
Τον ηγετικό ρόλο του Χονγκ Κονγκ στη διευκόλυνση της μεταφοράς κεφαλαίων και τεχνολογίας σε Ρωσία, Ιράν και Νότια Κορέα ‒τρεις χώρες στις οποίες η διεθνής κοινότητα έχει επιβάλει κυρώσεις για τις ενέργειές τους, που απειλούν την παγκόσμια ασφάλεια και σταθερότητα‒ αναδεικνύει νέα έκθεση του Committee for Freedom in Hong Kong (CFHK) Foundation.
Στην έκθεση με τίτλο «Beneath the Harbor: Hong Kong’s Leading Role in Sanctions Evasion», ο συγγραφέας Samuel Bickett περιγράφει λεπτομερώς την αυξητική τάση του εμπορίου μεταξύ του Χονγκ Κονγκ και των χωρών στις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις, καθώς και τον βασικό ρόλο της πόλης στην παροχή τεχνολογίας διπλής χρήσης στη Ρωσία.
Μέσω λεπτομερούς ανάλυσης και έρευνας με τη χρήση διαθέσιμων δεδομένων που συλλέγονται από το C4ADS, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό παγκόσμιας ασφάλειας με έδρα την Ουάσιγκτον, καθώς και εταιρικών αρχείων, η έκθεση αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο το Χονγκ Κονγκ χρησιμοποιείται για την παράκαμψη των αμερικανικών και διεθνών κυρώσεων και των ελέγχων των εξαγωγών, που σχεδιάστηκαν για να αρνηθούν την παροχή ευαίσθητης τεχνολογίας και χρηματοδότησης σε αυτές τις τρεις χώρες.
Η έκθεση υπογραμμίζει πως το ρυθμιστικό περιβάλλον της κυβέρνησης του Χονγκ Κονγκ διευκολύνει την αποφυγή κυρώσεων, επιτρέποντας την εύκολη απόκρυψη της εταιρικής δομής και την ταχεία δημιουργία και διάλυση εταιρειών. «Η αργή και ασυνεπής επιβολή των διεθνών κυρώσεων επέτρεψε στους φοροφυγάδες να προσαρμοστούν και να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους στο Χονγκ Κονγκ με σχετική ατιμωρησία», αναφέρει μεταξύ άλλων η έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ