. Είναι μειωμένο σε σύγκριση με το 13,8% που καταγραφόταν το 2019, πριν από την πανδημία. Προβλέπεται να μειωθεί περαιτέρω, στο 12,8%, το 2024 και το 2025. Ο συνολικός απόλυτος αριθμός των άνεργων νέων υπολογίζεται πως ανέρχεται σε 64,9 εκατομμύρια: χαρακτηρίζεται ο χαμηλότερος από το 2000.
«Η κατάσταση ωστόσο δεν είναι ίδια σε όλες τις περιφέρειες. Στα αραβικά κράτη, στην ανατολική Ασία, στη νοτιοανατολική Ασία και στον Ειρηνικό, τα ποσοστά ανεργίας των νέων ήταν υψηλότερα το 2023 απ’ ό,τι το 2019», επιμένει η ΔΟΕ.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η «παγκόσμια τάση» της επισφάλειας της εργασίας είναι πηγή «αυξανόμενης ανασφάλειας για τους νέους και τις νέες που ποθούν να αποκτήσουν οικονομική ανεξαρτησία και να περάσουν στα επόμενα στάδια της ενήλικης ζωής τους».
«Κανείς μας δεν μπορεί να ελπίζει σε σταθερό μέλλον όταν εκατομμύρια νέοι στον κόσμο δεν έχουν αξιοπρεπή δουλειά και, κατά συνέπεια, αισθάνονται ανασφαλείς, ανίκανοι να οικοδομήσουν καλύτερη ζωή για τους εαυτούς τους και τις οικογένειές τους», τόνισε ο γενικός διευθυντής της ΔΟΕ, ο Ζιλμπέρ Ουγκμπό, στο δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησαν οι υπηρεσίες του.
Σε παγκόσμια κλίμακα, οι μισοί και πλέον νέοι εργαζόμενοι απασχολούνται στον ανεπίσημο τομέα, διαπιστώνει η ΔΟΕ, σύμφωνα με την οποία «οι πιθανότητες πρόσβασης σε αξιοπρεπείς δουλειές παραμένουν περιορισμένες σε αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες».
Στην έκθεση τονίζεται επίσης πως το 2023 ο ένας νέος και νέα στους ή στις πέντε, με άλλα λόγια το 20,4% παγκοσμίως, ανήκει στην κατηγορία αυτών που δεν εργάζονται, ούτε μορφώνονται, ούτε βρίσκονται στο στάδιο της επαγγελματικής κατάρτισης.
Οι νέοι επωφελήθηκαν περισσότερο από την ανάκαμψη της αγοράς εργασίας διεθνώς από τις νέες: τα ποσοστά ανεργίας των νέων γυναικών (12,9%) και των νέων ανδρών (13%) το 2023 σχεδόν εξισώθηκαν, αντίθετα με τα χρόνια πριν από την πανδημία, όταν αυτά των νέων ανδρών ήταν αισθητά υψηλότερα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ