
Τα δεδομένα και οι εκτιμήσεις για την πορεία της αιγυπτιακής οικονομίας έχουν σχηματίσει μια αρνητική εικόνα τους τελευταίους μήνες, καθώς η χώρα έχει απολέσει ένα από τα βασικότερα στηρίγματα της οικονομίας της, τις διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ.
Τα δεδομένα της Κεντρικής Τράπεζας της Αιγύπτου όχι μόνο καταδεικνύουν την πτωτική πορεία των εσόδων της Διώρυγας του Σουέζ, αλλά επιπλέον υπογραμμίζουν ότι, εφόσον η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα δεν είχε ξετυλιχθεί, η Διώρυγα του Σουέζ θα χάρασσε πορεία προς ακόμα ένα έτος-ρεκόρ. Ωστόσο, η πραγματικότητα πλέον διαφέρει, με τα «όνειρα» της Διώρυγας του Σουέζ να μένουν ‒τουλάχιστον για το 2024‒ ανεκπλήρωτα.
Τους πρώτους εννέα μήνες του οικονομικού έτους 2023-2024 της Αιγύπτου (Ιούλιος 2023 έως και Ιούνιος 2024), τα έσοδα της Αιγύπτου από τη Διώρυγα του Σουέζ κατέγραψαν πτώση 7,4% σε ετήσια βάση, καθώς διαμορφώθηκαν στα $5,8 δισ. έναντι $6,2 δισ. την περίοδο Ιούλιος 2022 – Ιούνιος 2023.
Παρότι η συγκεκριμένη πτώση δεν φαντάζει εφάμιλλη της μείωσης των διελεύσεων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ, εφόσον εξεταστεί μονάχα η περίοδος όπου τα δεδομένα άλλαξαν άρδην, δηλαδή το α΄ τρίμηνο του 2024, η εικόνα είναι ξεκάθαρη. Τα έσοδα τη συγκεκριμένη περίοδο μειώθηκαν κατά 57,2% σε ετήσια βάση. Συνεπώς, το α΄ εξάμηνο του οικονομικού έτους της Αιγύπτου (δηλαδή μέχρι το πέρας του 2023) η Διώρυγα του Σουέζ χάρασσε πορεία προς ένα έτος-ρεκόρ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ